• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

מהפכה בהוראות הפתיחה באש: מותר לירות בגנבים בבסיסים ובשטחי אש

לאחר מחאה המונית וצעדת האמהות הוחלט במטכ"ל לשנות את הוראות הפתיחה באש • בארגוני המחאה מברכים ומקווים שההוראות החדשות יוסיפו בהגנה על החיילים
מהפכה בהוראות הפתיחה באש: מותר לירות בגנבים בבסיסים ובשטחי אש
(צילום: דובר צה"ל)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לאחר שנים ארוכות של גרירת רגליים שהביאה לסיכון משמעותי לחיי החיילים ואף הובילה לא פעם לפגיעה בהם, הודיע המטכ"ל על שינוי הוראות הפתיחה באש.

מעתה, מותר לירות לעבר הגנבים הפורצים לבסיסים ולשטחי אש. בנוסף, ,יתבצע ירי גם לעבר מבריחי הגבול החוצים ממצרים. ההחלטות אושרו על ידי הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי.

הנהלים החדשים לפתיחה באש יופצו במהלך הימים הקרובים לכלל חיילים בגזרות השונות, והם אמורים להיכנס לתוקף כבר בימים הקרובים.

כזכור, בעבר דיווחנו על צעדת האמהות שקראו לרמטכ"ל לשנות את הוראות הפתיחה באש, וכעת אנו מתבשרים על שינוי חיובי ראשון בתחום זה. השינויים יחולו גם בגזרת איו"ש, שם כידוע מנצלים המחבלים את ההוראות הישנות על-מנת לפגוע בחיילי צה"ל, כשאלו מגיבים לפעילות העויינת בהתאם.

תנועת אם תרצו, המלווה את צעדת האמהות וממובילות המחאה הציבורית לשינוי הוראות הפתיחה באש מסרה: ''מברכים על השינוי החשוב בהוראות הפתיחה באש, סוף סוף חיילי צה''ל יוכלו לעצור את גניבת הנשקים מבסיסי צה''ל.

עם זאת, הדרך עוד ארוכה להשבת ההרתעה: כל עוד חיילנו מופקרים בגבול עזה עם הוראות פתיחה באש שביניהן ובין הגנה על חיי הלוחמים אין שום קשר, הרי שחייהם עדיין בסכנה. כמי שמלווים את צעדת האמהות נמשיך ללחוץ ולקרוא לדרג הצבאי והמדיני לתת לחיילי צה''ל כלים להגן על עצמם".

פיני בדש: השופטים פוחדים מהבדואים

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...