• ב"ה ימות המשיח!
  • ז' תשרי התשפ"ה (09.10.2024) פרשת וזאת הברכה

ארויס פון ליובאוויטש | הרב מנחם ישראלי

הרב מנחם ישראלי בטור בעקבות הביקורת המועצמת שנשמעה בימים האחרונים, כנגד אלו שפעלו ושברו את הקיר ב770. לבחון ולראות האם כל הצדדים נהגו כשורה וביושר לב
ארויס פון ליובאוויטש | הרב מנחם ישראלי
משאיות הבטון ליד 770
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ביומיים האחרונים אכלו ת'מוח בכמה קבוצות אנ"ש, שיח רעיל במיוחד. טירוריסטי'ן, משיגנע'ס, שיסלקו אותם מ-770, ועוד גיבובי שטותים כהנה וכהנה.

כאילו לא הספיק לנו השבע באוקטובר, כל אתרי החדשות התמלאו ב"פרחים שלום ואהבה". זו היתה הפקת הלקחים הראשונה מהאסון: לאחרי שנה של כאסח על רפורמה כן/לא, פירוד לבבות שטרם נחזה בעם בשבעים השנים האחרונות, והנה זה מה שקיבלנו.

מסקנה: צריך להרבות באהבת ישראל וקירוב לבבות, ואז הגיעו מרעילי הבארות, וכאילו לא למדנו כלום.

ואז נזכרתי על המקרה הבא - "בדידי הוה עובדא":

כד הוינא טליא (כאשר הייתי צעיר) שיעור ג' ישיבה קטנה, למדתי אז באחת הישיבות החשובות בארץ הקודש (לא אפרט את שם הישיבה ותיכף תבינו למה).

ליל שבת קודש, לפחות 200 תמימים סועדים את סעודת ליל שבת בחדר האוכל. אחד המשפיעים של הישיבה, נמצא עם התמימים בסעודה, וכרגיל על מי מנוחות: ניגונים, דבר תורה מפי אחד התמימים, עוד ניגון, המשפיע אומר כמה מילים.

ואז החלו לנגן ניגון חבד"י נהדר, התמימים מנגנים להם בדביקות, ואני מצאתי הזדמנות לשוחח עם חבר שישב לידי.

אמהמה, על הניגון המתנגן בחדר האוכל, הלבישו התמימים בקעמפ "אורו של משיח" כמה מילים ("תחת הר סיני ניצבו היום, יד ביד אהבת רעים" וכו'). המילים בסוף הניגון הם: "אך באמת הוא חי וקיים במציאות, לא נחזור שנית על הטעות".

כשהבחורים הגיעו לשלב הסופי של הניגון, חלק מהתמימים (המשיחיסטים שבהם) החלו להגביר קולם במרץ, וחרזו בקול רם את מילות השיר הקעמפי משיחי.

ואמנם אני משיחיסט, אבל כפי שציינתי, באותו זמן דיברתי עם חבר. לא הייתי בתוך חבורת המנגנים המשיחית.

איתרע מזלי, וישבתי מול המשפיע שמשום מה איבד את שלוות נפשו באחת, והחל לצעוק בקולי קולות. מה אתם לשיר? הרסתם את הניגון! פייי כמה צעקות הוא החל לצעוק, ומרגע לרגע זה מתחמם ועולה לו. ואני מולו.

התמימים היו בהלם, כולל אני, ולא מצאתי אל נכון לקום וללכת. לא חשבתי שזה נכון כי המשפיע מדבר, ובפרט שלא שׁוֹררתי את המילים שגרמו לו לקצף כזה גדול.

כפי שציינתי, המשפיע העלה הילוך, הטון הלך וטיפס, עד שעיניו נחתו עלי.

וכה היו דבריו הנלבבים: "וגם אתה ישראלי (זהו שם משפחתי) מתי הגעת לחב"ד? מה אתה חושב, אתה זה חב"ד? מי הרשה לך להרוס את חב"ד? צא מליובאוויטש"! עד כאן לשון קודשו.

