• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

בני נח מוכנים לגאולה

הרב רותם החל להפיץ זאת גם ברשתות החברתיות, אנשים רבים נוספים הצטרפו, וכיום עוקבים אחרי התכנים כ-70,000 איש (!), במסגרת ערוצי הקהילה הנקראת comunidad Bnei Noaj. אחד המשתתפים אף מסיים כעת את לימודיו האקדמיים בפילוסופיה
בני נח מוכנים לגאולה
הרב תומר רותם עם בני נח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כבר לפני קרוב ל-1,000 שנים, כתב הרמב"ם על הציווי אותו קיבל משה רבינו מאלוקים, לפעול לכך שכל האנושות תשמור על מצוות בני נח. הרבי שליט"א מלך המשיח מדבר על כך פעמים רבות, וקורא להפיץ את המצוות הללו המיועדות לכל האומות. מעבר לפעילות השגרתית בנושא, ישנם מספר מקומות בהם אימצו זאת בתור תחום מרכזי. כיום כבר ישנן קהילות 'בני נח' רבות ברחבי העולם, חלקן מונות אף עשרות אלפי חברים.

להתאחד ולהתגבש

הרב תומר רותם, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח במדינת אקוודור, מספר כיצד החל לעסוק בנושא: "במשך השנים פנו אליי אנשים רבים בבקשות חוזרות ונשנות להתגייר. באופן טבעי דחיתי את הפונים, משום שהם לא מודעים באמת למשמעות של גיור. לוקח להם זמן רב להבין כי יש לקבל שמירת תורה ומצוות באופן מלא, דבר היוצר שינוי גדול מאוד בחיים. סיבה נוספת היא מכיוון שבמקום כמו אצלנו אין את התשתית היהודית המתאימה בשבילם, וחוץ מזה שהרי לא זו המטרה שלנו, לגייר אנשים. אך בשלב מסוים חשבתי, מדוע לדחות את כל הפונים אם ניתן לקרב אותם? מאז ומתמיד נתתי לאנשים גם כרטיס עם פירוט של 7 המצוות של בני נח, אולם אז הבנתי כי יש להם צורך נוסף – להתאחד ולהתגבש סביב התורה וסביב עם ישראל".

הוא החליט לפתוח מסגרת קהילתית כלשהי עבור כאלו שאינם יהודים, המביעים התעניינות ביהדות. המפגשים נקבעו לאמצע השבוע, וגם לאלו מתוכם המבקשים לבוא לשבת הוא הסביר כי שבת אינה מיועדת עבורם אלא עבור יהודים. הם, לעומת זאת, מוזמנים להגיע למפגשים המתאימים להם, המתקיימים בזמן ייעודי באמצע השבוע. אנשים אכן החלו להגיע, להתאסף יחד ולהשתתף בשיעורים. 

הסברה פילוסופית

"את השיעורים אנו לומדים מתוך הספר 'שבע מצוות השם', שהוא למעשה מעין שולחן ערוך לבני נח, המסביר בהרחבה תוך ירידה לפרטים את אופן הקיום המעשי של המצוות", אומר הרב רותם. "מטרת הלימוד היא שאדם קודם כל יבין מהי משמעות המצווה, והיכן הוא יכול להיתקל בה בחייו. לדוגמה אחת המצוות היא איסור עבודה זרה. לעיתים אנשים לא מעלים על דעתם כי פעולות מסוימות שלהם נחשבות כעבודה זרה, ויש ללמוד על כך. בנוסף, בשיעורים אנו לומדים כי יש לקיים את המצוות באופן מוחלט, כלומר – איסור שפיכות דמים הוא גם כלפי עובר במעי אימו וגם כלפי אדם מונשם ומורדם, או איסור גזל תקף גם לגבי סנט אחד, וגם לגבי זמן".

המפגשים גררו תגובות חמות והחלו להתקיים לא רק באופן פרונטלי אלא גם להיות משודרים און-ליין. הרב רותם החל להפיץ זאת גם ברשתות החברתיות, אנשים רבים נוספים הצטרפו, וכיום עוקבים אחרי התכנים כ-70,000 איש (!), במסגרת ערוצי הקהילה הנקראת comunidad Bnei Noaj. אחד המשתתפים אף מסיים כעת את לימודיו האקדמיים בפילוסופיה, במסגרתם כתב לראשונה תזה שלמה בנושא שבע מצוות בני נח, ועל כך שהן בסיס מוסרי איתן בן אלפי שנים, כמו חוקי יסוד המשקפים את עמדת בורא העולם לגבי כל סוגיה.

להתחבר למשיח

"דת מורכבת למעשה משלושה דברים", מסביר הרב רותם, "תורה, מצוות, ומשיח. הגויים מגלים כי בכל אחד מהתחומים, היהדות מציעה את האפשרות העמוקה והנכונה, וכמובן האמיתית. כך בנושא של תורה, כך גם לגבי מצוות, וכמובן בנוגע למשיח, כאשר אנחנו מדגישים כי מדובר במשיח האמיתי, הרבי שליט"א מלך המשיח. ברגע שאדם לומד על שבע המצוות ומקיים אותן, הוא מצליח בכך להתנער מהאלילים השונים ונעשה בן חורין, הוא חווה גאולה, וקל לו להתחבר לרבי שליט"א מלך המשיח, ולהאמין בבשורת הגאולה האמיתית והשלמה".  

לגלות את הנקודה הפנימית

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...