בשורה מעניינת לטובה מכיוון עיראק:
כ- 300 מנהיגים עיראקים - סונים, שיעים וכורדים - נפגשו בכנס בעיר הכורדית ארביל וקראו למדינתם לכונן יחסי שלום עם ישראל, בהמשך לארבעת ההסכמים שנחתמו עם סודאן, מרוקו, איחוד האמירויות ובחריין.
בכנס היחודי והראשון מסוגו, קראו גם המנהיגים הללו לביטול החוק העיראקי המטיל עונש על עיראקים שיקיימו קשרים עם ישראלים. הו מהם שאף הודיעו שבכוונתם להיפגש עם ישראלים, למרות שהחוק עדיין לא בוטל.
הכנס קוים ביוזמת הארגון האמריקני The Center for Peace Communications
אחד ממארגני הכנס אף פרסם טור דעה בעיתון האמריקני החשוב ' וול סטריט ג'ורנאל ' ובו תקף בחריפות את הגירוש של יהודי עיראק - שלאחר מלחמת תש"ח עזבו את עיראק בשל הרעת יחסם של השלטונות ושל האוכלוסיה המקומית כלפיהם (רדיפה שהגיעה עד כדי מעשי רצח של יהודים רחמ"ל) - וכתב שהגירוש ההמוני והנישול של היהודים "קטע את אחד מעורקי החיים של עיראק", ושליהדות עיראק ישנה היסטוריה בת 2600 שנה.
הכותב גם קרא לחדש את הקשרים עם צאצאי יהודי עיראק שעלו לארץ, ולבחור ב"חוקיות, הגינות, שלום וקידמה".
בהמשך למה שפרסמנו בשבוע שעבר על סודאן (שהודיעה על החרמת כל נכסי החמאס) ברור שגם הכינוס הזה בעיראק, שהוא כאמור יוצא דופן, ומתקיים למרות הנוכחות הגדולה של המיליציות האיראניות במדינה - הוא אחד מסימני הגאולה הברורים, היות ומדובר כאן על צעד ראשון לשלום אפשרי גם עם עיראק. נכון שהדרך עדיין ארוכה, אבל זה בהחלט צעד ראשון חשוב.
הכנס בעיראק - בו 300 מנהיגים סונים, שיעים, וכורדים הודיעו על רצונם בשלום עם ישראל - התקיים בחג סוכות.
בחג סוכות, על פי תורת החסידות, מתקיים תהליך מיוחד של "בירור" אומות העולם. לכן, אומרת החסידות, אנחנו מקריבים דווקא בחג זה 70 פרים - כנגד 70 אומות העולם [מ- 70 אומות אלו התפצלו כל האומות והעמים והמדינות המוכרות לנו כיום].
הקרבה זו הייתה נעשית בבית המקדש, וכיום, כשאנו מחכים לבנינו של בית המקדש, אנו מבצעים את ההקרבה ע"י אמירת פסוקי הקרבנות בתפילה ובקריאת התורה, וכפי שנאמר: "ונשלמה פרים שפתינו".
ההקרבה הזו, כאמור לעיל, פועלת "בירור" ושינוי לטובה באומות העולם, וזו גם הסיבה שאנו אומרים בהלל מדי יום בסוכות: "הללו את ה' כל גוים, שבחוהו כל האומים, כי גבר עלינו חסדו..." - זאת אומרת שאומות העולם משבחות את ה' על כך שהוא מגביר את חסדיו על עם ישראל!
מדוע שאומות העולם יהללו את ה' על כך שהוא חסד עם ישראל?
אומרת תורת החסידות שאומות העולם מתנהגות כך, בגלל שבחג הסוכות הן אכן עוברות תהליך של "בירור" ושינוי לטובה, שגורם להן להלל את ה' על כך שהוא עושה חסדים לעמו ישראל!
ומסביר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, שהכח לבצע את הבירור הזה של אומות העולם דווקא בחג הסוכות, נובע מכך שהוא מגיע לאחרי ראש השנה ויום הכיפורים - שבהם מתגלה דרגת הנשמה הגבוהה ביותר - דרגת היחידה - והיא זו שנותנת לנו כח לפעול על אומות העולם. האור האלוקי העצום של ראש השנה ויום הכיפורים, נמשך ומתגלה בחג הסוכות.
ועוד מסביר הרבי שליט"א מלך המשיח, שנתינת הכח הזו מחג הסוכות, נמשכת לנו לכל השנה, ומאפשרת לנו לפעול על אומות העולם, ועל העולם כולו - ל"ברר" אותו ולקדש אותו, ולהרים אותו למדריגה רוחנית גבוהה יותר.
ולסיכום: עצם העובדה שבמדינה כמו עיראק - אויבת מושבעת של ישראל מזה עשרות שנים - מתקיים כזה כנס דווקא בחג הסוכות - קשורה לכך שדווקא בחג המיוחד הזה, נעשה בירור וזיכוך של אומות העולם. נכון, שזה רק צעד ראשון לעיראק (ומן הסתם גם יהיו לו מתנגדים), אבל זה צעד יוצא דופן, וחיובי מאוד, שקורה דווקא בחג הסוכות.
תגובות