• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

גולשים לגאולה בחופי ווליגמה

ערב כינוס השלוחים העולמי, יצאנו לראיין זוג צעיר, אחד מיני רבים, שבחרו ליטול על עצמם את משימת הדור, לחיות בשליחות הרבי שליט"א מלך המשיח ולהקים בית חב"ד. סיפורם של משפחת גרומך בבית חב"ד נידח, בחופי ווליגמה שבסרי לנקה
גולשים לגאולה בחופי ווליגמה
בהנחת תפילין ברחובות ווליגמה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בשבועות אלו התורה פורשת בפנינו במסגרת פרשת השבוע, את סיפורו וקורות חייו של היהודי הראשון, אברהם אבינו. האירועים השונים – ביניהם עשרת הניסיונות, הכנסת האורחים המיוחדת, ועוד – מתארים את אבינו הראשון כצדיק אמיתי ובעל חסד מופלא, אך לא פחות מכך כמהפכן בלתי נלאה שפעל במרץ לנפץ דעות קדומות לגבי מציאותו של אלוקים, ולהכריז לכולם כי יש בורא לעולם. הוא פרסם זאת בכל מקום אפשרי וראה בכך את משימת חייו. זה למעשה תפקידם של שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח – להגיע לכל פינה בעולם, נידחת ככל שתהיה, ולפרסם על בוא הגאולה, אז כולם יכירו וידעו כי ה' אחד ושמו אחד.

שמחה והחלטות טובות

את התפקיד הזה נטלו על עצמם לאחרונה גם הרב יוסי גרומך ומשפחתו, שיצאו לשליחות בבית חב"ד נידח, בחופי ווליגמה שבסרי לנקה. "זוהי עיר תיירותית המושכת מטיילים שרוצים ללמוד גלישה", מספר הרב גרומך. "לאחר שקיבלנו את ההצעה להגיע לכאן, כתבנו על כך לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש' וזכינו לקבל תשובה חיובית. נכנסנו לסבב התארגנות והכנות ויצאנו לדרך. "כל ההתחלות קשות" כידוע, ובמיוחד לפתוח בית חב"ד בקצה העולם".

"הגענו ממש לפני יום כיפור, ומהר מאוד השמועה התפשטה באזור. אנשים התחילו להגיע, והיו גם כאלה שנשארו לישון אצלנו ביום כיפור עצמו כדי לשמור את היום הקדוש. עבר עלינו חג מרגש ממש. לאחר ימי חג הסוכות, בהם זכו יהודים רבים לברך על ארבעת המינים, חלקם אף בפעם הראשונה בחייהם, אם בבית חב"ד ואם ברחובות העיר או אפילו בחופי הגלישה מול הנוף המרהיב ומי הים הצלולים, הגיע שמחת תורה, והביא איתו שמחה וחיות מיוחדת. הגיעו המון אנשים, אמרו איתנו 'לחיים' וקיבלו החלטות טובות. ערכנו הקפות וריקודים עם ספר התורה בשמחה מיוחדת שלא רואים בכל מקום".

מתרחבים בקרוב

במסגרת 'מסלול תפילין' יוצא הרב גרומך ומסתובב במוקדי ההתאספות של הישראלים, המנצלים בשמחה את ההזדמנות לזכות במצווה החשובה. בנוסף, כעת כל מי שרוצה אוכל כשר יכול למצוא את מבוקשו בבית חב"ד, ובכלל, זוהי הכתובת לעזרה וסיוע בכל עניין. מאז שהגיעו ערכו השלוחים שיפורים והתאמות במבנה בית חב"ד בהתאם לצורך ולכמות המבקרים, אך יחד עם זאת מתכננים בעתיד הקרוב לרכוש שטח עבור מבנה מתאים ומרווח יותר.

במהלך היום בית חב"ד פתוח לכל, והמבקרים הבאים בשעריו זוכים לחיזוק גשמי ורוחני. לצד פינוקים מן המטבח, מניחים תפילין ויושבים ללימוד 'חברותא' – אחד על אחד, בתורת החסידות המגלה את רזי הנפש, ובתורתו העשירה והמרתקת של הרבי שליט"א מלך המשיח. מידי ערב מתאספים המטיילים בבית חב"ד לארוחת ערב, שהיא למעשה התוועדות חסידית. יחד יושבים ומגלים את הכוח המיוחד של הנפש האלוקית שבכל יהודי, מקבלים החלטות טובות ומוסיפים אור בעולם.

לחוש בזכות הנפלאה

בהתאם להוראה של הרבי שליט"א מלך המשיח, כל הפרטים בשליחות צריכים להיות חדורים בנקודה אחת – כיצד זה מוליך לקבלת פני משיח. גם בבית חב"ד ווליגמה זה מורגש, וכל אחד מהמטיילים יוצא ובכיסו 'כרטיס משיח' עם התמונה המפורסמת.
"אנחנו מדברים על בשורת הגאולה, ורואים איך כולם מקבלים את זה מאוד יפה ובשמחה", אומר הרב גרומך. "פעמים רבות אנשים מתמודדים עם בעיות כלשהן בחיים, אך מבינים כי הפתרון היחיד הוא אכן משיח בן דוד. אנחנו צריכים לחזק ולהתחזק, ותמיד לחשוב ולהתבונן בזכות הנפלאה שנבחרנו להיות חלק מהכנת העולם לקבלת פני הרבי שליט"א משיח צדקנו, שיתגלה תיכף ומיד ממש".

להביא את הגאולה במעמד 'קידוש לבנה'

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...