• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ו סיון התשפ"ד (21.06.2024) פרשת בהעלותך

המפקד שלחם עם סכין במחבלים ממתין לפקודה לתקוף

תא"ל ישראל שומר היה בשמחת תורה בכפר עזה, ויצא מול המחבלים עם סכין. והוא - מפקד האוגדה הגדולה ביותר בצה"ל שמחכה כעת לפקודה להשמיד את האוייב מצפון
המפקד שלחם עם סכין במחבלים ממתין לפקודה לתקוף
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

זה הזמן גם לפרסם עוד נס גדול שהיה בצפון - ביום של שמחת תורה.

בתוך התהו ובהו שהשתרר באותו יום, לא היה ברור לאף אחד - גם בפיקוד העליון - מה בדיוק קורה.

כפר עזה, אליו חדרו לפחות 100 מחבלי נוחבה ארורים, ספג, כידוע לכולנו, מכה נוראית. 92 מתושבי הכפר נרצחו, ו- 25 נחטפו - ה' יקום דמם!!!

בכפר זה מתגורר אחד המפקדים הבכירים ביותר של צה"ל בפיקוד הצפון - תת אלוף ישראל שומר. במהלך ריצת הבוקר, תת אלוף שומר שומע את היריות, את הלחימה הנואשת של אנשי כיתת הכוננות, את ה RPG, הוא מכניס את משפחתו ושכניו לממ"דים, ויוצא לבדו מהבית, חמוש בסכין בלבד (!) - כדי להילחם במחבלים הארורים.

באומץ בלתי רגיל, מחפש תא"ל שומר את המחבלים, תוך שהוא חמוש בנשק קר בלבד!

בהמשך, הוא לוקח נשק מאחד ההרוגים, ומתחיל להילחם נגד המחבלים הרבים.

לאחר זמן ממושך, מצטרף אליו נגמ"ש בודד של גולני.

תוך כדי הלחימה הנועזת-נואשת, מול כמויות אדירות של מחבלים, מבין תא"ל שומר את חומרת המצב - והוא יוצר קשר עם הרמטכ"ל באופן ישיר, ומיידע אותו על המצב האמיתי בשטח.

כאמור לעיל, תא"ל שומר הוא מפקד בכיר בפיקוד צפון - הוא מפקד אוגדת המפץ - אוגדה 146 - שלפי פרסומים גלויים, היא אוגדת המילואים העיקרית של פיקוד צפון, ויש בה 5 חטיבות חיר" ושריון.

זהו כח צבאי גדול במיוחד, גדול בהרבה מכל יחידות הפיקוד האחרות - כמו אוגדת הגליל ואוגדת הגולן שיש בכל אחת 2 חטיבות בלבד לפי מקורות גלויים, וגם מאוגדה 36 שיש בה 4 חטיבות (אוגדה 36 גם הוקפצה כולה לדרום ולא נפרסה כלל בצפון).

למעשה, לפי ויקיפדיה, זוהי האוגדה הגדולה ביותר בכל צה"ל (יש בה את מספר החטיבות הגדול ביותר מבין כל האוגדות).

ולכן, הכח המרכזי ביותר שעמד מול חיזבאללה בכל החודשים שלאחר שמחת תורה - הוא אוגדתו של תא"ל שומר.

תא"ל שומר מבין שמדובר במלחמה של ממש, שבה עם ישראל "נלחם על הבית", ולכן יש סכנה גדולה שגם הצפון יתלקח - והוא מורה, על דעתו, לקצין האג"ם שלו לגייס באופן המהיר ביותר את כל יחידות האוגדה - אלפים רבים של חיילים, 2 חטיבות שריון, 3 חטיבות חי"ר, אגד תותחנים, גדוד הנדסה, מודיעין וכו'.

הגיוס הבהול שלהם מתחיל, והם מגיעים לרמת הגולן עד הלילה. רק בשעות הערב-לילה, יוצא אליהם תא"ל שומר, מהדרום לעבר הצפון הרחוק.

לעניות דעתי זהו נס.

