• ב"ה ימות המשיח!
  • ל' סיון התשפ"ד (06.07.2024) פרשת קורח

לחבר יהודים לרבי שליט"א מלך המשיח

כבר חמש עשרה שנים ברציפות שזה קורה, מאות דוברי-עברית החיים בניו-יורק מגיעים למפגש מיוחד בבית חיינו – 770, לרגל יום הולדתו של הרבי מלך המשיח שליט"א | אילו קירבנו לפני הר סיני בשנת הקהל – דיינו! זר כי ייקלע אל ה'זאל' הגדול של 770, יתקשה לזהות את המקום.... המשך בכתבה מאת ג' תמים עם גלריה ענקית.
לחבר יהודים לרבי שליט"א מלך המשיח לחבר יהודים לרבי שליט"א מלך המשיח לחבר יהודים לרבי שליט"א מלך המשיח
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כבר חמש עשרה שנים ברציפות שזה קורה, מאות דוברי-עברית החיים בניו-יורק מגיעים למפגש מיוחד בבית חיינו – 770, לרגל יום הולדתו של הרבי מלך המשיח שליט"א | אילו קירבנו לפני הר סיני בשנת הקהל – דיינו!

מאת ג' תמים

זר כי ייקלע אל ה'זאל' הגדול של 770, יתקשה לזהות את המקום. עיטורי פרחים מפוארים, בדי משי יוקרתיים, שולחנות עגולים מפוזרים בקפידה ועמוסים לעייפה. שטיח רחב ומשובח פרוס מהכניסה של ה"אולם היוקרתי" ועד לבימת התפילות של הרבי מלך המשיח שליט"א, כמסמן לפני הבאים את הגבול בין ניו-יורק תחתית אל ניו-יורק של מעלה. כשלוש מאות מקורבים, אנשים ונשים בישיבה נפרדת התכנסו ביום ראשון האחרון לאירוע נשמתי והתוועדותי לכבוד יום הולדתו של הרבי מלך המשיח שליט"א. האנשים האלה גרים בעיר המלך אליה היגרו מארץ-הקודש בשנים או בעשורים האחרונים.

תלמידי הישיבה של 770, מבקרים אותם מידי שבוע ושומרים איתם על קשר קבוע, מזכירים להם את כור מחצבתם. היהודי קודם כל ולעיתים גם הישראלי.

על היוזמה, האירגון וההפקה.

לפני כחמש עשרה שנים, הרב רחמים נמני החל בארגון ההתוועדות הזאת, שנתקלה בקשיים רבים בתחילת דרכה ובספקנים רבים עוד יותר, אך הפרויקט המדהים הזה צבר תאוצה וכל השאר היסטוריה, זה כבר נהיה מסורת בניו-יורק הישראלית שלפני פסח באים לקראון-הייטס להשתתף ביומולדת של הרבי מלך המשיח. בנוסף לרב נמני שעבר בינתיים לארץ-ישראל אך ממשיך לסייע רבות לאירוע, בשנים האחרונות נטל את שרביט ההיגוי הרב שלומי פרישמן, שלקח על עצמו את גיוס רוב המשאבים לאירוע, ביחד עם הארגון וההפקה המדוקדקת. במשך שבועות ארוכים עמלו היוזמים יחד עם תלמידי התמימים הנמרצים, לארגן כל פרט ופרט באירוע הגדול והמפואר הזה. החל מאסיפות היערכות, הזמנות פאר, מודעות בעיתונות, תכניה משובחת ועוד ועוד ועד לתשורה שמוענקת לכל משתתף ומשתתפת.

מהלך הארוע.

את הערב המושקע פותח המנחה הרב לוי ליברוב שליח בפלטבוש, הפותח בברכת ברוכים הבאים ומסביר על מעלתו של יום ומעלתו של מקום. את פרקו של הרבי מלך המשיח שליט"א, קורא עם הקהל פסוק בפסוק השליח במזרח ברוקלין הרב יהודה פרידמן. מצגת מולטימדיה מרתקת פותחת ומלווה את הערב לכל ארכו, ומכניסה את כל החושים אל תוך ההתוועדות. את הפתיחה המוסיקלית מביא ר' אבי פיאמנטה עם מקהלת התמימים שמכניסים את כולם לאווירת 770.