ה-ל-ם.

אל דאגה, הוא כבר ביקש סליחה. ולמען האמת, למחרת כששאלו משפיעים אחרים בישיבה כיצד הוא אמר כאלה דברים הוא ענה: לא זכור לי שאמרתי כאלו דברים. אני מאמין לו.

אני בהחלט דן אותו לכף זכות, אין לי שום קפידא עליו, וכבר הספקתי להתחבק עם אותו משפיע יקר ואהוב.

אבל פה מגיע נקודת הענין:

האם יש מי שאחראי על ליובאוויטש חוץ מהרבי מלך המשיח שליט"א?

האם יש מי שיכול לקבוע מי ייכנס ומי יצא?

מי הוא זה ואי זה הוא שיקבע מי הוא שליח של הרבי מלך המשיח שליט"א ומי לא?

(אני נזכר בבדיחה: עשיתי פעם "מבצע תפילין" בעיר רמלה, כחלק מהמבצעים חילקתי "כרטיסי משיח" - תמונה של הרבי מלך המשיח שליט"א עם תפילת הדרך. הזדמן לשם מישהו שלא הכרתי, שאמר לי, אני השליח של העיר רמלה, אני הבעל הבית כאן, ואני לא מסכים לך לחלק כרטיסים אלו.

זה כמעט מזכיר לי את אותו מנהל שצועק על התלמיד "החוצפן" שלא יניח תפילין במרחבי בית הספר. סרטון נהדר שהתפרסם ממש לפני יומיים).

יש בהחלט כמה כאלה שחושבים שהם מנהלים את ליובאוויטש, ומהם נשפעת ונמשכת השפה הרעילה הנ"ל טירוריסט'ן, חולי נפש, לגרש אותם מליובאוויטש, מיעוט שולי… ופה טמונה שורש הבעיה.

אלה ש"אחראיים" להרחיב בפועל את 770, לא עשו כלום זה יותר משלושים שנים.

ואז הגיעו התמימים, עשו מעשה, וישר יצא קצפם של "אותם אחראיים" והחלו לצעוק - "צאו מליובאוויטש".

חברים, לאט.

קחו כסא, תשתו כוס מים קרים, ונדבר...

הנה דברים כהווייתם:

התמימים שחולמים על התגשמות רצונו של הרבי מלך המשיח שליט"א, חפרו זה כמה שנים מנהרה ליד 770 (אין לי מושג על פרטי ומהלכי הדברים, ובהחלט יש מקום לדון האם היה ראוי וכו' אולי עדיף שישבו וילמדו. אך "מאי דהוה הוה", כעת מוצג כאן העובדות).

יש מנהרה, זו עובדה.

מטעמי "בטיחות" החליט מי שהחליט לסתום את המנהרה במלט. אילולי הפוליטיקה שסביב הענין הייתי אומר שזה סתם רשעות, "רשעות לשמה".

מי קונה את ההנפצה הזאת: "מטעמי בטיחות".

אתרים ארכיאולוגיים בני מאות ואלפי שנים, עומדים וקיימים עם חיזוקים נדרשים. לכו תראו את מנהרות הכותל (והרי במנהרות "בית המקדש" עסקינן) "מטעמי בטיחות" עושים להם חיזוקים וסמוכות, וממשיכים לחפור ולגלות עוד ועוד.

אלא מאי?

יש כאן פוליטיקה.

מאבקי שליטה כאלו ואחרים של עסקנים שונים ומשונים, הם אלו שגרמו להתמהמה עד היום, והם אלו שגררו להובלת סתימת המנהרות בבטון.

ובכן רבותי, על כגון דא נאמר "המחליף פרה בחמור". זה לא "רשעות לשמה", זה "פוליטיקה קטנה".

