• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

היערכות שיא לקראת כניסתה של שנה סוערת ומרעננת במיוחד

בעוד שבועות בודדים תשקע השמש ותיכנס השנה החדשה, שהיא לגמרי לא עוד שנה - היא שנת הַקְהֵל • פעם בשבע שנים אנו מקבלים מהבורא מתנה גדולה: מצווה להתכנס ולהתאחד סביב יהדותנו ויראת השם שלנו • אז מה מצפה לנו השנה?
היערכות שיא לקראת כניסתה של שנה סוערת ומרעננת במיוחד
בשנת הקהל נוסעים למלך המשיח. תשרי ב770 בשנים עברו (צילום: חיים טויטו)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לא שזה הגיע בהפתעה, אבל סיומה של שנת השמיטה היא תחנת התרעננות ומנוף בולט לזהות היהודית של כולנו. לכן, רגע לפני שזה מתחיל - ההכנות הולכות וצוברות תאוצה - לקראת השנה החדשה, הבאה עלינו לטובה, שעומדת להתאפיין במגוון אירועים והתכנסויות במיוחד לרגל שנת הַקְהֵל.

אז אילו אירועים מזוהים במיוחד עם השנה הזו? ולקראת מה כדאי לנו להיערך? עוד נרחיב על משמעותה ההיסטורית של מצוות הַקְהֵל, ועל החשיבות הגדולה שמיוחסת לה, אבל כעת נספר רק שהרעיון המרכזי של שנת הַקְהֵל התקיים כתיקונו בבית המקדש הראשון והשני, מצוות הַקְהֵל מתייחסת לאירוע שמתקיים בבית המקדש בנוכחות כל עם ישראל.

האם זה רלוונטי לגבינו? ראשית, ודאי שכן. כל עוד אנחנו עומדים קודם כניסת השנה החדשה, ולפני חג הסוכות - מועד קיום מצוות הַקְהֵל - אנו ערוכים ובטוחים בתרחיש אחד ויחיד, תרחיש שאיננו מתבסס רק על משאלת לב חבויה ונרגשת - כי אם על הבטחה נבואית שקיבלנו מהרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א לגבי דורנו ותקופתנו - הגאולה השלימה עומדת להתרחש בכל רגע, ועלינו להאמין בכך ובעיקר להיות מוכנים לכך.

לכן, הנחת היסוד הראשונה שלנו כעת בנוגע לשנה הקרובה, היא שבה - לראשונה, לאחר כמעט אלפיים שנות גלות - עם ישראל יזכה לקיים שוב את מצוות הַקְהֵל כהלכתה, בבית המקדש השלישי, באחדות מוחלטת סביב מלכותו של בורא העולם - הקדוש ברוך הוא - כאשר מלך המשיח קורא באזני העם כולו פסוקים יסודיים ומרכזיים מהתורה, המהווים תזכורת ורענון חשוב עבורנו על תפקידנו כיהודים, מקומנו מול הבורא, ומהותן של המצוות עליהן אנחנו מצווים.

חוויית קריאת התורה של הַקְהֵל מתוארת בכתובים כחווייה רוחנית מעוררת, מרוממת ומרגשת עבור כל בני המשפחה - ולאירוע כזה יש להיערך בהתאם. לכן, במקביל לצורך שלנו לעמוד תמיד בהיכון לקראת בואו של המשיח, הכנה פנימית הדורשת בעיקר הקפדה והידור בקיום המצוות והוספה בלימוד התורה, הרי שבתקופה הקרובה עלינו להיערך גם לאירוע חשוב שיערך - בעזרת השם - לאחר התגלות המשיח, בחג הסוכות הקרוב, והוא מעמד הַקְהֵל בבית המקדש. ברור כי יהיה זה אירוע מכונן בהיסטוריה של העם היהודי כולו, כאשר לאחר הפסקה כה ארוכה, מחדש העם היהודי את אחת המצוות החשובות והמרגשות שניתנו לו מאת הבורא.

