• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

גם בשיקגו בונים בית למשיח

במאמצים משותפים הצליחו חברי קהילת בית משיח בשיקגו לרכוש את המבנה בו שוכן בית הכנסת, ואת המבנה הסמוך, מה שייתן את האפשרות להרחיב את המקום בהתאם לצורך. כעת הם בקמפיין גיוס המונים
גם בשיקגו בונים בית למשיח
התוועדות בבית משיח שיקגו
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כאשר הגיע הרבי הריי"צ (רבי יוסף יצחק שניאורסון, הרבי השישי של חב"ד) לארצות הברית, הוא הכריז כי 'אמריקה אינה שונה', כלומר גם כאן ניתן וצריך ללמוד תורה ולקיים מצוות, ולשמור על חינוך יהודי אמיתי. הוא פתח במערכה על צביונה הרוחני של יהדות אמריקה, וייסד בה ישיבות ומוסדות נוספים ללימוד תורה והפצת יהדות. היה זה תחילתו של שלב מרכזי בתהליך הגאולה, אותו המשיך לאחר מכן הרבי שליט"א מלך המשיח – להאיר את העולם דווקא מחלקו הנמוך מבחינה רוחנית.

כחלק מגישה זו, נעתר רבי יוסף יצחק לבקשת יהודי העיר שיקגו, וערך מסע לחיזוק הקהילה היהודית בעיר. הוא שהה שם מספר ימים, קיבל אנשים והעניק מברכותיו, ואף נשא דברי תורה ומאמרי חסידות, אשר יצאו לאור בהמשך כחוברת בפני עצמה.

קהילה שוקקת

שיקגו היא העיר הגדולה ביותר במדינת אילינוי, והשלישית בגודלה בארצות הברית, והיא נחשבת למרכז אקדמי ומסחרי חשוב. גם כיום, למעלה מ-80 שנה לאחר ביקורו רב הרושם של הרבי הריי"צ בעיר, מתנהלים בה חיים יהודיים-חסידיים תוססים. בין השאר קיימת בשיקגו קהילת 'בית משיח' שהוקמה לפני כ-20 שנה על ידי אברכים חסידיים תושבי המקום. בתפקיד רב הקהילה משמש הרב אליעזר טורין.

"ברוך השם זכינו בקהילה חמה ופעילה", אומר הרב יואל כפלין, חבר וועד ההנהלה. "לאורך ימי השבוע מתקיימים אצלנו שיעורים, וכמובן גם מנינים לתפילה בבית הכנסת שלנו. במהלך השנים הקימו חברי הקהילה גם מוסדות חינוך, בית ספר וגני ילדים, אשר זכו לשם טוב בעיר".

מהפך יהודי

כמו במקומות רבים אחרים, מגפת הקורונה יצרה שינוי גם בתבנית הפעילות של קהילת 'בית משיח'. לאחר תקופה בה נסגרו כל בתי הכנסת בעיר, היו חברי הקהילה מהראשונים להבין כי ניתן לחדש את הפעילות, באופן מתאים. יהודים רבים שמחו לשמוע כי סוף סוף לאחר תקופה, יש להם שוב מקום לתפילה.

"העובדה הזו אף חוללה מהפך של חיים יהודיים", מספר הרב כפלין, "כאשר בחורה מרקע רפורמי חיפשה מקום תפילה בחג השבועות. היה זה עדיין כאשר בתי הכנסת האחרים עוד לא חזרו לפעול, אך בית הכנסת שלנו כבר פתח את שעריו לציבור. היא הגיעה וזכתה לקבלת פנים חמה מאת אחת המתפללות שדאגה לה, דבר שהשפיע עליה עמוקות. מאותו חג היא התחילה להתקרב ולהתחזק בשמירת מצוות, לאחר תקופה מסוימת אף נכנסה ללמוד במוסדות שלנו, וכיום היא לומדת במכון חסידי לבנות בארץ".

פועלים ומרחיבים

במהלך השנים האחרונות הפעילות הלכה וגדלה, ויחד איתה הגיעה המסקנה כי צריך להרחיב את המקום. במאמצים משותפים הצליחו חברי הקהילה לרכוש את המבנה בו שוכן בית הכנסת, ובהמשך גם את המבנה הסמוך, מה שייתן את האפשרות להרחיב את המקום בהתאם לצורך. בעת תהליך הרכישה התקבלה באמצעות ה'אגרות קודש' ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שאף פירט וכתב כי על נשי חב"ד להיות מעורבות יותר בפעילות.
"לאור הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח במכתבו אלינו, הוחלט לשים דגש על הגברת פעילות הנשים ואף הילדים", מספר הרב כפלין. "כחלק מכך הוקצה מקום מכובד בתוכנית עבור עזרת נשים מורחבת, וכבר כעת עוד במהלך השיפוצים התרחבה הפעילות, עם ייסוד התוועדות לנשים מידי ראש חודש, ויוזמות נוספות. כעת, לאחר שמיצינו את יכולותינו במהלך רכישת המבנה, אנו יוצאים בקמפיין שותפות כדי שנוכל להשלים את עבודות השיפוץ ולהיכנס למקום החדש כבר לתפילות החגים הקרבים ובאים. אנו מבקשים את עזרת הציבור לפתוח את הלב ואת היד ולהשתתף איתנו, ובכך לסייע לקהילה לגדול ולצמוח, ולהיות מוכנה כיאה וכיאות לקבלת פני משיח".

לתרומות: www.charidy.com/beismoshiach

תפקיד התקשורת בעידן הגאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...