התמימים היקרים, שראו את חלומם (קרי: התממשות רצונו של הרבי מלך המשיח שליט"א) הולך נגוז ונסתם בבטון, והם פשוט לא יכלו להשלים עם העובדה הזו, ותיכף קמו ועשו מעשה.

אפשר להתווכח: האם מעשה הבחורים היה נכון?

אי אפשר להתווכח: האם צריך להרחיב את 770?

770 חייב להתרחב כי זהו רצונו הקדוש של רבינו.

בטוח אני שהשכל הישר יגבר, יביאו את המהנדסים הנדרשים, ויעשו את החיזוקים ה"מרחיבים דעתו של אדם", 770 יגדל ויתרחב, "ובא לציון גואל".

***

יבוא הטוען ויטען:

מה אתה חושב לעצמך? וכי רק התמימים יודעים מהו רצון קודשו של רבינו? מי שמך וכו'.

ובכן, שמע נא ידידי:

א. הלא תראה שזה מה שכתוב בשיחה.

אבל עזוב, כנראה שאת השיחה מכירים גם הרבנים והעסקנים למיניהם.

ובכן, הסכת ושמע:

רב גדול נכנס פעם ליחידות אצל הרבי מלך המשיח שליט"א ושאל, למה בעת התוועדויות שבת קודש ויומי דפגרא, הרבי מדבר על עניני "שלימות הארץ" "מי יהודי" ועוד כיוצא באלו? זה הרי ענינים השייכים לרבנים ולעסקנים? למה הרבי מדבר על כך ברבים ובפרסום?

וזו תשובתו של מנהיג ונשיא הדור - הרבי מלך המשיח שליט"א:

עסקנים, אנשי ציבור, אי אפשר לסמוך עליהם. להם יש אילוצים כאלו ואחרים. אם בבוא היום, לא יסתדר להם משהו, או שזה יצריך מהם לוותר על כל מיני ענינים, הם יעדיפו לטאטא ולטייח… ואפילו יצדיקו את עצמם באמתלאות שונות ומשונות.

דווקא הבחורים, התמימים, הם אלו שתמיד יציבו מראה בפני העסקנים.

אומר זאת שוב:

אני ממקומי לא יכול לשפוט את המעשה של התמימים, האם היה ראוי או לא?

אך אינני יכול להתעלם מן העובדה, שרוב רובם של התמימים, גם כאלה הלומדים בהתמדה ושקידה, תמימים שלא נטלו חלק בשבירת הקיר בפועל. ורוב רובם של התמימים, ששים שמחים ומקוים שהנה סוף סוף יזוז משהו.

הלא זהו "בית חיינו" "בית רבינו שבבבל" "בי כנישתא דשף ויתיב" (תרגום: נסע וישב) "נסע מקדש וישב שם".

ובכן, מן הראוי שיזוז משהו ב-770, ויזיז את העסקנים והנוגעים בדבר שיעשו מעשה "ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה" בדגש כעת על "הנגבה" (הקיר הדרומי).

***

ואם יתעקש המתעקש ויטען:

חוצפה של בחורים. בגלל כאלה חוליגנים ירחיבו את 770? זה לא מטריד אותך החציפות שלהם?

זאת אומר:

לפני כמה חודשים היה פיגוע רצחני בכביש עוקף חווארה, הלל ויגל הנאהבים והנעימים נקטפו לשמי רום, הי"ד.

בלילה הגיעו יהודים כואבים, ושרפו כמה גרוטאות של ערבים בחווארה, כדי לפרוק את זעמם ותסכולם.

למחרת כל העיתונים "חווארה שרופה באש".

יאללה יאללה.

לא הלל ויגל הי"ד בראש הכותרות, לא המחדל הצבאי-ביטחוני-ממשלתי שמפקיר (דה-פקטו) מידי יום תושבים יהודיים באזורי יהודה ושומרון, כל זה לא מטריד.

