• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

י"ט כסלו • פדה בשלום: סיפורו של ניגון

ידוע מנהג החסידים, לנגן בכל שנה בחגי הגאולה את הניגון "פדה בשלום", שהולחן לכבוד חג הגאולה י"ט כסלו על המילים שאמר כ"ק אדמו"ר הזקן מליובאוויטש מפרק נ"ה בתהילים בשעה שבאו לבשר לו על שיחרורו מהמאסר • אתר מביא את סיפורו של הניגון המיוחד וביצוע מיוחד מפי בעל המנגן מוטי שטיימנץ • הכתבה המלאה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ידוע מנהג החסידים לנגן בכל שנה בחגי הגאולה את הניגון "פדה בשלום", שהולחן לכבוד חג הגאולה י"ט כסלו על המילים שאמר כ"ק אדמו"ר הזקן מליובאוויטש מפרק נ"ה בתהילים בשעה שבאו לבשר לו על שיחרורו מהמאסר • אתר מביא את סיפורו של הניגון המיוחד וביצוע מיוחד מפי בעל המנגן מוטי שטיימנץ • הכתבה המלאה

בשעה שבאו להודיע לכ"ק אדמו"ר הזקן מליובאוויטש על גאולתו, אחז באמירת תהילים במילים פדה בשלום נפשי שבפסוק י"ט בפרק נ"ה. ולאחר כמה שנים הלחינו החסידים ניגון מיוחד על קטע זה בתהלים אותו הם מנגנים בכל שנה חג הגאולה י"ט כסלו.

יש אומרים שהניגון הולחן על ידי חסידי כ"ק אדמו"ר האמצעי מליובאוויטש, ויש דעה הסוברת שהולחן מאוחר יותר.

תחילת הניגון הוא בתנועה רגועה בשירת הודיה לקדוש ברוך על הנס, כשלבסוף במילים "ואני אבטח בך" עולה השיר לתנועה של שמחה גדולה עד לריקוד ממש.

יש לציין כי מנגנים ניגון זה בכל חגי הגאולה של חסידות חב"ד-ליובאוויטש, ביום גאולות של כ"ק אדמו"ר האמצעי בי' כסלו, וביום גאולת של כ"ק אדמו"ר הריי"צ יום י"ב תמוז, וכ"ק הרבי מלך המשיח שליט"א מבאר שמנגנים בימי אלו ניגון זה מכיוון שידוע שבעת צרה אומרים רבותינו נשיאנו תהילים על פי ימות השבוע ולא רק על פי ימות החודש, ולכן בי"ט כסלו תקנ"ט, וכמו"כ בי"ב תמוז תרפ"ז, שניהם חלו ביום שלישי בשבוע, ולכן נמצא שאמרו קאפי' נ"ה ביום שחרור ממאסרם, וכמו"כ ביום י' כסלו שביום זה אומרים את פרק נ"ה על פי הסדר המחולק לימות החודש.

הניגון גם מופיע בספר הניגונים בתור ניגון נ"ה.

מילות הניגון הם:

פָּדָה בְשָׁלוֹם נַפְשִׁי מִקֲּרָב לִי כִּי בְרַבִּים הָיוּ עִמָּדִי. יִשְׁמַע אֵל וְיַעֲנֵם וְיֹשֵׁב קֶדֶם סֶלָה אֲשֶׁר אֵין חֲלִיפוֹת לָמוֹ וְלֹא יָרְאוּ אֱלֹהִים. שָׁלַח יָדָיו בִּשְׁלֹמָיו חִלֵּל בְּרִיתוֹ. חָלְקוּ מַחְמָאֹת פִּיו וּקֲרָב לִבּוֹ רַכּוּ דְבָרָיו מִשֶּׁמֶן וְהֵמָּה פְתִחוֹת. הַשְׁלֵךְ עַל ה'יְהָבְךָ וְהוּא יְכַלְכְּלֶךָ לֹא יִתֵּן לְעוֹלָם מוֹט לַצַּדִּיק. וְאַתָּה אֱלֹהִים תּוֹרִדֵם לִבְאֵר שַׁחַת אַנְשֵׁי דָמִים וּמִרְמָה לֹא יֶחֱצוּ יְמֵיהֶם וַאֲנִי אֶבְטַח בָּךְ. (תהילים פרק נ"ה פסוק י"ט)

"אתר הגאולה" מגיש ביצוע מיוחד לניגון מאת בעל המנגן מוטי שטיימנץ מ"מעמד הקהל האדיר - משיח בכיכר" ד' תמוז תשע"ו.

Redemption site099

בפתחו של חודש הגאולה נמואל עם סינגל חדש "ואתה אמרת"

ברק גרוסברג בסינגל-קליפ חדש: אתה תמיד כאן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...