• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

כל אחד שליח להביא את המשיח

לפני למעלה מ-20 שנה ארגן הרב רחמים נמני, רב בית הכנסת 'קהילת יעקב' בתל אביב, בי"א ניסן אירוע חגיגי לישראלים בניו יורק. האירוע הפך למסורת ומתקיים מאז מידי שנה. לאורך כל השנים הרב נמני שותף בארגון ואף נוטל חלק נכבד במימון האירוע
כל אחד שליח להביא את המשיח
הרב רחמים נמני
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לדברים של טוב וקדושה אין סוף, ולכן תמיד ניתן להוסיף בזה יותר ויותר. כך גם לגבי נושא השליחות, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח כי כל שליח צריך להשתדל לשלוח שלוחים נוספים למקומות שבסביבה הקרובה או הרחוקה. יש להתחיל זאת עם שליח אחד נוסף, ולאחר שרואים כי הדבר הולך ומצליח, אפשר להוסיף עוד ועוד, אפילו מאה שלוחים.

שליח עושה שליח

"אני מאוד מאמין בנקודה הזו", אומר הרב רחמים נמני, רב בית הכנסת 'קהילת יעקב' בתל אביב, ומספר כיצד הוא מיישם זאת בקהילה: "לדוגמה, לפני חנוכה אני מביא כמה מאות חנוכיות, ופונה באופן אישי לאנשי הקהילה ואומר – אתה תחלק 30 חנוכיות, אתה 50 חנוכיות. כך גם לגבי תפילין, יש אצלנו למעלה מ-20 אנשים, חלקם אפילו לא שומרים עדיין תורה ומצוות, שמניחים תפילין ליהודים נוספים אצלם במקומות העבודה. כעת אנחנו עושים כך בהכנות לחג הפסח, שכל אחד אחראי לחלק מצה שמורה ולדאוג למכירת חמץ לכמות מסוימת של יהודים. "אתה שליח של הרבי שליט"א מלך המשיח", אני כל הזמן שב ומשנן לכל אחד ואחד".

הרב נמני מכהן כרב בבית כנסת ספרדי. לאחר שראה כי הציבור לא ידעו הרבה אודות האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן, מחבר ספר התניא ומייסד חסידות חב"ד, הסביר וסיפר על כך בטוב טעם. כמו כן הרחיב על מעלתו של חג הגאולה י"ט כסלו, ומאז מציינים יום זה בבית הכנסת בהתוועדות גדולה עם מאות משתתפים. הוא דיבר על הנושא גם בשיעורים שהוא מוסר בחוגים נוספים, ולאחר מכן ראה כי רבנים נוספים החלו לדבר על כך ולציין את 'ראש השנה לחסידות'.

ברכה לקצין הדרוזי

אחד המשתתפים בשיעוריו של הרב נמני, הכיר קצין דרוזי במשטרת תל אביב שהיה נשוי במשך 15 שנים ולא זכה לילדים. הוא המליץ לו לפנות לרב נמני, שהציע לבקש את ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש'. הרב נמני הסביר לו שבכדי לקבל ברכה צריך לעשות מצווה כלשהי שתהיה 'כלי' לברכה. "אבל אני לא יהודי. מה אני יכול לעשות"? שאל.

"עניתי לו שגם לגויים יש שבע מצוות בני נח, ויש לפרסם אותן", אומר הרב נמני. "תחילה התקשה הקצין לקבל את העניין, אך לבסוף הסכים. יחד עם אביו הם הדפיסו דפים עם הסבר על שבע מצוות, וחילקו בכל הכפר בו הם מתגוררים, אי שם בצפון. כעבור חודשיים-שלוש קיבלתי ממנו שיחת טלפון בהולה: 'אשתי בהריון!', הוא בישר לי בהתרגשות. לאחר הלידה הוא עשה מסיבה גדולה, אליה הזמין אורחים רבים, וסיפר שם את הנס. כיום הוא עצמו מפנה אנשים לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח, וגם מזמין אותי לספר על חג הפסח בפני השוטרים או לתקוע בשופר לפני ראש השנה".

יום הולדת למלך המשיח

חיות מיוחדת יש לרב נמני סביב התאריך י"א בניסן, יום ההולדת של הרבי שליט"א מלך המשיח. לפני למעלה מ-20 שנה הוא ארגן ביום זה אירוע חגיגי לישראלים בניו יורק, אירוע שכבר הפך למסורת ומתקיים מאז מידי שנה. לאורך כל השנים הרב נמני שותף בארגון ואף נוטל חלק נכבד במימון האירוע.

יוזמה נוספת שלו המוכרת לרבים, היא הדפסת והפצת פלקט מעוצב עם פרק התהילים של הרבי הרבי שליט"א מלך המשיח. "ראיתי במקורות עד כמה חשוב הדבר, ומצד שני הבחנתי כי לאנשים את הפרק זמין לקריאה. בתחילה פשוט צילמתי את הפרק מספר תהילים, אך בהמשך החלטתי לעשות זאת באופן מפואר יותר. כתבתי על כך לרבי שליט"א מלך המשיח וזכיתי לקבל מענה באמצעות ה'אגרות קודש': "תשואות חן, תשואות חן, כבר זמן רב שהנני מצפה לזה"... ברוך השם שאני זוכה להוציא זאת כבר כ-20 שנה, לזירוז הגאולה האמיתית והשלימה".  

ניסי ניסים בפתיחת בית חב"ד חדש

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...