אז את ההכנות לקראת אירוע גדול ומיוחד שכזה כדאי להתחיל כבר עכשיו. הן מתבטאות כמובן בהקפדה יתירה על דרישות היהדות מאיתנו, מה שהופך אותנו ל"כלים" ראויים יותר לקבל את השפעת הכח הרוחני הניתן במעמד הַקְהֵל. כמובן שכדאי ללמוד על משמעותו של המעמד הנשגב, על סדרו, יסודות המצווה וכיצד הוא משפיע על חיי כל אחד מהמשתתפים.

אך בנוסף למעמד הַקְהֵל בבית המקדש, שהוא אירוע מרכזי ומשמעותי אך מתרחש פעם אחת בכל השנה, בחג הסוכות, הפכה שנת הַקְהֵל בעשורים האחרונים לשנה אינטנסיבית המקדמת באופן מיוחד ומרענן את חיזוק היהדות אצל כולנו. הדבר נעשה בהנהגת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, שהסביר כי כעת, אחרי חורבן בית המקדש - עלינו למנף את מצוות הַקְהֵל, שניתנת לקיום אחת לשבע שנים - לאירוע המתפרס על פני שנה שלימה.

הוא הסביר כי רעיון ה'הַקְהֵל' הוא התקהלות והתאחדות של כל עם ישראל עבור מטרה אחת, וכפי שמבהיר זאת הקדוש ברוך הוא בתורה, בציוויו על המעמד: "הקהל את העם - האנשים, הנשים והטף… למען ישמעו ולמען ילמדו ויראו את השם אלוקיכם ושמרו לעשות את כל דברי התורה הזאת". מטרת המעמד הוא חיזוק יראת שמיים בקרב עם ישראל, חיזוק הקשר בין היהודי לבורא, וחיזוק העשיה בפועל של הוראות התורה הקדושה, המצוות אותן קיבלנו בהר-סיני. כל המטרות הללו מקודמות בשנה זו באופן של 'הַקְהֵל' - בכח של התכנסות ואחדות כללית - כזו הנותנת כח ותחושת שייכות, ומעוררת בכל אחד ואחת את הרצון להיות חלק פעיל בעם ישראל, ולהוסיף בקיום המצוות ובלימוד תורה.

בהתאם לכך ייערכו במהלך השנה התכנסויות רבות, מגוונות ושונות בהיקפן, למען חיזוק רבבות עם ישראל בחיבור לבורא וחיזוק היהדות. לאורך כל השנה ייפתחו יוזמות קהילתיות מיוחדות, למען התחזקות פרטית של כל אחד בחיי היום-יום, באופן קבוצתי - כאשר בידי כל אחד האפשרות לבחור תחום מסויים בו הוא מעוניין להתחזק לקראת שנת הקהל.

הדבר המזוהה ביותר עם שנה זו הם כינוסי ענק - כינוסים המאחדים כמות גדולה ככל האפשר של יהודים, בדומה לאותו מעמד שהיה נערך בבית המקדש בשנה זו. הסיבה לכך נעוצה בכח הגדול שטמון בהתכנסות המונית של יהודים. לא סתם תפילה בציבור מתאפשרת רק בנוכחות עשרה מישראל, שכן על התכנסות כזו נאמר שבה השכינה שורה, ומכיוון שבכל יהודי שוכנת נפש אלוקית, שהיא לא פחות מחלקיק קטן של הבורא בעצמו - הרי שהתכנסות גדולה של יהודים היא למעשה ריכוז של כח אלוקי וקדושה רבה יותר.

לכן, בנוסף לכינוסי ענק שעתידים להיערך לאורך כל השנה בעולם כולו ובפרט בישראל - מעמד הַקְהֵל החשוב ביותר נחשב ללא ספק העליה ההמונית בחגי תשרי אל ביתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א בברוקלין שבניו-יורק, במחיצתו חוגגים אלפים את חגי תשרי מדי שנה, כאשר בשנת הַקְהֵל כמו שנה זו, גודלת כמות העולים והחוגגים לאין שיעור. גם לכם כדאי להצטרף לחווייה הנפלאה הזו. שכן, אם ריכוז גדול של יהודית נותן כח רב, הרי שכמות גדולה של יהודים לצד צדיק הדור, מלך המשיח - היא חותם על הנפש לכל החיים.

פעילות משיח בחצי האי סיני

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...