• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ב"שש אחרי המלחמה" מה עושים עם עזה?

מר נתניהו אמר מפורשות: "אין לנו ענין לשלוט על חבל עזה". באמירה אומללה זו יש משום התרסה כנגד בורא העולם ומנהיגו, שנתן את ארץ הקודש בשלימותה לעם ישראל, ואנו החצופים חוזרים ואומרים לו כביכול, שאיננו מעוניינים במתנה זו
ב"שש אחרי המלחמה" מה עושים עם עזה?
הרב שלום דובער וולפא
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

רבים שואלים כעת: מה עושים עם עזה לאחר שתסתיים המלחמה? איך ננהל יותר משני מיליון פליטים? והרי יש לדאוג להם לדיור, ולחלוקה של מזון, מים, בריאות וכו'.

ראש הממשלה נתניהו הצהיר השבוע, כי מבחינה בטחונית צה"ל הוא זה שישלוט בעזה, בעוד שמבחינה אזרחית, עדיין לא ברור. עם זאת, הוא שלל הצעות להעביר את השלטון לידי הרשות הפלשתינית.

מובן מאליו שיש לשלול בנחרצות להעביר את השלטון לידי ראש הרשות הפלשתינית שכתב דוקטורט בנושא 'הכחשת השואה'. הוא גם משלם משכורות חודשיות לכל משפחת ערבי שרצח או פצע יהודים. 

יותר מכך, אם כל ערבי מיו"ש המעודד רצח של יהודים, או משתתף בהפגנה למען החמאס, נעצר, נשפט ויושב בבית האסורים, פשוט שגם הטרוריסט אבו–מאזן צריך לשבת במאסר על עידוד המחבלים. 

אנו עוד זוכרים את הטילים ששלחה הרשות הפלסטינית על העיר שדרות ויישובי העוטף, בשעה שהם עדיין שלטו בעזה בטרם נכבשה על ידי החמאס. ואת זה מן הסתם יעשו כאשר יחזרו לשלוט ברצועה.

אמירתו של ראש הממשלה כי יש לעשות 'הפרד ומשול', כאשר הבטחון בידינו והאוטונומיה האזרחית בידי הפלסטינים, מעוררת השתאות, בלשון המעטה, שכן מר נתניהו עומד לחזור עכשיו בדיוק על אותה הטעות שעשו בהסכמי אוסלו. 

לא יאומן כיצד ראש הממשלה עתיר הנסיון, אינו מבין את המציאות שהטיחה בו כמה פעמים בעבר, שבלי שלטון אזרחי אין שלטון צבאי. האם הוא שכח את כל האזהרות של הרבי מלך המשיח שליט"א, כי אצל הערבים אוטונומיה אזרחית הופכת מיד לשליטה בטחונית?!

רק לפני כמה ימים אמר מר נתניהו במילים מפורשות: "אין לנו ענין לשלוט על חבל עזה". בפתגם אומלל זה יש משום התרסה כנגד בורא העולם ומנהיגו, שנתן את ארץ הקודש בשלימותה לעם ישראל, ואנו החצופים חוזרים ואומרים לו כביכול, שאיננו מעוניינים במתנה זו. 

יש כאן גם זלזול באלו שבהירצחם בשמחת תורה, ובימים שלאחר מכן, ציוו לנו את החיים. מאות בני ישראל נלקחו לעקידה על מזבח השיטה המופקרת, שיש לסמוך על אויבינו ולתת להם אוטונומיה אזרחית בשטחים השייכים לארץ הקודש, למרות שיש בהם פגיעה בפיקוח נפש של יהודים, היפך המבואר בשו"ע (או"ח סימן שכט), שבמקומות הסמוכים לספר (לגבול), אין לתת רשות לגוי להיכנס לשם, אפילו בשביל לקחת קש ותבן, ואפילו אם מדובר בנכרים שאנו מכירים אותם וסומכים עליהם [בואו וראו כמה צדקה תורתנו הקדושה, כאשר בקיבוצי העוטף הועסקו פועלים מעזה והיו ממש כידידים לתושבים, והם היו הראשונים לכוון את המחבלים המרצחים בין הבתים]. קל וחומר שאין לתת את השטחים האלו בידיים לגוים.

בהצעה זו, אם תיושם חלילה, יש גם משום 'בגידה' בהבטחות שניתנו על ידי חברי הממשלה לחיילים שחרפו נפשם במלחמה. שוב ושוב הבטיחו להם בטרם יצאו למגר את האויב, כי 'הפעם הולכים עד הסוף', באופן שרצועת עזה תהיה נקיה לגמרי ממחבלים. 

