• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חב"ד פסטיבלים • חגיגת י"ט כסלו בהדפסת התניא בעין כרם

בליל חג הגאולה, אור לי"ט כסלו, התקיים אירוע מיוחד למקורבים ואנ"ש בעין כרם ירושלים בחסות "בית חב"ד פסטיבלים" של הרב מיכאל קדלבורג ורעייתו • הרוצים להשתתף בזכויות מהדפסה זו ע"י רכישת ספרים והקדשות ו/או דולר מיוחד מהרבי מלך המשיח שליט"א • כל הפרטים ב"כתבה המלאה"
חב"ד פסטיבלים • חגיגת י"ט כסלו בהדפסת התניא בעין כרם
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בליל חג הגאולה, אור לי"ט כסלו, התקיים אירוע מיוחד למקורבים ואנ"ש בעין כרם ירושלים בחסות "בית חב"ד פסטיבלים" של הרב מיכאל קדלבורג ורעייתו • הרוצים להשתתף בזכויות מהדפסה זו ע"י רכישת ספרים והקדשות ו/או דולר מיוחד מהרבי מלך המשיח שליט"א • כל הפרטים ב"כתבה המלאה"

 

עין כרם היא שכונה בפאתיה הדרום-מערביים של עיה"ק ירושלים. המקום היה מיושב עוד מהתקופה הכנענית, ובעבר שכן במקום כפר ערבי שנעזב במהלך מלחמת העצמאות. בבתים הריקים יושבו עולים חדשים, ולאחר התרחבותה של ירושלים, הוכרז הכפר כשכונה של העיר.

גם כיום לשכונה נותר אופי כפרי, בשל ניתוקה היחסי מהעיר והיותה מוקפת הרים, עמקים ויערות. עין כרם גם נחשבת כמקום "מקודש" לנצרות ואתר צליינות ר"ל ובמקום מספר כנסיות ומנזרים, אליהם מגיעים תיירים רבים, מה שמגביר את הצורך שהיה לקיים במקום את הדפסת ספר התניא, שמהווה אירוע היסטורי [בעבר התקיימה באזור הדפסת התניא בבית רפואה הדסה עין כרם, אך לא בשכונה עצמה].

את הכפפה הרימו זוג השלוחים – הרב מיכאל קדלבורג ורעייתו, פעילים במסגרת בית חב"ד פסטיבלים שדואג תדיר להפיץ את המעיינות חוצה לדרגות חוצה שלא כל שליח מגיע. "החלטנו לקיים ערב מיוחד לרגל חג החגים למקורבים שלנו מהפסטיבלים, חלקם מאזור ירושלים ורצינו לנצל את ההזדמנות להכניס קדושה במקום בו יש צורך מיוחד בכך", מספר ר' מיכאל, "ככה הגענו לעין כרם. הסתובבנו באזור וראינו מבנה להשכרה ונוצר קשר חם בניינו לבין בעל המבנה והוא אמר בהמשך שבכל פעם שאנו מבקרים שם נשארת אווירת קדושה שהוא מאוד אוהב. י"ט כסלו התקרב ובא והחלטנו אשתי ואני שהולכים על זה. ששם נעשה את הכנס למקורבים ושנדפיס בו את התניא! ערכנו פעילות באזור והזמנו הרבה מהמקומיים להשתתף ואתמול זה קרה בשמחה רבה!".

באירוע התקיימה התוועדות של הרב רן מנשה בה דובר על חשיבות היום והאיש שגאולתו קשורה בגאולת כלל ישראל והמשמעויות של זה. מידי פעם הקהל הוקסם ע"י פיוטי הכינור המיוחדים והעמוקים של הרב רוזן שהנעים את הערב בצליליו. התקיימה סעודה כיד המלך שארגנה הרבנית, כאשר השיא היה מעמד הדפסת התניא.

 לקראת השעה 23:00 הגיעה המכונה המפורסמת והמפעיל שהתמקמו באחד החדרים במבנה והחלה הסברה על המעמד בו נמצאים ומכירת הזכויות ע"י המנחה ר' ירון צבי. הקהל התרגש מאוד מהמעמד, במיוחד מקורבים שנכחו פעם ראשונה באירוע כזה ונגשו אל החדר בו מוקמה המכונה בהתרגשות רבה לראות כיצד זה קורה ולבקש מאדמו"ר הזקן ברכה דווקא ליד המכונה במהלך ההדפסה.

מספר ר' ירון: "עסקתי בהכנות שונות לאירוע בכדי לעזור לשלוחים היקרים האלו לאחר שקיבלתי ברכה מהרבי מה"מ באגרות שטוב לעסוק בהפצת ספרי חסידות חב"ד. החלטתי לבצע מכירה מוקדמת של ספרי תניא והקדשות וראיתי היענות רצינית מציבור אנ"ש. ממש יומיים לפני האירוע ראיתי מחווה נפלאה מהרבי מה"מ. יהודי יקר מקראון הייטס שמבקש להישאר בעילום שם, הגיע אלי בהשגחה פרטית, שמע פרטים על האירוע ועל אופי המקום, והחליט לתרום דולר שקיבל מהרבי כדי שנוכל למכרו ובכך לעזור לכיסוי ההוצאות. אחרי שסיכמנו הכל, הוא כתב לי :'וזה לך האות והמופת שהרבי שליט"א חי וקיים והוא מנהל את העניינים!'. מאוד התרגשתי מהמחווה וראיתי בכך חיזוק רציני מהמשלח.

את הדולר לא מכרנו באירוע עצמו, ואנו מחפשים קונה כדי לכסות הוצאות שהתחייבנו עליהם בהדפסת התניא וטרם שולמו וכמובן שמי שרכוש את הדולר, יקבל גם הקדשה מיוחדת בספר. הציבור מוזמן לפנות במייל לפרטים".

את הזכות להפעלת מכונת ההדפסה רכש הרב אהרון לופט מרחובות, שליח שפעל בעבר יחד עם הרב מיכאל בפסטיבלים. ר' אהרון גם התכבד, כפי המנהג, ללמד פרק לב בתניא מהדפים הטריים שהודפסו, חם מהתנור. אין ספק שנפעלה כאן פעולה שהשפעתה ניכרת לדורי דורות ובכך נצעד עוד צעד נוסף בהפצת המעיינות חוצה, ועוד ביום קדוש כזה, לזירוז ההתגלותו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

בית חב"ד פסטיבלים מבקש להודות לכל הפעילים שטרחו בגופם, בנשמתם ובממונם לקיום והצלחת הערב הזה וזכות זו תעמוד להם ולצאצאיהם  עד עולם לכל המצטרך להם.

הרוצים לרכוש ספרי תניא והקדשות ממעמד זה ומי שרוצה לרכוש את הדולר של הרבי מה"מ שליט"א, מוזמן לפנות לירון צבי במייל: yaronzvi770@gmail.com או בנייד: 052-6877283.

יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד.

ממ"ש • חדש: חנוכיה בגובה 4.5 מטר

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...