• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הישיבה שהופכת צעירים למנהיגים וחוצה גבולות

את התמים דן, סטודנט למחשבים ממשפחה מסורתית מדימונה שמתגורר בעיר, ניתן עתה לפגוש יום יום שוקד בלימוד תורה וחסידות בישיבתו של הרב ירון צבי
הישיבה שהופכת צעירים למנהיגים וחוצה גבולות
דן אלימלך (משמאל) באירוע הדפסת התניא בישיבה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הרבי שליט"א מלך המשיח מלמד אותנו, שזכות וחובת הפצת התורה והיהדות לא שמורה רק לרבנים, מנהיגים ופעילים, אלא כל יהודי, איש ואשה, ילד קטן, ואפילו זה העושה את צעדיו הראשונים בעולם היהדות, גם עליו מוטל להעביר את ידיעותיו הלאה. אתה יודע את האות א' בלבד? למד אותה לאחרים. כשתלמד את האות ב', תלמד גם אותה. דן אלימלך, שזה עתה זכה לכינוי 'התמים' השמור לתלמידי ישיבות חב"ד, גילה את אור היהדות והחסידות לפני כחודשיים וחצי בלבד, שעה שטייל עם חיית המחמד שלו ופגש ברב ירון צבי, שהקים ישיבת תומכי תמימים חדשה ופעילה ברמת-גן.

רצון עז להעביר הלאה

את התמים דן, סטודנט למחשבים ממשפחה מסורתית מדימונה שמתגורר בעיר, ניתן עתה לפגוש יום יום שוקד בלימוד תורה וחסידות בישיבתו של הרב ירון כשעל פיו כבר שגורים מושגים עמוקים כ"משל החומה", "יחודא עילאה ותתאה", "גאולה שאין אחריה גלות" ועוד... הוא נקשר לדמותו הרבי שליט"א מלך המשיח ואף קיבל על עצמו, בהדרגה ובהדרכה, הנהגות חסידיות ראשונות.אחד הרגעים המיוחדים שהספיק לחוות בישיבה הייתה הדפסת התניא בחג הגאולה י"ב - י"ג תמוז האחרון (סקירה על האירוע התפרסמה באתר 'הגאולה'). 

את החיבור שלו לרבי שליט"א מלך המשיח ולחסידות, הוא מתאר כ"מדויק" וּככזה שיש בו תחושה של "בית". "אחרי שהרב ירון הסביר לי שהרבי הרש"ב (האדמו"ר החמישי בשושלת חב"ד), בחר את הנשמות שילמדו בתומכי תמימים ואת המשמעות של 'תורה תמימה' - שכוללת גם 'נגלה' וגם חסידות, מאוד חשתי שאני במקום הנכון. אני לומד את החומר בהשתוקקות ונשאר תמיד עם טעם של עוד, מעולם לא הרגשתי ככה. הלימוד עצמו, גורם לרצון להרחיב את הכלים כדי לדעת יותר וגם מתעורר בי רצון עז לשתף ולהפיץ את זה הלאה".

מציץ מן החרכים

אחד הנושאים הנלמדים בישיבה הוא כמובן גאולה ומשיח, הכולל גם לימוד עיוני בשיחות ה'דבר מלכות' של הרבי שליט"א מלך המשיח. בכלל, הקו המנחה בישיבה הוא, שחיינו כנשמה בגוף חדורים בתכלית - השליחות האלוקית להביא את הגאולה האמיתית והשלימה! לכן, כל החומרים החסידיים הנלמדים בישיבה, נלמדים ברוח שליחות זו, כולל גם לימוד הגמרא וההלכה. 

"אני מקבל בישיבה תחושה, שיש פה משהו גדול יותר מכולנו, מטרת על עצומה אך ברת השגה ואקטואלית מאוד, שבחסידות חב"ד מקבלים הדרכה וכלים להשגתה. כל הנושא של משיח, מחבר לי את הכל לנקודה מרכזית אחת ברורה כאשר יש תשובות על הכל. ממה שטעמתי בנושא גאולה ומשיח, התפעלתי מאוד ואני כל שבוע מצפה לראות איך הרבי שליט"א מלך המשיח יפתיע אותי שוב וירומם את נפשי בשיחת ה'דבר מלכות'", מספר דן. 

לייצר מנהיגים

"לאחרונה, מספר דן, בהנחיית הנהלת הישיבה, כתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש' דו"ח על התקדמותי בישיבה, וקיבלתי תשובה ברורה עם הנחיות בנוגע לסדר הלימוד ולהפצת מעיינות החסידות. ברור לי, שיש פה מערכת שבנויה היטב ושמנהל אותה מנהיג גדול. התחלתי בקירוב חברים ומשפחה בדימונה, חיברתי אותם לשיעורים בווצאפ וביוטיוב, שמפיצה הישיבה ל18 מדינות וגם הזמנתי חברים ללימוד משותף". 

"הלימוד בישיבה מקנה כלים רחבים. ההסברים העמוקים מונגשים בפשטות ובבהירות, עד שמצאתי את עצמי, אחרי זמן קצר בישיבה, מצטט בהתוועדות את אחד המשלים שלמדתי כאן, דבר שגרר התפעלות בקרב השומעים, אך נבע ממני בצורה טבעית מאחר והרעיונות כה אמיתיים וחודרים. בכלל, הלימוד מוגש באופן שניתן להעביר אותו הלאה והוא זמין גם ברשת לקהל גדול. תחושתי, שככל שאתחזק ואבנה כלים, אוכל לפעול יותר לזירוז הגאולה הפרטית – חתונה והקמת בית חב"ד, והגאולה הכללית - התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש". 

לפרטים אודות הישיבה והשיעורים: 054-3817738.  

בראשון לציון התכוננו לגאולה ב'ערב חב"ד'

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...