• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

תקיפות עוצמתיות של ישראל בסוריה

חיל האוויר הגיבה בעוצמה רבה על שיגור ארבע רקטות איראניות מסוריה לגולן. הלוואי שעוצמה כזו היתה נראית בתגובות לירי החמאס. אבל בנוגע לחמאס, לא מובן מדוע נתניהו פוחד, מפקיר את תושבי הדרום, וממשיך לממן את החמאס - שבכסף הזה, ובדלק הזה, ובחשמל הזה ממשיך לירות על ישובי הדרום כאשר הבן ערובה זה השקט בגוש דן
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

תקיפות עוצמתיות של ישראל בסוריה

חיל האוויר הגיבה בעוצמה רבה על שיגור ארבע רקטות איראניות מסוריה לגולן. הלוואי שעוצמה כזו היתה נראית בתגובות לירי החמאס. אבל בנוגע לחמאס, לא מובן מדוע נתניהו פוחד, מפקיר את תושבי הדרום, וממשיך לממן את החמאס - שבכסף הזה ובדלק הזה ובחשמל הזה ממשיך לירות על ישובי הדרום, כאשר הבן ערובה זה השקט בגוש דן

בשבוע שעבר (כ' חשון), הגיבה ישראל בעוצמה על השיגור של 4 הרקטות מסוריה, שאירע לפנות בוקר ביום הקודם. כזכור, הרקטות שוגרו ע"י המיליציות האיראניות ובחסדי ונסי ה' יורטו כולן. בתגובה לירי הוציא חיל האוויר לפועל מבצע מורכב במשך הלילה, שכלל תקיפה של 20 מטרות בסוריה.

על פי הודעת דובר צה"ל כמחצית מהמטרות היו איראניות. שאר המטרות היו שייכות לצבא הסורי, ובמיוחד למערך הנ"מ הסורי, שניסה לפגוע במטוסים התוקפים. בסך הכל הותקפו ונפגעו 6 סוללות נ"מ סוריות. בחסדי ה', למרות הירי המסיבי נגד מטוסי חיל האוויר, אף מטוס לא נפגע, וכל הטייסים שבו בשלום.

בין המטרות האיראניות שהותקפו היה הבסיס שממנו שוגרו הרקטות, וכן מחסני רקטות ומשגרי רקטות, מפקדות ומתקנים של כח קודס האיראני (שחלקם נמצאים בתוך בסיסים סורים), והמיליציות האיראניות. בוידאו המצורף לכתבה זו נראית תקיפה של מחסן רקטות. החל מהשניה ה- 10 ניתן לראות את השובלים שנוצרים בשל הפגיעה וההתלקחות של הרקטות. על פי פרסומים בסוריה בתקיפות נהרגו 7 אנשי מיליציות איראניות, וכן מספר חיילים סורים.

המסר הברור שישראל מעבירה לאיראן ולסוריה הינו שגם ירי "קטן" משטח סוריה, ייענה בעוצמה רבה ע"י ישראל, והוא יכול לסכן גם את המשטר הסורי, שעלול למצוא את עצמו תחת מתקפה גדולה הרבה יותר. זהו מסר חזק ומרתיע, שנועד למנוע מאיראן לייצר משוואה חדשה, שבמסגרתה היא משגרת רקטות לגולן מדי פעם, כתגובה על פעולות שונות של ישראל. ישראל, במבצע הגדול אמש, מבהירה שהיא לא תיתן לכך לקרות.

מבצע מורכב של מטוסים ומסוקים רבים
מבצע מורכב שכזה, שכולל תקיפה של עשרות מטרות, כולל בדרך כלל הפעלה של טייסות קרב רבות בחיל האוויר. חלק מהמטוסים מופעל על מנת לספק חיפוי אווירי מול התערבות אפשרית של חיל האוויר הסורי (שעדיין מפעיל כ- 100 מטוסי קרב פעילים, ביניהם גם מטוסי יירוט איכותיים מדגם מיג 29). מטוסים נוספים מופעלים במשימות שלוחמה אלקטרונית ושיבוש, מכ"ם ובקרה אווירית, וכן צילום והשגת מודיעין אלקטרוני וחזותי בזמן אמת.
כמו כן, מועמדים במצב הכן גם מסוקים עם לוחמי יחידה 669, שנמצאים בכוננות לחלץ טייסים שמטוסים יפגע ח"ו. ברוך ה' שלא נזקקו לכך בפעולה אמש.

יש להניח כי חלק מרכזי במשימות כאלו נוטל מטוס החמקן 35-F , אם כי, יש להדגיש שביחד איתו עובד מערך גדול של מטוסי קרב מטייסות הקרב השונות של חיל האוויר, שכולן מפעילות כיום מטוסי קרב איכותיים, חלקם חדישים יחסית (כמו ה 16-F סופה), וחלקם ישנים יותר (כמו ה 16-F ברק, ומטוסי ה 15-F בז) שעברו במשך השנים שדרוגים רבים, שמאפשרים להם ביצועים מעולים, יכולות הפעלת אש ושיגור נשק מתוחכם, וכן הגנה עצמית מול איומים שונים. בנוסף, מפעיל חיל האוויר את מטוסי ה 15-F רעם, שמותאמים במיוחד לתקיפה ארוכת טווח, בטיסה נמוכה וצמודת קרקע (על מנת להקשות על איתור ע"י מערכות מכ"ם), תוך כדי נשיאה של מגוון גדול של סוגי חימוש מתוחכם, במשקל גדול של טונות רבות.

ניתן להעריך שבתקיפה הגדולה שהייתה בלילה נטלו חלק עשרות מטוסים, שתקפו את המטרות ממספר נתיבי גישה, תוך כדי הפעלה של מערך מודיעין גדול בזמן אמת, שאיפשר איתור זריז של מקורות הנ"מ הסורי, ושיתוק מהיר שלהם.

כמו כן, במבצע הנוכחי נטלו חלק מרכזי גם מסוקי הקרב מדגם אפאצ'י של חיל האוויר (כל מסוקי הקרב מדגם קוברה יצאו משירות לפני מספר שנים). מסוקי הקרב תקפו את המטרות שהיו פרוסות ברמת הגולן. חימושם של מסוקים אלו כולל טילים מונחי לייזר, ובדגמי האפאצ'י המתקדמים יותר גם טילים מונחי מכ"ם. כמו כן, בשנים האחרונות הותאמו להם גם טילי "תמוז" ישראלים, מונחים אופטית לטווחים של 25-30 ק"מ, שמאפשרים להם לתקוף בצורה מדויקת מאוד, מטרות איכות מטווחים רחוקים יחסית.

סביר להניח שמערכת הבטחון עוקבת כעת מקרוב מאוד אחרי ההתרחשויות בסוריה, ומוכנה לסכל כל נסיון איראני להגיב על התקיפה הלילה.

כפי שכתבתי בטור אתמול, ישראל הייתה צפויה להגיב בעוצמה, וזאת הן על מנת לייצר הרתעה חזקה וחד משמעית, והן משום שהמצב הפנימי באיראן, המהומות וההפגנות, מסבך את איראן ומאפשר לישראל לפעול בעוצמה רבה יותר, בחסדי ה' יתברך.

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים", פרשן לעניני צבא ובטחון
לזירוז הגאולה, שתפו כמה שיותר, הפיצו הלאה ופרסמו את נסי ה' יתברך, כהוראת הרבי
להלן הלינק להצטרפות לקבוצת הווצאפ השלישית

ניסים גדולים בארץ ישראל

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...