אילו המחבלים היו יודעים שהמפקד הישיר של כח הלחימה הגדול ביותר בצפון, נמצא בכפר עזה - הם היו מחפשים אותו ואת משפחתו בתור היעד הראשון!

כאמור לעיל, גם כשתא"ל שומר יוצא אליהם עם סכין, הוא לא נפגע ברוך ה', וגם בהמשך הוא מצליח להילחם בתור יחיד, וכחלק מצוות של גולני - ולא נפגע כלל, למרות שהוא נלחם מול עשרות מחבלים חמושים היטב.

וכך המפקד הבכיר הזה גם הצליח לשרוד ללא פגע, להילחם, וגם הצליח לגייס במהירות, תוך כדי לחימת הגבורה, את כל האוגדה הגדולה שלו, ולהציב אותה בתור מכשול חזק מול חיזבאללה - שרואה את הכוחות הגדולים נפרסים ומתייצבים מולו - ונרתע, ולא נכנס למלחמה, וכך צה"ל בדרום יכול להתרכז ולחסל את מחבלי הנוחבה, בלי להתמודד גם עם החיזבאללה בו זמנית.

נסים גלויים לטובת עם ישראל, ביחד עם אומץ לב ומסירות נפש למען עם ישראל.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

המצב בצפון מידרדר

לכולם ברור שהמצב בצפון הולך ומידרדר.

בסוף השבוע כבר הפכה העיר עכו לקוי החזית, ובשל חדירות של כטב"מים, הוזעקו 60,000 תושבים למרחבים מוגנים.

ראש העיר עכו, עמיחי בן שלוש, אמר בראיון לווינט: "אנחנו מתחילים להבין שזה מגיע אלינו, אנחנו ערוכים ונמצאים בשגרת חירום יום-יומית. עכו היא גם חזית ואנחנו צריכים שיתוף פעולה מלא מפיקוד העורף, אנחנו לא מקבלים תשובות מלאות.
יש כאלה שאין להם מקלטים ויש מקומות שאין בהם מיגוניות. אנחנו על זה. מבחינתנו נעשה הערכת מצב שבועית לגבי המקלטים, נעבור מקלט מקלט, אנחנו לא יודעים מתי זה יתפוס אותנו ונעשה את המקסימום כדי שיהיה ביטחון".

בקרית שמונה ומטולה המצב כבר מזמן הפך לבלתי נסבל, ורוב מוחלט של תושביהן כבר התפנה מזמן. בסך הכל מדובר על בין 80 ל- 120 אלף תושבי הצפון שהתפנו מבתיהם, ביוזמה עצמית או בהוראת הרשויות ומערכת הבטחון. המצב הזה נמשך כבר 8 חודשים, וברור שאי אפשר לקבל אותו יותר.

מספר התקיפות של חיזבאללה על הצפון, באמצעות כטב"מים וכלי נ"ט, גדל פי 2 בחודש האחרון!

בחודש הקודם היו 90 תקיפות כאלו, ובחודש האחרון היו 180!

בנוסף לטילי נ"ט והכטב"מים, שיגר חיזבאללה עד היום כ- 3500 רקטות, מתוכן כמה מאות רקטות רע"מ - "רקטות עתירות משקל" - שמשקל הראש הקרבי שלהן נע בין 60 ק"ג ל- 500 ק"ג (בעוד שרקטה רגילה היא בעלת רש"ק של 20-30 ק"ג).

בסוף השבוע, פגעה רקטה כבדה כזו במחנה גיבור שבקרית שמונה. למעשה, חיזבאללה שיגר פעמים רבות רקטות לעבר המחנה הזה, ולא הצליח להסב לו נזק משמעותי, אך בשיגור האחרון הוא כן הצליח לפגוע בו ישירות, ולגרום להרס כבד ביותר.

רק בחסדי ונסי ה' הגלויים, למרות ההרס הנרחב, לא היום שום אבדות בנפש (גם לא פצועים) "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו".

אבל, אסור להסתמך על הנס, יש לפעול גם בדרך הטבע, ובוודאי שאז נזכה לסייעתא דשמיא גדולה ונפלאה.

