• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת מטות - מסעי

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת מטות - מסעי
צילום: אבריימקה איזנשטיין
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

יום ראשון, כ' תמוז

לאחר תפילת שחרית יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחלוקת הדולרים בחזית בניין 770, כשבלטו בנחכותם קבוצה גדולה של נשים מארה"ק שעברו במרוכז בתחילת החלוקה (באמצע התור של הגברים, שלא כרגיל).

בשעות הבוקר הוציאו אנשי 'ועד סעודת שלמה' סעודה קטנה לע"נ ר' אהרון גינזבורג ע"ה שהיום הוא יום היארצייט שלו.

בתפילת מנחה, כמו גם בתפילת שחרית אמרו תחנון (דבר די נדיר אחרי השבוע האחרון בו כמעט לא אמרו תחנון בשל ריבוי החתנים), ולאחר התפילה מסר את שיעור הדבר מלכות היומי הרב אלעזר וילהלם (שמשמש כשמגיח בישיבת חח"ל צפת), כשבשיעור מוגש כיבוד לטובת המשתתפים.

בשעה שבע התקיים שיעור מצומצם בהלכות בית הבחירה ועניני המקדש לאנ"ש תושבי השכונה ע"י התמים שמי כהן במערב 770.  

לאחר תפילת ערבית התקיימה בשולחן הרבנים שמשמאל לארון קודש חלוקת ההחזרים הכספיים לתמימים שהשתתפו בחבורת המצות 'מצות האמונה', וכמו"כ התקיים במקום המבחן בדבר מלכות המתקיים מידי שבוע.

לאחר מכן החלו התוועדויות רבות בינהם של הרב יוסק'ה פרידמן בפינה הצפונית מזרחית, כמו גם התוועדות לחברי קבוצה תשפ"ב ועוד.

יום שני, כ"א תמוז

 לקריאת התורה עלו שני חתני בר מצווה ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ולאחר התפילה התקיימה התוועדות בר מצווה קצרה וחזרת מאמר ע"י הת' שמואל גאלדשטיין שבחחגיגה משתתפים כמה מקרובי משפחתו תושבי השכונה.

בשעת כניסת כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת מנחה היה כבר כל חלקו המערבי של בית הכנסת מסודר עבור ה'גראנד כינוס הקהל' לחודש תמוז הצתקיים בשעות הערב המאוחרות, כשההכנות נמשכות במלוא העוצמה גם לאחר תפילת מנחה.

בשעה שש וחצי החל שיעור בהלכות בית הבחירה מפי הת' הנעלה יוסף יצחק אנקווה שביאר בפה מפיק מרגליות את ענין לימוד הלכות המקדש בזמן זה לפי ביאוריו של הרבי מלך המשיח שליט"א, שבשל הסדר השונה בבית הכנסת, נמסר השיעור על דוכן הנואמים של כינוס 'גראנד הקהל' (שהחל לאחמ"כ) ודרך מערכת ההגברה של הכינוס כך שכל אנ"ש והתמימים שהיו ב-770 באותה שעה השתתפו בשיעור.

לאחר מכן החל ה'גראנד כינוס הקהל' החודשי, כשעל אף נסיעתם של רבים מתושבי השכונה להרים, היה 770 מלא מפה לפה כשאת הכינוס מנחה הרב חזקי וולף (שליח במנהטן), כשבכינוס מוקדשת גם תוכנית מיוחדת לילדים ומוגרלים להם פרסים והפתעות.

לאחר תפילת ערבית החלה התוועדות פינת החי, כשהפעם התוועדות זו הייתה משולבת יחד עם התוועדות בר מצווה לת' מנחם מענדל לוזון ו'יום השנה' לת' אפרים ווקסלר, כשבהתוועדות זו מוגשים מגשים של בשרים ושפע גשמי ורוחני כשבהתוועדות יושבים גם ר' אברמק'ה קוזלינער, הרב עמוס כהן ועוד.

בשעות הלילה המאוחרות נוספו על רכב ה'באס' המשמש את תלמידי התמימים לפעולת הפצת המעיינות ברחבי ניו יורק והאזור כשהוא צופה כולו במדבקות המבשרות על בוא הגאולה וזהותו של הגואל.

יום שלישי, כ"ב תמוז

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות המשך לת' חתן הבר מצווה מנחם מענדל לוזון, כשבהמשך ההתוועדות, עם הגעתו של חתן הבר מצווה (שישב בהתוועדות אמש עד השעה ארבע לפנות בוקר!) התקיימה גם חזרת מאמר "וחזקת והיית לאיש", כשהתוועדות נמשכת גם זמן מה לאחר מכן.

את שיעור הדבר מלכות היומי מסר היום (וכן בימים שלפניו ואחריו) הת' מנחם מענדל קירשנזפט כשהוא מבאר את השיחה השבועית בסגנונו המרתק.

