• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הסיפור של ספר התורה לפיניפינים

משבר אישי של אברך סאטמר הביא אותו לנטישה כועסת ומרירה של משפחתו ועולם היהדות, והתרחקות מרבנים ומבתי כנסת, אבל המשיך להתפלל ולהניח תפילין. לפני 6 שנים החליט לעבור לפיליפינים - ואיך שהוא בדיוק באותו יום נקרעו לו הרצועות של התפילין של יד. הקשר ליהדות ולמשפחתו חזר דרך הקשר עם השליח ותורת החסידות, וכעת הוא תרם ספר תורה.
הסיפור של ספר התורה לפיניפינים הסיפור של ספר התורה לפיניפינים הסיפור של ספר התורה לפיניפינים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

משבר אישי של אברך סאטמר הביא אותו לנטישה כועסת ומרירה של משפחתו ועולם היהדות, והתרחקות מרבנים ומבתי כנסת, אבל המשיך להתפלל ולהניח תפילין. לפני 6 שנים החליט לעבור לפיליפינים - ואיך שהוא בדיוק באותו יום נקרעו לו הרצועות של התפילין של יד. הקשר ליהדות ולמשפחתו חזר דרך הקשר עם השליח ותורת החסידות, וכעת הוא תרם ספר תורה.


רחובות כפר חב״ד, שכבר עברו בהם אירועים שונים ומגוונים, עדיין לא ראו מחזה כמו ב-כ׳ מנחם אב - יום ההילולה של רבי לוי יצחק, אביו של הרבי: הכנסת ספר תורה לבית חב״ד ב... מנילה, הפיליפינים. ספר תורה שמאחריו סיפור אישי מרגש.

המעמד החל בכתיבת האותיות האחרונות בס״ת בבית הרה״ח ר' אבי פיאמנטה. בכתיבתן התכבדו רבנים ואישי ציבור נכבדים, ובראשם האדמו״ר ממכנובקה והרב ברוך בועז יורקוביץ מד"א קהילת חב"ד לוד, וכן שלוחי הרבי מלך המשיח שליט"א: הרב זאבי רסקין מלרנקה - קפריסין, הרב יאיר בייטש מלימסול - קפריסין, הרב שימי גולדשטיין מפושקר - הודו, הרב מוטי גרומך מאמפי - הודו, הרב איציק איזנבך - הונג קונג, הרב חנן כוחונבסקי - ראשון לציון, הרב יוחאי אורן - מושב קוממיות, וכמובן - חתן השמחה, הרב יוסף יצחק לוי, ממנילה - בית חב״ד בו ישכון ספר התורה החדש, ועוד.

