• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

העולם חוגג יום הולדת

במשך עשרות שנים מקדיש מנהיג אחד את כולו למטרה אחת ויחידה • השבוע, מאה ועשרים שנה בדיוק לאחר שהוא הגיע לעולם, תתקיים חגיגה עולמית של הודיה לבורא • בארצות הברית יכריז הנשיא ביידן על התאריך העברי של יום ההולדת כיום החינוך הלאומי • כל מה שרציתם לדעת על חגיגות הענק של יום ההולדת
העולם חוגג יום הולדת
אחת ממאות המוניות במסגרת קמפיין הענק בחוצות ישראל
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

באלפי מוקדים שונים ברחבי העולם נרשמת תכונה חסרת תקדים לקראת אחת מן החגיגות הגדולות שידע העולם היהודי בדור האחרון. מיליונים יחגגו את היום הגדול הקרב ובא - יום שלישי, 12 באפריל, י"א בניסן.

אף אחד לא ציפה שאותו אירוע קטן, בעיירה קטנה באוקראינה, יעצב מחדש את דמותו של העם היהודי ברמה בינלאומית. לפני מאה ועשרים שנים בדיוק, נולד אחד מן המנהיגים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של העם היהודי - הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א.

שורת צעדים בקנה מידה ענק נעשו, על-מנת לציין את היום הגדול כראוי. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על יום שלישי הקרוב, יום הולדתו של הרבי מלך המשיח שליט"א, כ"יום החינוך והשיתוף". זאת על פי החלטה מוקדמת שהתקבלה בידי הקונגרס של ארצות הברית.

על פי הודעת הנשיא, ביום זה יוגברו המאמצים והמשאבים לשיפור פני החינוך בכל מוסדות החינוך לכל הגילאים בכל רחבי ארצות הברית. במרכז נוסח ההצהרה מוזכרות "שבע מצוות בני נח" - מצוות היהדות לאומות העולם - כדגם לעקרונות המוסריים שעליהם נשענת הציוויליזציה האנושית. בכך ממשיך הוא מסורת של עשרות שנים, לציון היום המיוחד על ידי קודמיו בתפקיד. 

אחד מן האירועים הגדולים בארצות הברית שיערכו לציון יום ההולדת, יתקיים יומיים קודם יום ההולדת בסמוך למרכז חב"ד העולמי 770, מעונו של הרבי מלך המשיח שליט"א. השדרה המרכזית 'איסטרן פארקווי' תיסגר לתנועה, ועשרות אלפי חוגגים ימלאו אותה למשך זמן ארוך, לאירוע מרגש וחגיגי בו יעלה על נס פועלו ובעיקר תהדהד קריאתו, כי הגאולה עתידה להגיע בקרוב ממש.

ברגע השיא של האירוע, יעמוד הקהל כולו על רגליו ויכריז יחד את ההכרזה הקוראת לבורא העולם לתת לרבי את האות לגאול את ישראל כמלך המשיח. הקהל יכריז יחד: "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

ישראל חוגגת

במרכז החגיגות בישראל, שיתקיימו במאות מוקדים שונים ברחבי הארץ שלושה ימים לפני חג הפסח, יעמוד האירוע הענק באצטדיון בלומפילד. שם תיערך החגיגה המרכזית בהשתתפות למעלה מ-30,000 אנשים, נשים וילדים. באירוע יופיעו ידוענים ישראלים, יחד עם גדולי הזמר החסידי, במופע של הצדעה לרבי מלך המשיח שליט"א ולמפעלו הכביר. חלק נכבד מן האירוע יוקדש להצדעה לשלוחים באוקראינה, ולזעקה אודות המצב הביטחוני החמור בארץ.

גם שלטי החוצות ופרסומי הרחוב יצבעו בצבעים חגיגים. ביוזמת מרכז ההפצה ממש, עלה לאוויר קמפיין ענק, תחת הסלוגן 'משיח - עוד מעשה קטן… והוא כאן'. לצד שלטי הענק, יעלה הקמפיין על גבי מאות מוניות שירות שינועו ברחובות הערים עם המסר הגאולתי. 

סביר להניח שיש לכם בארנק, כמו לעוד מיליוני יהודים בישראל, כרטיס לשמירה והגנה - "כרטיס משיח", עם תמונתו של המשיח, ובצידה השני תפילת הדרך. אבל לטובת אלו שעדיין אין להם את הכרטיס בארנק, יצאו בחב"ד במבצע חסר תקדים לרגל יום ההולדת ה-120 - חלוקת 1,200,000 כרטיסי משיח חדשים בישראל. המבצע יאפשר לעוד 1,200,000 יהודים להחזיק בכיסם את תמונת מלך המשיח, ובכך להתכונן לביאתו.

לקראת יום ההולדת הושקה במרכז הפצה ממש, חוברת אלבומית מפוארת תחת הכותרת 'המנהיג' - ובה סקירה מקיפה ומרתקת אודות דמותו ואישיותו של הרבי מלך המשיח שליט"א, על מפעלו הכביר והשפעתו ברחבי העולם היהודי והכללי, ובעיקר על בשורתו והבטחתו כי הגאולה השלימה עומדת להגיע בקרוב ממש.

המוזיקה חוגגת

גם עולם המוזיקה הישראלי נוטל חלק מרכזי בחגיגות המאה ועשרים, וגדולי הזמר הישראלי - אמנים מוזיקליים בעלי שיעור קומה - יצרו יחד שיתוף פעולה ראשון מסוגו, והוציאו סינגל מיוחד, מעין המנון לחגיגות יום ההולדת. השיר נכתב, הולחן ועובד בידי יוצרי הלהיטים הגדולים של ישראל העשור האחרון. רבים צופים כי השיר החדש לרגל יום ההולדת יצבור תאוצה מהירה ויהפוך ללהיט של ממש. השיר מבטא את הערכת עם ישראל למהפכה שחולל בעל יום ההולדת, ומחזק את האמונה בהבטחתו כי יגאל את עם ישראל כמלך המשיח בקרוב ממש.

במקביל לסינגל זה, התקיימו עוד מספר פרויקטים מוזיקליים לקראת יום ההולדת. גדול הזמר החסידי, אברהם פריד, השיק גם הוא סינגל פרטי מיוחד לכבוד יום ההולדת. פריד הלחין את השיר בעצמו, ומילות השיר הם פסוקים מתוך פרק התהילים החדש השייך למספר שנותיו של הרבי מלך המשיח שליט"א. בהתאם למנהג היהודי העתיק כי בכל שנה אומרים את פרק התהילים לפי מספר השנים שעברו מיום הלידה.

לצד גדולי המוזיקאים, גם אנשים מן המניין מנסים את מזלם ומביעים את אהבתם והערצתם למנהיג הענק שעומד לחולל את הגאולה. הדבר החל בקטן והפך לטרנד של ממש: המונים מלחינים שיר מתוך ליבם, על מילות פרק התהילים החדש של הרבי מלך המשיח שליט"א, שירים אלו כוללים גם את ההכרזה אותה עודד הרבי מלך המשיח שליט"א מאות פעמים - "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

על-מנת שימצא השיר המוצלח ביותר, מתכנסת ועדה של מוזיקאים בעלי שיעור קומה, הבוררת מתוך השירים הרבים את המוצלח ביותר, ומכתירה אותו לשמש כשיר החדש של השנה, שינוגן על-ידי הקהל בכל אירוע בהשתתפות הרבי מלך המשיח שליט"א לאורך השנה הקרובה.

כובשים את העולם בדרך לגאולה

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...