• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כ"ח ניסן • מסירת סוד הגאולה

ביום כח ניסן, בו מסר הרבי שליט"א מלך המשיח את ענין הגאולה אלינו, לומדים בדף י"ג במסכת סוטה ש"סוד הגאולה" נמסר ל (סרח בת) אשר, וגם "משה רבינו לא מת".
כ"ח ניסן • מסירת סוד הגאולה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כ"ז ניסן • סוד הגאולה לסרח בת אשר

הרב ישראל הרשקוביץ רב קהילת חב"ד אופקים

ביום כח ניסן, בו מסר הרבי שליט"א מלך המשיח את ענין הגאולה אלינו, לומדים בדף י"ג במסכת סוטה ש"סוד הגאולה" נמסר ל (סרח בת) אשר, וגם "משה רבינו לא מת".

בלוח היום יום ז' אייר כתוב " נוהגים ללמוד בימי הספירה מסכת סוטה -נוסף על השיעורים הקבועים -דף ליום דף ליום. ע"כ.
ולכאורה א' הרי אנו כבר 'עמוק' בתוך ימי הספירה ולמה רק כעת ההוראה ללמוד מסכת סוטה?
ב' מה ההוספה (הדגש ) במילים " דף ליום דף ליום" ? -
ונראה לומר:

א. בקביעות של תש"ג הרי ביום זה למדו בחת"ת פרשת 'אמור' ויום רביעי -ובפרשה זו ביום זה כתוב את המצוה של ספירת העומר.."וספרתם וגו'" -ולכן כעת כשלומדים בתורה על מ"ע של 'וספרתם' מתאים להביא את מנהגנו ללמוד מסכת סוטה בימי הספירה

ב. ובזה גופא הרי הכתוב אומר "תמימות תהיינה" שזה המקור לדעה שאם החסיר יום אחד הרי אינו יכול לספור כלל -וכאן מלמדנו הרבי שליט"א מלך המשיח, שלימוד מסכת סוטה אינו רק ענין כללי-שבתוך ימי הספירה צריך להספיק ללמוד את כל מ"ט דפי מסכת סוטה -אלא שהמנהג הוא עמוק יותר.. שצריך ללמוד (בדוקא!!) דף ליום דף ליום-
כדוגמא הענין של תמימות תהיינה (ולפי זה גם מי שמסיבה מסויימת למד כבר כמה דפים 'קדימה'.. הרי לכאורה צריך לחזור וללמוד כל יום דף 'ששייך לאותו יום !)

ג. ומכאן מגיעים אנו למסקנא נוספת ע"ד מה שהרבי שליט"א מלך המשיח בהתוועדויות לומד הוראה משיעורי חת"ת -דהיינו שהם קשורים 'למהות' אותו יום שלומדים אותם -הרי כך הוא במסכת סוטה הרי כל דף קשור למהות היום שצריך ללמוד אותו - ובהתאם לזה הרי "בולט לעין" המציאות שכל שנה ביום -כ"ח ניסן! (שבו הרבי שליט"א מלך המשיח אמר את השיחה הידועה שבתוכה "הנני מוסר את הענין אליכם" - ' עשו כל שביכולתכם וכו'), הרי לומדים אז (בכ"ח ניסן כל שנה) דף י"ג בסוטה - ושם בגמרא -ובפרטיות בתוס' -ש "סוד הגאולה" נמסר ל (סרח בת) אשר!

והרי הרבי שליט"א מלך המשיח שנולד בי"א ניסן שבו הקריב שבט אשר וענינו תענוג ומלכות (כמבואר בשיחות רבות) הרי הרבי -שלו! נמסר 'סוד הגאולה' -מוסר לנו ביום זה -את סוד הגאולה באומרו הנני מוסר את הענין אליכם וכו!


ולהעיר שבדף זה (י"ג) בעמוד ב' מובא "ויש אומרים לא מת משה"!!-ונזכה לראות את הרבי שליט"א מלך המשיח בעיני בשר בקרוב ממש כפשוטו.

וכי אתינן להכי, רמז נוסף בקרבנות הנשיאים, שכל אחד מהנשיאים הקריב בין בקרבנות חנוכת המזבח "מזרק אחד כסף שבעים שקל בשקל הקודש", ונשיא שבט אשר הקריב קרבנו ביום הי"א, שאז עולה מניין משקל מזרקי הכסף ל770...

ואנו כולנו כל אנשי הדור בחינת "בת", מקבל, מבחינת "אשר" נשיא הדור שנולד בי"א ניסן, שמסר אלינו בכ"ח ניסן את סוד הגאולה בבשורת הגאולה, שהכתרת המלך המשיח המשיח והתגלותו תלויה בכל אחד ואחת מאיתנו - בהכרזה, בקשה, תפילה, הודעה, הבטחה נצחית, 

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!

בוחרים משיח // הרב טוביה דורון

מלחמת שולל - חסר אמיץ | הרב מנחם ישראלי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...