מה מטריד את התקשורת? שריפת גרוטאות ערביות שאפילו בנפש לא פגעו.

וזה כל הסיפור של התמימים ב-770, על רגל אחת.

שנים של חידלון, "בית חיינו" תקוע, רצונו של רבינו לא מתקדם.

ואז הגיעו בחורים ושברו קיר.

במה אתה עוסק? במחדל של הבחורים ששרפו את חווארה או במחדל של הממשלה שלא עושה מה שצריך?

יהי רצון . . שיבנה בית המקדש . . במהרה בימינו"

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

מי חי ב770?

הסיוע ההומניטרי הורג אותנו

תגובות

  • המשך אחרון , ה' שבט התשפ"ד, 13:06

    לגבי השיחה להרחבה שוב כנ''ל האם היתה שיחה או מענה לעשות כך או מענות הפוכים ( עיין ס' 770 היכ''מ ) על הרבה פחות מכך ? וכנ''ל הפסקתי לספור
    לגבי הסיפור סיפור סבתא בזדון מול מאות הוראות שקובצו בספרים רבים לשמוע לעסקנים וכנ''ל כמה פעמים
    רוב הציבור של חיים נצחיים ופרסום גינה כבצומות והפאבים ואתה בחרת בבחירה חופשית כו'
    ובעניין חווארה דווקא אתה מתנהג כמגנים שעשו וגרמו עשרות שנים ומעיזים לגנות את מי שאומר אמת

  • המשך מהנ''ל , ה' שבט התשפ"ד, 13:00

    לגבי מי מוציא ומי יכול להוציא כנ''ל לגבי אלח חולה
    לגבי השליח שאסר חלוקה זזה לשיטתכם בעניין הציות וכאן אפילו אין מענה הפוך כלל רק מענה לצד זה דמגוגיה 4 ( שניים שכחתי לציין )
    לגבי הבטיחות גם הגבאים ששתקו שנים ודעתם כדעתכם חושבים ההפך ( לא אוסיף לציין דמגוגיה ) ושוב כולם הפוכים כולל הדומים לכם לא מעט לפחות לשעבר האם אתה מהנדס
    לגבי הפוליטיקה כל האלימות איננה פוליטיקה מה התעוררת ושוב רוב בעלי דעתכם אינם אומרים שזה מהצד השני אלה מתנערים
    לגבי ויכוח על המעשה אי אפשר להתווכח יש בחירה חופשית להצדיק


  • פינחס , ה' שבט התשפ"ד, 12:53

    כדרכו של הרבי שהוא משיח לפי כל חב''ד למעט קומץ קיצוני הפוך הגיב לכך טענה הכי קטנה ומאוד דמגוגית
    לגבי טרוריסטים ומשוגעים זו דעת % 98 מאותם שמסכימים אתכם כמעט בכל כמו בעניין הפאבים והצומות אז מי שכדוד לוי היחיד שבכיוון התנועה אסור לזורקו יש מקום מסוים עבורו אפילו אם ברוב הדברים הוא רגיל
    לגבי אפילו אחרי ש''ת מה עניין ש''ת לת''ב דמגוגיה א'
    אולי ההשוואה ההפך לא חשבת ע''כ
    לגבי אהבת ישראל שמעת על אהב''י של תנועת נאמני תורה ועבודה ומימד ? אתה מסכים אם גרסתם שקשורה גם לתוצאות הפגיעה בשלימות הארץ ? אם לא.....
    לגבי הסיפור אם המשפיע כשאני מבין את מהותה הכללית של דעת הכותב לא רק בענייני חב''ד כי זה רק תוצאה מסופקני אם היה ואם היה אני מגנה משפיע בפרט צריך לנהוג אחרת והוא התנצל אבל הכחיש !!!!!

  • תוהה , ד' שבט התשפ"ד, 22:58

    האם יש מקור לסיפור המובא כאן, שהרבי מלך המשיח שליט"א מדבר על שלימות הארץ כדי שהתמימים יעסקו בזה?