ואכן, בצה"ל מבינים - וגם לוחצים על הדרג המדיני - תנו לנו לפעול בצפון.

זו לא אמירה סתמית - מדובר בלחץ ממשי.

לצבא יש הרבה תכניות פעולה - החל מתקיפות אוויריות, ימיות וארטילריות, ביחד עם תקיפות של חימוש יבשתי מדויק (טילי תמוז וכו') - באופן שלא מצריך כניסה קרקעית.

אופציות נוספות - תמרון מוגבל שמטרתו לעקור את החיזבאללה מבסיסיו הקרובים לישראל, ובעצם לכפות עליו להתרחק לפחות 10 ק"מ מהגבול.

ועד לאופציה הרחבה ביותר - מלחמה כוללת, שבה יכנסו ללבנון כמה אוגדות צה"ליות משוריינות, וכמה וכמה עשרות אלפי חיילים - כדי למוטט את חיזבאללה.

נכון לעכשיו - הדרג המדיני עדיין לא מאשר לצה"ל לפעול כך, אבל זה יכול להשתנות במהירות.

מה יכול לגרום לזה להשתנות, ולהביא לכך שהדרג המדיני יורה לצה"ל לפעול?
כמה דברים:
1. קריסה של המאמצים האמריקנים-צרפתים להביא להסכם בצפון.

2. אירוע רב נפגעים רחמ"ל בשל תקיפה של חיזבאללה.

3. סיום מוצלח ומהיר של הלחימה בדרום, שיאפשר את הפניית מלוא הכח ותשומת הלב לעבר הצפון.

4. הזדמנות מבצעית מיוחדת - שתביא ליכולת לפגוע בבכירי הארגון או ביכולות מיוחדות שלו בהפתעה.

5. חציית "קו אדום" או הכנות לחצייה כזו ע"י חיזבאללה, לדוגמא - ירי למרכז או ירי מסיבי מאוד, או איתור מודיעיני/הבנה בצה"ל שחיזבללה מתכוון להסלים עוד יותר את הלחימה. במקרה כזה, ישאף צה"ל לתקוף ראשון, ולהשיג את יתרון ההפתעה.

מה אנחנו יכולים לעשות?

ראשית, התחזקות בבטחון מוחלט בה' יתברך - שיפעל ויעשה שהכל יהיה בטוב הנראה והנגלה דווקא - "תחשוב טוב - יהיה טוב". וכפי שהרבי שליט"א מלך המשיח מליובאוויטש הדגיש פעמים רבות, שהאמירה הזו, היא "פתגם רבותינו נשיאינו", וזה גם "פסק דין" שלהם, וכך הם נהגו בעצמם וגם הורו לאחרים לנהוג כך, ולכן זה "מעשה רב" - שאנחנו יכולים וצריכים לנהוג בו בעצמנו - פשוט לחזק את הבטחון שלנו בה', בלי שום ספקות ופקפוקים, ואז כהבטחת התורה - "ה' לי לא אירא - מה יעשה לי אדם" - אין לנו ממה לפחד ואין ממה לחשוש.

ויחד עם זה - להוסיף בהחלטות טובות, לקבל על עצמנו התחזקויות שונות - בהוספה ביראת שמים, באהבת ישראל, בלימוד התורה, בקיום המצוות בהידור, ובתפילה מהלב לזכות עם ישראל ולזכות החיילים וכו', ביחד עם נתינת צדקה, שהרי "צדקה תציל..." - וגם "גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה", שבוודאי נזכה לה בקרוב ממש.

פרקים מיוחדים לזכות עם ישראל להגנה וכו' - כ', כ"ב, ס"ט, עט, ק"ל, ק"נ.

בשורות טובות - "ישראל בטח בה' עזרם ומגינם הוא"!
"הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל"!

ע"י הבטחון בה' וההתחזקות, נזכה כולנו לראות נסים גלויים.

ה' באייר: חובת המחאה של מלך המשיח

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...