• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

בית חב"ד סלנטו קולומביה על המפה

הרב שמואל ולאה פרידמן הציבו את סלנטו על המפה, ובכך נכבש עוד יעד בדרך לגאולה האמיתית והשלימה. תיעוד היום הראשון בשליחות, בין קשיים מזדמנים לישראלים חמים, והאם אכן יערכו השבת את הקידוש על וודקה?... • הצצה לפתיחת בית חב"ד חדש בקולומביה
בית חב"ד סלנטו קולומביה על המפה בית חב"ד סלנטו קולומביה על המפה בית חב"ד סלנטו קולומביה על המפה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בית חב"ד חדש נפתח ממש אתמול (חמישי) בעיר סלנטו בקולומביה, על ידי השליח הרב שמואל פרידמן ורעייתו - ובכך מצטרפת משפחת פרידמן לצבא השלוחים המכין את העולם לקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח.

סלנטו (באנגלית: Salento) הינו כפר קסום במלוא ההגדרה, השוכן בעמק הקפה של קולומביה. הייחודית של סלנטו הינה הנוף עוצר הנשימה של ההרים המוריקים המקיפים את הכפר סביב, המושכת אל סלנטו מטיילים רבים. סלנטו הינה גם נקודת יציאה לטרקים בעמק הקוקורה, עמק מופלא בו גדלים עצי הדקל הגבוהים ביותר בעולם, וכן לטיול בחוות הקפה המקומיות - גאוותה של קולומביה וסמלה של סלנטו.

מעלותיו של הכפר השקט והיפהפה מושכות אליו תיירים רבים במהלך כל עונות השנה ביניהם כמובן יהודים רבים, כך שהמקום שוקק החיים התיירותיים זעק את הצורך לבית חב"ד שיוקם בו בהקדם. את המשימה נטלו השליח והשליחה הטריים יחד עם שני ילדיהם הפעוטים.

אל הזוג הצטרף גם אחיה של השליחה, הת' ברוך קירשנזפט, לבוא לעזר בפתיחת הבית חב"ד ובסידור הפרטים הטכניים, ועוד בטרם החלו להסתדר במקום - כבר התחילה הפעילות בבית חב"ד סלנטו. ברוך מספר כי מיד בבוקרו של היום הראשון בסלנטו יצא יחד עם הרב שמואל לקניית ציוד בסיסי עבור הבית-חב"ד, וכבר בדרכם אל היעד מצאו 8 מטיילים ישראלים (!), שהריעו על כך ש"סוף סוף נפתח פה בית חב"ד!"

ההתחלות קשות? "הרבי תומך"

באין מקווה מסודר עצרו השלוחים לטבול בנהר מזדמן, שבסלנטו זהו דבר מצוי, אך הנהר התגלה כסוחף, קפוא ובלתי ידידותי בעליל... לאחר מכן התקדמו לקניות הבסיסיות, שלקחו שבע שעות תמימות של שיטוט בארץ לא מוכרת ובשפה זרה.

אך גם בכך לא תמו טרטורי ההתחלה: כעת על השלוחים להטביל את הכלים שנקנו בנהר, כדין כלים שנקנו מגוי, על אף שמדובר בעשרות כלים... וכל זה מבלי לדבר על מילוי כל צרכי השבת הקרבה.

"לשבת כבר אורגן כמעט הכל" מספר ברוך, כשבמילה 'כמעט' הוא מתכוון לכך שחסר 'רק' בשר ויין... אחד השלוחים הנמצא בעיר הגדולה מדג'ין מתכנן להגיע לסלנטו לשבת הראשונה בבית חב"ד ויביא איתו את החסר, אך בעיה קטנה עומדת בדרכו של השליח - לא ברור האם אכן יצליח להגיע ממדג'ין לפני השבת...

ומה אם אכן לא יגיע המשלוח לפני שבת?

"כנראה שנסתפק רק בדגים", אומר ברוך, "ובהעדר יין אפשר לעשות קידוש גם על 'משקה'... בכל אופן הרבי שליט"א מלך המשיח תומך בנו כל העת, וממשיכים בכל הכוח - גם בלי יין".

עד לרגע פרסום הכתבה, טרם הגיע השליח. האם אכן יספיק להגיע לפני שבת?..

מיזם תפילין ייחודי בקרית גת

כעת בשידור חוזר: סיום הרמב"ם המרכזי בבת ים

תגובות

  • מני , א' אדר א' התשפ"ב, 01:29

    תגובה ליעקב

    מצד ההלכה אין באמת בעיה לעשות קידוש על משקה רק זה בדיעבד, דבר נוסף כתוב בהלכה שבליל שבת אם אין יין ויש משקה אז עדיף לעשות קידוש על חלות ולמרות זאת יש סיפור (סופר ע''י ר' זושא פויזנר) שהרבי רש''ב ובנו הרבי ריי"ץ היו פעם בכפר סמוך למוסקבה ולא היה להם יין, והרבי רש''ב קידש בליל שבת על בירה או משקה ובנו שאל אותו היתכן הרי כתוב בהלכה שאם אין יין בליל שבת אז עושים קידוש על חלות והרבי נ''ע ענה לו אני לא מסוגל לעשות קידוש עם סכין ביד

  • אדווה קורח , כ"ח שבט התשפ"ב, 03:25

    כל הכבוד לחב"ד הייתי בלבד במקסיקו. היה כיף. תצליחו, וכמובן תודה לרבי, יחי המלך!

  • מענה ליעקב , כ"ז שבט התשפ"ב, 22:07

    שאלה:
    האם מותר לעשות קידוש על משקה (וודקה)?
    תשובה:
    זה לשון הרבי בשיחת ש"פ שמיני תשכ"ג 'בנוגע לפועל קידוש יש לעשות רק על יין (או על פת) ולא על משקה. ואף שע"פ שו"ע יש מקום לקדש על משקה, להיותו חמר מדינה ומפני חביבותו - הרי כשיפעל בעצמו שמשקה יהיה אצלו דבר מאוס כדברי כ"ק מו"ח אדמו"ר, ממילא יתבטל עניין החביבות'.

    מתוך ׳סמס לרב׳ - מכון הלכה חב״ד

  • יעקב , כ"ז שבט התשפ"ב, 16:36

    חבל להטעות. גם בהעדר יין אי אפשר לעשות קידוש על משקה. לשליח כדאי ללמוד הלכה לפני יציאה לשליחות.

  • רותם , כ"ו שבט התשפ"ב, 23:53

    אחלה שמואל!!!
    בהצלחה!!!
    מקווה להגיע עוד מספר חודשים.

  • שרון , כ"ו שבט התשפ"ב, 12:57

    מקווה שיהיה לכם בשר

  • נחמה דינה , כ"ו שבט התשפ"ב, 12:56

    כל הכבוד, נזכה להתגלות של הרבי.

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...