• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הפתרון האמיתי לסוגיית חאן אל אחמר

ממשלת ישראל מצאה "פיתרון" לסוגייה שעלתה לא מעט גם בממשלות הקודמות: הכפר הבדואי הבלתי חוקי חאן יוזז למרחק של 300 מטרים בלבד מהמיקום הנוכחי, במימון היהודים. רגבים: פיגוע אסטרטגי.
הפתרון האמיתי לסוגיית חאן אל אחמר
חאן אל אחמר על רקע כביש 1. (צילום: Simon Rawles/Oxfam)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

"‏חאן אל אחמר יפונה. מדובר בבנייה בלתי חוקית שהריסתה אושרה בבג"ץ. במדינת חוק אוכפים את החוק גם אם הקהילה הבינלאומית מתנגדת ומאיימת. מפלגת הבית היהודי תוודא שאכן כך יקרה", כך כתב נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו, לפני יותר משלוש שנים.

ה"פינוי" של בנט הוא "פיגוע אסטרטגי", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל רגבים, היות שהוא מכשיר בדיעבד את כל מקבצי ה"חאן אל אחמרים" לאורך כביש מס. 1, והוא חלק מתוכנית הרשות הפלסטינית להשתלט על כל שטחי C.

חאן אל אחמר הינו כפר ערבי-בדואי לא חוקי ביהודה ושומרון, על אדמות מדינה, כעשרה ק"מ ממזרח לירושלים, בין כפר אדומים למישור אדומים, סמוך לכביש 1.

הכפר התפרסם בשל הסאגה הציבורית על הריסתו: בשנת 2009 חילק המנהל האזרחי, האמון על הבניה ביהודה ושומרון, צווי הריסה לבתי הכפר. תושבי הכפר הגישו עתירה נגד הפינוי, אך בית המשפט דחה אותה. בשנת 2017 חילק שוב המנהל האזרחי צווי הריסה לבתים, אך הכפר לא פונה.

בשנת 2018 הודיע ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שתוך זמן קצר יפונה הכפר, אולם עד היום לא התקרבו דחפורי הצבא למקום.

אמש, פרסם הפרשן הפוליטי עמית סגל, כי ראש הממשלה נפתלי בנט מגבש הסכם לפינוי הכפר הבלתי חוקי.

אלו הם פרטי ההסכם כפי שפרסם סגל: חאן אל אחמר יוקם מחדש במרחק של 300 מטר בלבד. המאחז הבדואי הלא חוקי יייבנה מיד באישור של מדינת ישראל על אדמות מדינה.

"המאבק על פינוי חאן אל אחמר הפך להיות עניין לאומי: אם אתה ימני אתה בעד הפינוי, אם אתה שמאלני - אתה מתנגד אליו"

המאבק על פינוי חאן אל אחמר הפך להיות עניין לאומי: אם אתה ימני אתה בעד הפינוי, אם אתה שמאלני - אתה מתנגד אליו. אך כמו בכל סוגיה, השאלה האמיתית היא לא לאומית, אלא הלכתית: מהי דעת התורה בנושא זה?

בתורה, ספר החוקים של העם היהודי, מסופר אודות הכניסה לארץ, שם אומר משה רבינו לעם ישראל: "כי יביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר אתה בא שמה לרשתה . . החרם תחרים אתם לא תכרות להם ברית ולא תחנם".

על המילים ולא תחנם מפרש רש"י: לא תיתן להם חן: אסור לו לאדם לומר כמה נאה כותי זה. דבר אחר: לא תיתן להם חנייה בארץ.

כלומר, התורה אוסרת לתת לאינם-יהודים אפשרות לגור בקביעות בארץ.

מעניין לציין כי השם ח'אן אל אחמר קשור במיוחד לאיסור ולא תחנם: המילה ח'אן בתרגומה מערבית היא חניה.

"מעניין לציין כי השם ח'אן אל אחמר קשור במיוחד לאיסור ולא תחנם: המילה ח'אן בתרגומה מערבית היא חניה"

בהקשר לכך, ראוי להביא את שיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א בנוגע לנושא:

"וכאמור: זהו ענין הקשור עם האיסור של "לא תחנם" - שלאיסור זה אין כל שייכות לעניין של ג' השבועות! - האיסור ד"לא תחנם" הינו, שכאשר ליהודי יש חלק בארץ ישראל, על אחת כמה וכמה כאשר לאלפי יהודים יש חלק בארץ ישראל, ישנו הציווי של "לא תחנם - לא תיתן להם חניה בארץ".

וגם כשאין יד ישראל תקיפה צריכים לתת לו כסף, לומר לו מילה טובה ולחתום על נייר - אולם בשום אופן לא לתת לו חניה בארץ! - נדמה אמנם שאם ידברו עם הגוי באופן אחר יהיה יותר טוב - אך האמת היא שהגוי מכיר את האיסור של "לא תחנם", וכשרואה שמרמים אותו, ממילא הוא גם מתנהג באופן כזה!

יהודי צריך לדעת דבר ברור, שארץ ישראל שייכת ליהודים, לא בגלל שגוי בלונדון חתם על פיסת נייר, אלא מכיוון שהקב"ה נתן זאת לאברהם אבינו בברית בין הבתרים ל"אחוזת עולם". - מתוך שיחת יום ב' דחג השבועות תשל"ז.

אכן, בזמן הגאולה הפתרון היחיד - משיח בן דוד.

הייתם מוכנים לגור ככה?!

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...