את ברכת השכונה ורבני השכונה מביא המרא-דאתרא הגה"ח הרב אהרן יעקב שווי שליט"א, המספר כי הוא זוכה להשתתף מידי שנה, ומברך את המשתתפים והמארגנים שיוסיפו מחיל אל חיל.

הרב שלום שפירא שליח במנהטן, מספר בסגנונו המיוחד משל מרתק שמסקנתו היא נקודת האמת של כל יהודי. הוא מפציר במשתתפים להתחבר אל נקודת האמת של הרבי מלך המשיח שליט"א, ולעשות את מה שהוא מבקש מאתנו גם באמת ייחודית זאת. ר' אבי פיאמנטה משתף את הקהל בחוויות מרחבי העולם, בהסיקו את המתבקש כי כל אחד הוא שליח ועלינו לנצל כל מקום שאנו נמצאים בו כדי להתעסק במבצעי הקודש ולהביא את הגאולה האמיתית והשלמה.

גולת הערב היא ללא ספק תפילת ערבית במנינו של הרבי מלך המשיח שליט"א, עת נבקע הזאל לשני חלקים וכולם ממתינים בציפיה דרוכה לכניסתו של הרבי. הקהל מגיב באמונה סוחפת ובדמעות של התרגשות הנסחפים אל מעגל של ביטחון ואמונה בסיומה של התפילה. 

לאחר אתנחתא נוספת של תכנית המולטימדיה, עולה אל דוכן הנואמים מארגן הערב הרב רחמים נמני, שהגיע במיוחד מארץ-ישראל לשאת את המשא המרכזי.

הרב נמני מזכיר לנוכחים את המשימה שהרבי מלך המשיח שליט"א הציב לדורנו הבאת הגאולה האמיתית בפועל ממש, הוא משתף את הקהל בסיפורים משנות פעילותו הרבות בניו-יורק ומחוצה לה, וקורא להם להשקיע בחינוך היהודי השרשי ובפרט בערב חג הפסח בו אנו מצווים במצוות והגדת לבנך, והנחלת החינוך הטהור לדור הבא.

לאחריו מדבר אורח מיוחד, הסופר והקאוצ'ר החסידי ר' מנחם זיגלבוים, שמביא סיפור מיוחד המשלב בתוכו סוגי אישיות שונים, ומסיק יחד עם הקהל שמטרתנו אינה שונה, כולנו חפצים להעניק מתנה לרבי לכבוד יום הולדתו, בין עם מדובר בנשיא מעצמה ובין עם מדובר ברוכל פשוט. בסיום דבריו מוקרן על גבי המסכים, מופת מפעים שקרה למשפחת בקשי מארץ-הקודש, בעקבות תשובות מופלאות מהרבי מלך המשיח שליט"א על-ידי אגרות-הקודש.

בסיום הוידאו המרגש אוסף המנחה את פתקי ההחלטות הטובות, כאשר בין כל המקבלים על עצמם לתת מתנה לרבי מלך המשיח שליט"א מוגרל דולר לברכה והצלחה שניתן מידיו הקדושות.

בסיום הערב מודה הרב שלומי פרישמן שעומד מאחורי האירוע החשוב והייחודי הזה, לכל התורמים והעוזרים ובפרט לת' יעקב לרנר, הת' יוסי פרישמן והת' רמי רייכמיסטרובסקי וכלל תלמידי הישיבה ב770.

הערב נחתם בשמחה וריקודים אל תוך הלילה, כאשר למעלה מ300 יהודים יצאו חזרה אל ביתם מחוזקים, שמחים ומצפים יותר להתגלות הקרובה והמושלמת.

אבי פיאמנטה מנגן לישראלים בניו יורק

72 שעות לעצרת הענק: רשימת מערך ההסעות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...