• ב"ה ימות המשיח!
  • ג' אייר התשפ"ד (11.05.2024) פרשת קדושים

נפלאות עכשיו • אריכות ימים מהנחת תפילין

ניגשתי אל החולה ששכב ללא תזוזה. תמונה לא קלה. על היד לא היה ניתן להניח לו תפילין, בגלל הצינורות להם חובר. אבל הרי תפילין של יד ושל ראש אלו שתי מצות נפרדות ולכן הנחתי לו את התפילין על הראש. לאחר אמירת "שמע ישראל", ברכתי אותו בברכת כהנים, סיימתי בהכרזת "יחי" והוספתי לבן: "אתה עוד תראה שאבא יעמוד על רגליו, - יהיה לו נס • הרב אלון כהן בסיפור מיוחד בשיחת הגאולה גליון מס' 1149 • לקריאה
נפלאות עכשיו • אריכות ימים מהנחת תפילין
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מצות התפילין עושה לנו ניסים. כך גם מכווין כל יהודי בעת הנחת התפלין: "שנזכור ניסים ונפלאות שעשה עמנו.. ואשר לו הכח והממשלה לעשות בעליונים ובתחתונים כרצונו". מספר הרב אלון כהן מהרצליה, יוזם פרוייקט בית חב"ד בתי רפואה.


במסגרת פעילותנו הגענו ל"בית לוינשטיין", מרכז רפואי שיקומי המתמחה בשיקום נפגעי ראש ועמוד שדרה. היה זה באחד מימי שישי כאשר נכנסתי יחד עם הרב חנן בבייב למבצע תפילין וביקור חולים במחלקה של פגיעות מוח.


באחד החדרים שכב אדם מבוגר כבן שבעים, מחובר באין סוף של צינורות. לידו עמד אדם צעיר יותר שהתברר כי הוא בנו של החולה.
לאחר ברכת "שלום וברכה, ויחי המלך" פניתי אל הבן ואמרתי שבאנו להניח תפילין עם החולים.


הבן הסתכל עלי במבט של תמיהה מוחלטת, וניסה להסביר לנו כי אביו נמצא בחוסר הכרה במצב של "קומה". הוא לא מגיב ולא יכול לזוז, על מה אתם מדברים?".


עניתי שהרבי שליט"א מלך המשיח מדגיש בשיחותיו הק' שעצם קיום המצוה ובפרט סגולת התפילין יש בה כדי להוסיף לו חיים, כדברי חז"ל "כל המניח תפילין מאריך ימים שנאמר "ה' עליהם יחיו".


הבן הסכים וניגשתי אל החולה ששכב ללא תזוזה. תמונה לא קלה. על היד לא היה ניתן להניח לו תפילין, בגלל הצינורות להם חובר. אבל הרי תפילין של יד ושל ראש אלו שתי מצות נפרדות ולכן הנחתי לו את התפילין על הראש.


לאחר אמירת "שמע ישראל", ברכתי אותו בברכת כהנים "יברך.. יאר.. ישא" כשידי על ראשו. בסיום פרצו המילים מקירות לבבי. "ריבונו של עולם, עשה לנו נס, אנו פועלים בקרב החולים גם כדי לעודדם עשה לנו נס גלוי והיהודי הזה יעמוד על רגליו בזכות הנחת התפילין". סיימתי בהכרזת "יחי" והוספתי לבן: "אתה עוד תראה שאבא יעמוד על רגליו, "יהיה לו נס"..


"קשה לי להאמין.. אבל מי יודע..", הפטיר הבן.


חלף שבוע וכמעט שכחתי מהעניין אך כשבאנו שוב לבית הרפואה נזכרתי בכל הסיפור. אבל לא נותר לי זמן רב לחשוב. כשרק הגעתי לכיון החדר אני רואה את מיודענו יושב על המטה. וכשראה אותנו עם התפילין בידינו קרא לנו: "תגידו אתם אלה שהייתם בשבוע שעבר להניח לי תפילין?".
היינו בהלם מוחלט. לפני שבוע הוא שכב ב"קומה" וכעת הוא יושב כאדם חי... התחלנו לשוחח איתו והתברר סיפור מדהים.


הוא חקלאי באחד הישובים באיזור. תוך כדי עבודה על הטרקטור הוא נפל מאיזה סיבה. הנפילה הייתה קשה והוא איבד את הכרתו.


לאחר שהוא פונה לבית הרפואה אובחנה אצלו פגיעה חמורה במוח והוגדר כמצב של "קומה".. בשלב מסויים הוא הועבר לבית לוינשטיין, "כעת בואו ואספר לכם מה היה כשהנחתם לי תפילין".


כל ימי לא ידעתי מה זה תורה ומצות, לא חשבתי על הקב"ה. אך כשהייתי ב"קומה" עליתי למעלה! שם הראו לי את כל חיי, כמו בסרט. חשתי בושה עצומה ורק שאלו אותי האם יש לי מה לומר.


ואז לפתע הגעתם והנחתם לי את התפילין. באותם רגעים ראיתי והרגשתי כמין חוט של חסד נמשך עלי ואז השתנה מצבי ואמרו בזכות זה אתה חוזר חזרה ואז התעוררתי. וכעת אני מחכה לכם להניח תפילין.


"מבצע תפילין", בהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח, מציל חיים!

נפלאות עכשיו • מבצע תפילין בהשגחה פרטית

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...