לאחר סיום כתיבת האותיות והגבהת התורה, החלה התהלוכה המפוארת ברחבי כפר חב"ד, ובראשה טנק המבצעים של ניידות חב"ד בראשות הרב דוד נחשון.
התהלוכה הסתיימה בבית הכנסת ״בית מנחם״, שם התקיים מעמד ההקפות בשמחה רבה, בהשתתפות שלוחים, תושבי כפר חב"ד, התורם ובני משפחתו וכן ממקורבי בית חב"ד פיליפינים.
השליח הרב יוסף יצחק לוי ביקש להודות לכל אלו שנרתמו להצלחת האירוע, ובפרט לר' אבי פיאמנטה שאירח את תחילת האירוע בביתו, ואף טרח בגופו ושימח את הקהל ללא הפסקה לאורך כל הכנסת ספר התורה.
*
כאמור, מאחרי תרומת ס״ת זה ישנו סיפור אישי מטלטל: התחלת הסיפור די סטנדרטית - בחור שגדל בבית חסידי פולני למהדרין, למד בתלמוד תורה של סאטמר ואחרי זה בישיבות חסידיות. כמעט למותר לציין שבחוגים בהם גדל, המילה 'חב״ד' הייתה כמעט מילת גנאי. מעולם הוא לא שמע מילה טובה שם על הרבי, על החסידים ועל כל מה שבשם חב״ד יכונה.
בבוא העת נישא הבחור דנן ואף נולדו לו שני ילדים. משבר אישי במשפחתו השפיע עליו עמוקות, עד כדי נטישה כועסת ומרירה של עולם היהדות. במשך שנים שמר הלה מרחק מרבנים ומבתי כנסת, אבל תמיד דאג להתפלל ולהניח תפילין. לפני 6 שנים החליט לעבור לפיליפינים - ואיך שהוא בדיוק באותו יום נקרעו לו הרצועות של התפילין של יד.
לאיר חיפוש קצר הוא מצא את פרטי בית חב״ד במנילה, ומיד נסע לשם, פגש את השליח הרב יוסף יצחק לוי, וסיפר לו על הבעיה.
הרב לוי לא חשב פעמיים: הוא הציע לשלוח את התפילין לארץ, לצורך תיקון - ובינתיים מסר לו את התפילין של אביו ע״ה שנפטר לפני כמה שנים. אחרי שבועיים הודיע השליח לבחור שלנו, שהתפילין שלו חזרו מהארץ והם מוכנים לשימוש.
העובדה שהרב לוי נתן לו, אדם שמעולם לא פגש, את התפילין של אביו עם כל הערך הרגשי הנלווה, ועוד בלי לחשוב פעמיים - השפיעה מאוד על הבחור ושינתה את כל נקודת המבט שלו על היהדות והרבנים. באותו שלב החל קשר שהתחזק מיום ליום.
ככל שגדל האימון בין הבחור לשליח, נחשף הלה יותר ויותר לדרך חב״ד - ואז גילה הבחור את הצד היפה בחסידות. ודווקא בחב״ד! 
הוא החל להיות מעורב עמוקות בפעילות בתי חב״ד בפיליפינים והפך לתומך עיקרי בפעילותם. כך, למשל, היה שותף בבניית בית חב״ד ומקווה טהרה בעיר קלארק שבפיליפינים.
לפני כשנה החליט הבחור לעזוב את מנילה ולעבור לקפריסין, כדי לנסות לשקם את הקשר בינו לילדיו שעד לאותה שעה היה ביניהם נתק. יש לציין במשך השנים ניסו בני משפחתו לגשר על הנתק אך ללא הצלחה - עד שהשלוחים הרב לוי וכן הרב יקותיאל מיודובניק, ששימש כשליח בבית חב״ד בקלארק במשך תקופה, נכנסו בעבי הקורה וראו ברכה במעשי ידיהם - בין האב לבניו נוצר קשר קרוב וחם, ב״ה.
הקשר עם המשפחה הכללית התהדק, עד שלפני כשנתיים החליט הבחור לקיים את מצוות כתיבת ספר תורה, לע״נ סבו. היה זה מתאים שהסופר שנבחר בסופו של דבר היה השליח בקסארדייויד, הודו - הרב טל רמות. סמליות נוספת הייתה בעובדה שהמקורב החליט שהס״ת, שסימל יותר מכל את ההתקרבות ליהדות וכן ההתקרבות למשפחה, שנגרמו שניהם ע״י השלוחים, ימצא את משכנו הקבוע במקום בו החלו הצעדים המבורכים, בבית חב״ד במנילה.

וכך קרה שבאמצע יום קיצי הגיעו חסידי בעלז, סאטמר ומחנובקה לכפר חב״ד, לבושים עם שטריימלך ובגדי שבת לחגוג את הכנסת ספר התורה המיוחד. וזו הייתה הפעם הראשונה, לאחר נתק בן שנים רבות, שהמשפחה התאחדה בשירה וריקודים, למרות דעותיהם השונות - עם כבוד והערכה אחד לשני.
ואין מתאים יותר מלסיים במילותיו של המקורב עצמו:  ״עוד לא זכיתי לאהוב כל יהודי - אבל בהחלט זכיתי להכיר את חסידי חב״ד, שלימדו אותי שאכן קיים במציאות - לא רק בתיאוריה, דבר כזה שנקרא אהבת ישראל״.
Rabbi Yossef Yitzchak Levy
Chabad Lubavitch of the Philippines
+63-917-825-1770
+63-998-996-1770
+63-2-622-2668
+1-718-705-4646
+972-3-977-0849

עכשיו ישיבה ליום אחד - רח' ברוט 11 ב"ב

רבנים שלוחים ומשפיעים קוראים להשתתף בעצרת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...