גם היום התקיים הסדר בלימוד הלכות בית הבחירה, כשמהשעה שש מחולקים בחלק הקדמי של 770 מיני מתיקה רבים לתלמידי התמימים הלומדים את הלכות המקדש, ולאחר חצי שעה החל שיעור עיוני בענין בחירת מקום המקדש לאור שיטת הפוסקים ודברי הרבי מלך המשיח שליט"א בנושא, כשהשיעור כולו נמסר ע"י הת' יוסף יצחק באשה.

לאחר תפילת ערבית התקיימו בסמוך לבית חיינו צילומים עבור סרט שיוקרן בקעמפים ובקייטנות ברחבי הארץ בהשתתפות כמה מתלמידי התמימים וילדי השכונה.

גם השבוע, יצא ה'באס' כשהוא עמוס בתלמידי התמימים שהדביקו למעלה מ-140 בלאקים (!) במדבקות המבשרות על דבר זהותו של הגואל ועל ביאתו הקרובה, וכפי המסורת לאחרונה, בחזרתם הצתלמו כולם על חזית בניין 770, יחד עם דגל משיח ושארית המדבקות שהדביקו.

יום רביעי, כ"ג תמוז

לאחר תפילת שחרית התקיימו מספר התוועדויות בר מצווה לבני תושבי שכונת המלך, בינהם התוועודת לת' מנחם מענדל באטניק (בה ישבו, נוסף לאבי הבן ואחיו, גם כמה מתלמידי התמימים ידידיו) ולנכדו של הרב אלכסנדר זיסקינד פיקרסקי (המכונה גם 'זיסל'), בהשתתפות כמה מקרובי משפחתו.

את השיעור היומי בעניני המקדש מסר הת' שמואל דורון, וכפי שהתפרסם במודעות בתחילת היום, השיעור עסק ב'רגע הגאולה' ואופן הכניסה לבית המקדש מיד לאחר התגלותו של מלך המשיח לאור ההלכה כשהוא נמשך שעה ארוכה, ובסיומו תרחו המארגנים לסבב חזרה את הספסלים כפי שעמדו מקודם, עבור סדר לימוד חסידות שהחל לאחר מכן.

לאחר שבשוע האחרון החל ליפל ולזוז ממקומו, הוסר סופית השלט 'אסור לדבר' התלוי על הכותל הדרומי של הזאל הגדול, זמן קצר לפני כניסתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת ערבית (ראוי לציין שהוא נוסף על השלט התלוי בקדמת בכותל הצפוני שנפל בעת התוועדות אחש"פ שנה זו), כשלתפילה זו חזר גם הרב מישעל אהרונסון (לו יש 'קאך' גדול בענין זה) לאחר ששהה בזמן האחרון בבית הרפואה עקב מאורע בריאותי שהיה לו.

כמידי שבוע, לאחר תפילת ערבית התקיים סדר 'ליקוטי שיחות' גדול ומושקע בקדמת הזאל הגדול, ולאחריו התקיימו מספר התוועדויות, ביניהם של הרב יעקב גרנשטט (שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לברזיל) שהתוועד בשטח שבין הבימות במשך שעה ארוכה.

יום חמישי, כ"ד תמוז

בשעות הבוקר המוקדמות תוקנו והושלמו חלק מאותיות ה'יחי' שבשלט העומד על הכותל הדרומי של בית הכנסת שנפגעו ממאורעות הזמן, כשבמקביל הוחזר ושופץ השלט 'אסור לדבר' שבקיר המקביל, הקיר הצפוני, ע"י נגר בית הכנסת.

בעת פתיחת הארון הכריז א' התמימים ע"פ יחס בקול (כפי שהי' נהוג כמה שנים קודם) את הכרזת הקודש 'יחי' ג"פ, ולראשון ושני עלו שני חתני בר מצווה ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, כשבעת ה'מי שברך' (שלאחר הכרזת 'יחי', והיה קצר מהרגיל) נשמעו כמה ברכות 'הגומל' ברחבי בית הכנסת.

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות בר מצווה על שולחן הרבנים הסמוך לארון קודש לא' מבני שכונת המלך - קראון הייטס.

עקב התקלות החוזרות ונשנות לאחרונה בשידור ממערכות '770 לייב', היום התקיימו שיפוצים ותיקונים רבים בחדרון בו מופעלת מערכת זו על בימת ההתועדויות. 

את השיעור היום בהלכות המקדש מסר הת' שמואל דורון, כששיעור זה משמש כ'שיעור המשך' לשיעור האתמול, כשהוא משתמש בתרשים המראה את צורת המקדש השלישי שנתלה לצידו על ספריית גאולה ומשיח.

לאחר תפילת ערבית התקיים שיעור גאולה ומשיח השבועי אותו מסר הת' שמי כהן ובו הוא ביאר את ענינה ומהותה של הכרזת 'יחי', מקומה ופעולתה כשהשיעור נמשך זמן רב כשתמימים רבים יושבים מרותקים למהלך השיעור.

לאחר סיום השיעור החלו התוועדויות 'ליל שישי' כשהראשונה שבהם היא התוועדות סיום הרמב"ם הלכות גירושין כשאת הסיום עצמו ערך הרב יעקב גרנשטט (שליח הרבי שליט"א לפאלו, ברזיל) כשלאחר הסיום הוא מספר סיפורים רבים ממקום השליחות, ולאחר מכן ניגן מספר ניגונים ר' אלכסנדר ספיבק שליח לדוברי רוסית בחיפה.

