• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

רעננה מוכנה לקבלת פני משיח

מה גרם למהפך ביחס העיריה לבית משיח בעיר רעננה. הרב משה כהן הפועל בעיר יחד עם המשפיע הרב זלמן לנדא מספר על הפעילות וכיצד מגיבים תושבי העיר לחסידים המפיצים את בשורת הגאולה
רעננה מוכנה לקבלת פני משיח
הרב משה כהן עם ראש העיר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

במרכז העיר רעננה, ניצב בית משיח, המאיר למרחוק. תמונותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח, לצד מסרים המבשרים על בוא הגאולה האמיתית והשלימה, הינם התפאורה החיצונית למרכז הפעילות השוקק, עליו מנצחים ביד רמה השליח הרב משה כהן ומשפיע ורב הקהילה הרב שלמה זלמן לנדא.

בימים אלו החליטו במרכז, להרחיב את הפעילות אף יותר, זאת בשעה שכיום מדובר על פעילות המקיפה ומכסה את רוב תושבי העיר. לצורך ההשוואה, הם מספרים כי בחג הפורים האחרון התקיימו למעלה ממאה ושמונים קריאות מגילה על ידי פעילי בית משיח, זאת בנוסף לפעילות שנעשתה בהפצת שאר מצוות החג כהמשך לנוכחות בכל ימות השנה.

אחת הדוגמאות להשפעתו של בית משיח על תושבי העיר, היא בישיבת ההסדר בראשות הרב חיים רטיג בה תלמידי הישיבה שוקדים על תורת החסידות כחלק מסדרי הישיבה וכן הם שותפים מלאים למבצעי הרבי שליט"א מלך המשיח, ראש הישיבה אף נוהג לשלב בשיעוריו משיחות הקודש ושיעורים משולחן ערוך 'הרב'.

מול כל הסיכויים

כשמבקשים מהרב כהן לספר על הדרך שהובילה להצלחתו של בית משיח, הוא מספר: "לאורך שנים לא נהנינו מיחס שווה בעירייה, מידי פעם נשלחו פקחים להצר את נוכחותנו, ניכר היה שמדובר בהתנכלות.

הכל השתנה בבחירתו של ראש העיר הנוכחי, בזכות מופת מהרבי שליט"א מלך המשיח. היה זה לפני ארבע שנים, המועמד חיים ברוידא ניסה שוב את כוחו אחרי אין ספור נסיונות, לרוץ לראשות העיר מול זה שכיהן, אך לכולם היה ברור שסיכויו לזכות קטנים ביותר. בשבת שלפני החגים הוא ערך סבב בבתי הכנסת והגיע גם אלינו.

תשובה מפתיעה

אולי בגלל האוירה השמחה ואולי בזכות אהבת ישראל לכל יהודי, כך או כך, הרי שברור שכיבדנו אותו והזמנו אותו לשאת דברים בהתוועדות שהתקיימה לרגל בר מצווה לבנו של אחד המתפללים.

בדבריו, הוא גילה כי מאוד חסרה לו ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח בדרכיו בפוליטיקה, והוא מאוד היה רוצה לזכות להתברך מפיו. מייד עניתי ואמרתי לו 'גם כיום יש לך את האפשרות, דרך האגרות קודש!'. בתחילה ניסה חיים לומר שאין בכלל מה להשוות, אך לאחר שהסברתי לו במה דברים אמורים, הוא ניגש לצד בית הכנסת, שם נטל את כרך כ"ג וביקש את הברכה לזכות בראשות העיר בבחירות הקרובות.

בישיבת ההסדר ברעננה שוקדים התלמידים  על תורת החסידות כחלק מסדרי הישיבה וכן הם שותפים מלאים ל'מבצעים', ראש הישיבה הרב רטיג אף נוהג לשלב בשיעוריו משיחות הקודש

הספר שנפתח בעמודים רס-רסא, הכיל מכתב שמוען לרב הראשי של אנגליה בשם ברוידי. במכתב שתאריכו היה בדיוק מאותו תאריך כ"ה באלול, הרבי שליט"א מלך המשיח מברך אותו שיאריך ימים על ממלכתו ומוסיף ש'זו עת דרישה ולא עת פרישה' לצד דברי תודה על העברה שהושיט לחב"ד ומסיים שם: “ולקראת השנה החדשה, הבאה עלינו ועל כל ישראל לטובה ולברכה, הנני בזה להביע לכבוד-תורתו וכל אשר לו, ברכת כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה בגשמיות וברוחניות גם יחד".

פורצים קדימה

נקל לתאר את האוירה שנוצרה בהתוועדות, כשכולנו מאחלים לו כי כראש העיר שיבחר בוודאות בקרוב, עליו לעשות הכל לקיים את הוראות הרבי שליט"א מלך המשיח אליו. ואכן, לעומת כל התחזיות ניצח חיים ברוידא את המירוץ ונבחר לראש העיר. מאז בחירתו שונה יחס העיריה לפעילות, וכיום לא זו בלבד שאינם מפריעים, אלא אדרבה מסייעים בעדינו כשראש העיר נוטל חלק בראש משתתפי האירועים של בית משיח.

אחרי שנים ארוכות בהם הפעלנו את המקום הנוכחי, שאגב הגיע לידינו בניסים, ושילמנו עליו סכום גדול לכיסוי עלות השכירות. בימים אלו אנו פועלים על מנת לרכוש את הקומה כולה, באופן שיזניק קדימה את הפעילות לקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח".  

ניגונים חסידיים בעיבוד מודרני

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...