  • ישר כח!! , ב' שבט התשפ"ד, 20:13

    ישר כח על הכתבה
    עושה סדר בעניינים וסוף סוף מישהו מדבר לעניין
    כל הכבוד

  • אריה קירשנזפט , ב' שבט התשפ"ד, 11:55

    עוד ימשיכו הדעות להתבלבל ולהתגלגל. ואני - בחרתי את המוהל!

  • ישראל א.פ רבינוביץ , ב' שבט התשפ"ד, 09:52

    במחילת כבוד הרב ישראלי. הדברים הכתובים בטור זה
    פשוט מזעזעים ומסוכנים וזה בושה וחרפה לקרוא את זה ממשפיע. ועוד לאחר הנזק האדיר שנוצר לפעולות הרבי ע"י התמונות שנראו השבוע. בדבריך הסקת על סמך 'שמועה' ממשהו שציטט שהרבי אמר לו שהבחורים הם האמורים לטפל במה שתובע בהתוועדוית. ועל סמך זה הצדקת את פעולות הבחורים!!. בה בעת ששמענו מהרבי כמה וכמה פעמים בצורה מפורשת שתפקידם היחיד של הבחורים זה לשבת וללמוד ולשמור על סדרי הישיבה וכל דבר מעבר לכך דורש את אישור הנהלת הישיבה. בוודאי שיש ביקורת על העסקנים אך זהו הדרך??? אלימות? לפגוע בקירות 770 בצורה פיראטית? כך מציבים מראה מול העסקנים???? מתנצל על התגובה אך זה פשוט כואב

  • יעיייי , א' שבט התשפ"ד, 19:08

    גירסה מאורכת לטענת הקוזק הנגזל

  • חני , א' שבט התשפ"ד, 17:25

    כל מילה בסלע.

  • מענדי , א' שבט התשפ"ד, 15:46

    מסכים עם רוב הדברים פה, אבל בכל אופן עם כל הרצון הטוב והבאמת מוצדק, לא מגיעים ככה ושוברים קיר, צריך לבקש אישור, לבדוק באמת עם מהנדסים ואנשי מקצוע אם זה לא מעשה מסוכן, ובסוף לבוא ולשבור קיר.

  • נמרוד זוטא , א' שבט התשפ"ד, 15:30

    כל הכבוד על הבאת הדברים החשובים.
    שנים שהצפיפות ב770 בתקופת החגים כבר מגיעה למצב של סכנת נפשות בפועל ממש, אמבולנסים חונים קבוע בכניסה (וגם מוזנקים בפועל למקרי רפואיים שנגרמים *כתוצאה* מהצפיפות), אנשים שוקלים אם לטוס בכלל רחמנא לצלן, ורבים מהמבוגרים או בעלי בעיות בראיותיות לא מצליחים להכנס למנין של הרבי שליט"א מה"מ. ורוב המזלזלים בבחורים בכלל לא מכירים את המצב בשטח ולא חוו אותו. האם לא עדיף להשקיע את כל אנרגיית צקצוק הלשון בהנחת הלבנים..?

  • טוביה דורון , א' שבט התשפ"ד, 15:16

    אז כבר הביאו - לא הבחורים!! כבר הביאו משטרה ומכבי אש / מהנדסי בניין להוכיח שיש סכנה לבניין כולו, כו'. היום התפרסם הדו'ח המקצועי של הגורמים המקצועיים - שאין שום סכנה לעזרת נשים קינגסטון ולבניין. כלומר בדיעבד הם נתנו אישור מקצועי לעבודה הטובה והמקצועית שעשו התמימים.

  • נ.ג , א' שבט התשפ"ד, 11:26

    סוף סוף מישהו דברי הגיון.
    תודה למוהל היקר.שירבו חסידים כמוךבישראל

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...