האם הרוצחים בחווארה אינם מחבלים? והאם חיות הטרף מג'נין אינם מחבלים? בשביל זה נלחמנו במסירות נפש רק כדי להחליף את מחבלי עזה במחבלי יהודה ושומרון?

כל ילד מבין, כי אם יתנו לערבים אחיזה כלשהי בעזה, ולו אפילו באופן של 'אוטונומיה' לעניני חינוך ותרבות, בניה ופיתוח, ובריאות, הרי תוך זמן לא רב, יהפוך כל איש 'פתח' בעזה, לרוצח חמאסי. זה בדיוק מה שקרה לערביי יו"ש אחרי 'הסכמי אוסלו' הארורים. גם אז הזהרנו בשם הרבי מלך המשיח שליט"א, כי אצל הערבים, 'אוטונומיה' פירושה שילטון צבאי. אולם כל אזהרותינו באותם ימים נפלו על אזנים ערלות.

מה ימנע משר החינוך שלהם, להכניס בתכנית הלימודים של זרע עמלק העזתי, את פרשת חורבן עזה (יום הנכבא החדש) שרק עתה חוו? מה ימנע ממנו מלחזור שוב ושוב על פרשיות שנאת היהודים שילדי הרש"פ מתחנכים עליהם מינקותם? והרי כבר היום ספרי הלימוד של משרד החינוך הפלסטיני מלאים בתכני הסתה נגד היהודים, ואין בכוחו של צה"ל, האמור לשלוט שם מבחינה צבאית, למחוק את הקטעים הללו.

אמנם מר נתניהו הצהיר במוצאי שבת 11 לנובמבר, כי לא יתן בשום אופן שילדי הפלסטינים יקבלו חינוך שכזה. אבל איך יוכל למנוע זאת, כאשר אפילו בירושלים (מטרים ספורים מהכנסת) הנשלטת על ידינו לחלוטין, הוא אינו יכול לשנות את ספרי הלימוד המסיתים ומדיחים?!

הנסיון הוכיח, כי כאשר יערכו בחירות 'דמוקרטיות' בעזה, כל הנבחרים לא יהיו אלא נציגי חמאס ואנשי הג'יהאד האיסלמי. והם יעמדו ויתגלגלו מצחוק; לא יאמינו עד כמה טיפשים הם היהודים שנופלים כל פעם באותו פח, ונותנים להם בפעם המי יודע כמה, את המלוכה והממשלה כפרי בשל, מבלי לדרוש מהם דבר.

בין הפליטים המצטברים בדרום חבל עזה, יש לא רק נשים וטף, אלא אלפי מחבלי חמאס שבחרו להציל את עצמם בדרך זו. אם ח"ו ההנהגה הביטחונית והאזרחית לא תהיה של צה"ל, יתחברו מחבלים אלו אל בעלי הבית החדשים, ובבת אחת תקום שוב אימפריה של טרור ברצועה, בדיוק כמו שקרה ביו"ש.

גם היום, כאשר המחבלים מובסים בחסדי ה' על ידי צה"ל, עדיין סכנה עצומה ליהודים לנסוע בכבישי יו"ש ובנימין, ללכת להתפלל בכותל המערבי, להגיע לקבר יוסף וכו'. בכל יום ישנם פיגועי דקירה, פיגועי ירי, דריסה, ושאר מרעין בישין. אם וכאשר המלוכה תנתן לטרוריסט מרמאללה ומחבליו - היו לא תהיה - הרי תגדל חוצפתם של ערבי יו"ש, והסכנות יוחרפו פי כמה!

אנו חסידי חב"ד, גדלנו על אזהרות כ"ק אדמו"ר מה"מ, שמסירת אדמה, אפילו שעל, מארץ הקודש, היא פיקוח נפש ממש, ואפילו אם זה "רק" באופן של אוטונומיה. 

כאשר פרצה המלחמה, זעקנו ושאלנו למה לא הקשבתם אז לדבריו הקדושים של הרבי מלך המשיח שליט"א?! ואיך הם מעלים בדעתם עתה לחזור שוב על אותה טעות?!

ובמה יוכלו להתנצל ראש הממשלה או שר הבטחון, כשמחבלי החמאס–פתח יזחלו שוב מתוך המחילות החדשות ש'לא נודע קיצן', ואנו נהיה מוכרחים לצאת שוב למלחמה, כש'מנהיגים' אלו מנסים להלהיב אותנו שוב ושוב עם אותה סיסמא נדושה, ש'הפעם נלחמים על הבית', וזה 'או הם או אנחנו'. האם אתם בטוחים כל כך שגם אז הנסים יחזרו על עצמם? האם מאות אלפי חיילי המילואים יסכימו שוב לצאת בצו–8 ולהושיע את ישראל בשדה הקרב כשהם יודעים שהם מרומים? 

