• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

המפתח לברכה

מה עושה מתווך דירות חסידי שרואה שהעסקה כמעט עלולה להכשל, בגלל בעיות בסירוב הלוואת המשכנתא על ידי הבנק? כשזה קרה לרפאל אלטיין הוא ידע להפנות אותם לברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח
המפתח לברכה
רפאל אלטין
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"זה נשמע לי ממש חשוד! מה פירוש שקובעים על חתימת חוזה ובסוף ברגע האחרון מודיעים שלא מגיעים? אני פוחדת שמשהו לא כשורה בכל העיסקה!". היתה זו הגברת בעלת הדירה למכירה. היא כבר החלה להיכנס ללחץ, ובצדק.

לפני מספר שבועות היא ניגשה לרפאל אלטין, חסיד חב"ד תושב ירושלים שעוסק לפרנסתו בתיווך עסקאות נדל"ן. הגברת ביקשה ממנו למצוא עבורה לקוח טוב שיקנה את הבית שהיא מציעה לרכישה. רפאל עשה את עבודתו נאמנה. תוך ימים בודדים כבר מצא כמה לקוחות שחפצו ברכישת הדירה המדוברת. מבין כל המועמדים לרכישת הדירה, חפצו בדירה במיוחד משפחה אחת חרדית. לבני הזוג כבר היתה דירה משלהם, אותה קנו בעזרת ההורים.

אך בשלב זה, ההיתכנות לביצוע העסקה החלה להיראות כחלום שאינו מעשי. הבעל הינו אברך כולל. בהתאם לכך, חיה המשפחה מאז ומתמיד בצמצום גדול וממש לא היו להם כספים משלהם לקנות דירה. את הדירה שלהם הם מכרו, אך יחד עם הסכום ממכירת הדירה עדיין נותר להם להשיג סכום גדול עבור רכישת הדירה החדשה.

הם פנו ליועץ משכנתאות שיעזור להם בהשגת משכנתא. דירוג האשראי של בני הזוג התגלה כנמוך במיוחד, מה שמקטין את הסיכויים שהבנק יאשר להם את הלוואת המשכנתא. במתח רב חיכו בני הזוג לאישור המיוחל מהבנק. אך שבוע לפני חתימת החוזה הגיעה התשובה: אין אישור למשכנתא.

בני הזוג לא ידעו את נפשם. מה יעשו עכשיו?... יועץ המשכנתאות חשב על כך מראש והגיש בקשה לקבלת משכנתא בבנק נוסף. ביום חתימת החוזה שהיה אמור להיות בשעה 4, שעה לפני מועד החתימה, מודיע יועץ המשכנתאות שלצערו עדיין לא התקבל האישור המיוחל. העו"ד של המוכרת מקבלת את הידיעה ומציעה שהמוכרת תחתום על החוזה ובתוך כמה ימים יגיעו הקונים עם העו"ד שלהם לחתום. 

יועץ המשכנתאות חשב על כך מראש והגיש בקשה לקבלת משכנתא בבנק נוסף. כעת הם ביקשו מבעלת הדירה לדחות את חתימת החוזה במספר ימים, ונקבע מועד חדש

המוכרת מתקשרת לרפאל בדאגה והוא מסביר לה שהכל יסתדר תוך כמה ימים באופן סופי בעז"ה.

למחרת הוא התקשר לאברך: "תשמע יעקב, המצב שלכם ממש לא פשוט. אתה מוכרח לגשת מיד לכתוב ולבקש ברכה מהרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח! בלי ברכה אתם עלולים להיות בצרות"...

יעקב הבין שהוא מוכרח את הברכה. הוא פנה לכמה בתי חב"ד בעירו שיעזרו לו בבקשת הברכה, אך כולם השיבו לו שבדיוק היום אין להם פנאי לזה כלל. רפאל המתווך החליט שהוא יכתוב עבור יעקב ואשתו. בני הזוג קיבלו על עצמם החלטות טובות כדי להיות כלי לברכה. המענה מהרבי שליט"א מלך המשיח התקבל באגרות קודש כרך יד עמוד צח. התוכן שם הכיל הוראות מפורטות של תיקוני תשובה, חלקם היו קשורים ישירות להחלטה טובה שיעקב לקח על עצמו. יעקב לקח על עצמו לקיים את כל ההוראות שהופיעו במכתב, ורפאל הנחה אותו שללא ספק קיום ההוראות מהרבי שליט"א מלך המשיח זהו המפתח לברכה.

בתוך המכתב הופיעה גם ברכה לרגל ההיריון של זוגתו שתחיה, תוך איחול שהלידה תהיה כשורה ובקלות. "זוגתך בהיריון?", שאל רפאל בזהירות. "לא מה שידוע לי", השיב יעקב.

למחרת פחות מ24 שעות לאחר שהתקבלה התשובה באגרות הקודש הגיעה סוף סוף התשובה מהבנק: יש אישור! העסקה נחתמה ויצאה לפועל בשעה טובה ומוצלחת.

אך בכך לא תם הסיפור: חודש לאחר מכן גילתה זוגתו של יעקב שאכן היא כבר בעיצומו של היריון...  

פירוד משמים: הנס המדהים של רוברט

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...