כמו כן התקיימה התוועדות לתלמידי הקבוצה עם הרב חיים הלל שפרינגר (שהגיע היום לבית משיח, דבר שהביא התעוררות מיוחדת אצל כמה מבוגרי חח"ל צפת אודות חשיבות ניצול הזמן ב-770), כשהתוועדות מתקיימת בהרחבה גדולה בקדמת 770 כששאר ההתוועדויות מתפזרות באחורי 770.

יום שישי, כ"ה תמוז

בשעות הבוקר המוקדמות, הגיע א' מאנ"ש בשכונת המלך להחליף את דלת המעבר מבימת ההתוועדויות לעזרת נשים קינגסטון, כשאת דלת העץ מחליפה דלת ברזל שבאמצעה חלון זכוכית אטום עבור קהל הנשים השוהות שם בשבתות.

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות בר מצווה לת' נתן ווינפלד, יחד עם אביו וכמה מידידיו תלמידי התמימים.

בשעות שבין תפילת שחרית למנחה נתלה חזרה (על יד נגר בית הכנסת) שלט 'אסור לדבר' שבכותל הדרומי (שהוסר ביום רביעי בלילה בשבוע האחרון) כשלשלט מתווספת גם מסגרת.   

לאחר תפית ערבית וקבלת שבת התקיים השיעור בהלכות המקדש היומי בשטח הספסלים שבין הבימות, שאת השיעור מסר הת' ישראל ברנדלר כשהוא מבאר את ענינו של ה'שמיר' והאם הוא היה בבית שני כשוא מבאר את הקשר לנושאים האקטואלים הנוגעים על סדר היום.

שבת קודש, כ"ו תמוז

לתהילים שבת מברכים ניגש ר' יוסף ברוך שפילמן, כשמנין הילדים (שמתקיים מידי שבת מברכים באזור הסמוך לכניסה נראשית מרחוב איסטן פארקווי) נשמע הייטב ברחבי הכנסת (בין הייתר בשל כך שהזאל היה ריק מאנ"ש והתמימים בשל ימי הקיץ).

לתפילת שחרית ניגש ר' מנחם מענדל רייצעס כשהוא משלב בתפילה ניגוני רגש וגעגועים, ובקריאת התורה עלה חתן אחד ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

תפילת מוסף הסתיימה כמה דקות ספורות לפני השעה אחת, כשמיד עם סיום התפילה מזדרזים אנשי ה'ועד המסדר' לארגן ולסדר את בית הכנסת להתוועדות שבת קודש, כך שבשעה 1:25 היה בית הכנסת כולו מסודר להתוועדות.

כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נכנס בשעה אחד וחצי להתועדות, ובין השיות ניגנו 'שיר המעלות' ו'ציון במשפט תפדה' ולאחר השיחה השלישית נתן ארבעה בקבוקי משקה (א' לת' זלמן מרנץ עבור ההתוועדות הקבועה ביום שני, א' לת' שנ"ז אביעד עבור התוועדות שבת חזק אחרי מנחה, א' לרב שנ"ז דיקשטיין עבור בית משיח פלורידה ואחרון לרב מנחם גערליצקי עבור סיומי הרמב"ם השבוע), ולאחר ניגון הקפות, 'שיבנה' (שנוגנו בחוזק רב מהרגיל) וברכה אחרונה יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שללייט"א מבית הכנסת.

לאחר סיום ההתוועדות קודש, החלו מספר התוועדויות חסידים ברחבי הזאל הגדול כמו התוועדות יום הולת של הת' מוישי שמעוני והתוועדות של הרב חיים הלל שפרינגר בפינה הצפונית מזרחית (פינת החי), כמו כן התקיימה התוועדות בר מצווה במערב 770 לבנו של הרב ראובן בורשנסקי (ראש ישיבת תורת אמת, ירושלים ארה"ק) בה השתתפו כמה מבני משפחתו הקרובים והרחוקים (לבית משפחת שניאורסון), כשכמה מהם הגיעו במיוחד מארה"ק עבור בר מצווה זו.

בקריאת התורה של תפילת מנחה עלו שלושה בני מצווה, ולאחר התפילה התקיימה התוועדות שבת 'חזק' המאורגנת על ידי הגבאים במזרח 770 בהשתפות כמה רבנים ושלוחים.

לאחר צאת השבת והודיאו הגיע אחד (אינו יהודי) שסיפר שחלם בלילה על הרבי מלך המשיח שליט"א, ובבוקר כשקם ראה על יד בית העסק שלו מדבקה התלוי' המבשרת על ביאתו של הגואל וזהותו כמו גם ארגז שלם מלא במדבקות מסוג זה (שאותו כנראה שכחו העוסקים במלאכת תליית המדבקות), וכעת, כהמשך לחלום - בא להחזיר את המדבקות למקום מושבו של מלך המשיח - הרבי שליט"א.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת פינחס

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת שלח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...