אך לפועל - האם יש למישהו תכנית אחרת? הרי הכל מודים שחייבים לפתור את הבעיה של כשני מיליון פליטים שאילצנו לנוע דרומה כדי לא להיהרג בעזה הבוערת. 

אז מה עושים?

ראש הממשלה והשרים מכריזים כי יש 'להשמיד את החמאס'. מתי אכן נדע כי שלטונו של החמאס בעזה נמחק מעל פני האדמה? זה הרי לא נמדד לפי מספר ההרוגים שלהם, או לפי מספר הבניינים שהרסנו...

התשובה לזה פשוטה: שילטון החמאס יסתיים ברגע שנסיים את כיבוש כל הרצועה ונספח את חבל עזה באופן רשמי. בכך, לא רק שנסיר את העוול שנעשה בפשע ההתנתקות, אלא גם נכריז בפני כל עמי הארץ, שארץ ישראל כולה שייכת לעם ישראל לנצח. זו הדרך היחידה שבה נוכל להכריז בלב שם: 'גמרנו עם החמאס'.

לאור זאת, דרך הטיפול בעזה צריכה להיות לפי 'עשרת הדברות' דלקמן:

לסיים את כיבוש כל רצועת עזה, ולנקות אותה באופן מוחלט ממחבלים.

רק ישראל תשלוט על כל חבל עזה, בלי עזרת שונאי ישראל למיניהם.

השליטה תהיה לא רק בענייני ביטחון, אלא גם בחינוך ובריאות וכיו"ב.

שום גורם זר לא יקבל שליטה בעזה, גם לא באופן של אוטונומיה.

כל טרוריסט שיפריע לזה, דמו בראשו כאחיו החמאסים.

להקים מקומות ישוב עראיים לפליטים, ולמנות מי שינהל אותם.

זה ייעשה במימון של אומות העולם, אשר גם יקלטו חלק מהפליטים.

להתחיל מיד לבנות את כל 23 הישובים שנעקרו בחורבן גוש קטיף.

לבנות מחדש את ישובי 'עוטף עזה' שנחרבו בתחילת המלחמה.

10. באתר הבינוי עבור הפליטים, אפשר להשתמש בפועלים ומנהלי עבודה מביניהם. אבל בישובי גוש קטיף, ייעשה מאמץ להעסיק רק פועלי בנין עבריים. 

אינני משלה את עצמי, ובוודאי יהיו בממשלה כאלה שיתנגדו לכך, אבל אם ראש הממשלה ירצה להעביר חוק זה, יש לו את הרוב הקבוע של הקואליציה. לכל מי שיתנגד לזה, נזכיר מה נשאר מהקונספציה הקודמת שלהם שקרסה רק לפני כמה שבועות. 

גם אין להתחשב כלל בהתנגדות של מדינות העולם. הרבי מלך המשיח שליט"א הבטיח, כי ארה"ב תמשיך לתת את כל הסיוע. ואם אמנם שלפעמים היא מביעה דעה אחרת, הרי זה רק לצרכי פנים של בחירות ולחצים וכו', אבל למעשה ארה"ב עצמה רוצה שלא יענו לבקשתם, ובודאי שלא יעמדו על דעתה בזה. 

על ממשלת ישראל להבהיר להם, כי מדובר כאן בפיקוח נפשות, ואם הם רוצים לתמוך בנו, הרי טוב, ואם לאו יסתדרו הענינים באופן אחר.

והערה אחרונה לסיום: יש המביעים תהייה, מדוע כותבים על זה כעת, בעוד שאנו עדיין באמצע המלחמה? הנושא 'מה לעשות עם עזה' יהיה רלוונטי רק בעוד כמה חדשים, ולמה לעורר חילוקי דעות כבר עכשיו?

התשובה לזה פשוטה: ההכרזה שאנו בדרך לסיום הכיבוש של עזה והפיכתה לישובים פורחים (בהם ינציחו את שמם של הרוגי שמחת תורה), זה עצמו יוסיף בהתלהבות הקדושה של החיילים, הנמצאים בחזית כדי להשמיד להרוג ולאבד את מחבלי החמאס והג'יהאד. 

כיוון שכלי התקשורת כבר דנים בזה, הרי אם יהיה אצל החיילים אפילו ספק קל שמא בעתיד ישלוט בעזה צבא של טרוריסטים, באותם מקומות שהם מוסרים כעת את נפשם לכובשם, הרי כל המוראל של החיילים ירד, והם יאבדו את האמון שהיה להם במפקדים ובמקבלי ההחלטות.

האם יש לי את היצר הרע הגדול ביותר בהיסטוריה?

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...