• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

גם הפעם: חוק "ביטול ההתנתקות" לא עלה בסוף לוועדה

היום כמו בכל השבועות האחרונים, החוק "לביטול ההתנתקות מצפון השומרון" לא עלה לבסוף לוועדת שרים לענייני חקיקה • מתברר כי ראש ממשלת מדינת ישראל מר בנימין נתניהו החליט שוב להטיל וטו על הצעת החוק לביטול התוכנית בה גורשו מאות יהודים מצפון השומרון בחודש אב תשס"ה • הסיפור המלא
גם הפעם: חוק "ביטול ההתנתקות" לא עלה בסוף לוועדה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

היום כמו בכל השבועות האחרונים, החוק "לביטול ההתנתקות מצפון השומרון" לא עלה לבסוף לוועדת שרים לענייני חקיקה • מתברר כי ראש ממשלת מדינת ישראל מר בנימין נתניהו החליט שוב להטיל וטו על הצעת החוק לביטול התוכנית בה גורשו מאות יהודים מצפון השומרון בחודש אב תשס"ה • הכתבה המלאה

לגרש יהודים (כנראה) יותר קל מלהחזיר אותם: גם היום כמו בכל השבועות האחרונים, החוק "לביטול ההתנתקות מצפון השומרון" לא עלה לבסוף לוועדת שרים לענייני חקיקה. מתברר כי ראש ממשלת מדינת ישראל מר בנימין נתניהו החליט שוב להטיל וטו על הצעת החוק לביטול התוכנית בה גורשו מאות יהודים מצפון השומרון בחודש אב תשס"ה.

כאמור ההצעה היתה צריכה לעלות היום להצבעה לאחר דחייה של שבועיים. אמש בצאת השבת שוחחה ח"כ שולי מועלם רפאלי עם שרת המשפטים איילת שקד ועם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן והבינה מהם כי הצעת החוק תועלה סוף סוף להצבעה, אלא שלאחר מכן בשעה מאוחרת יותר עודכנו ע"י השר יריב לוין (ליכוד) כי ראש הממשלה, הנמצא בביקור בלונדון, הטיל וטו והצעת החוק לא תועלה היום להצבעה. גורם בכיר בליכוד אמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לעכב את העלאת חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון להצבעה עד לשובו מביקורו המדיני בלונדון".

ח"כ מועלם רפאלי הגיבה:"ההחלטה לדחות את אישור חוק ביטול ההתנתקות בוועדת שרים לחקיקה היא חוסר רגישות והתעלמות מרצון הבוחר. לא מובן איך הליכוד מונע חוק שרוצה לתקן את העוול האישי והלאומי של חוק הגירוש. החוק יעלה שוב ביום ראשון הבא – ויאושר".

על הצעת החוק נכתב ההסבר כי: "מטרת התכנית היתה להוביל למציאות ביטחונית מדינית כלכלית ודמוגרפית טובה יותר. אולם כיום ברור לכל שההתנתקות לא רק נכשלה בהשגת תכלית זו, אלא גרמה לנזקים אדירים למדינת ישראל בדיוק בתחומים אלה. על אף גירוש התושבים מצפון השומרון, לא חל בשטח כל שינוי מבחינת מעמד הקרקע והנוכחות הצבאית בו".

חוק ההתנתקות מכיל שלושה סעיפים מרכזיים: האחד, ביצוע הגירוש. השני, מתן פיצויים. השלישי, שתקף עד היום, מתייחס לאיסור כניסת יהודים למרחבים שנעקרו. מאז הגירוש ועד היום לא בוצע שום שינוי במעמד הקרקעות, שהיו ונותרו אדמות מדינה באחריות ביטחונית של הצבא – בדומה לכלל ההתיישבות ביהודה ושומרון. ביטול חוק ההתנתקות יאפשר חופש תנועה של יהודים באזורים אלו, אבל יוזמי הצעת החוק אומרים בבירור שזו איננה המטרה וכי הוא אמצעי ראשוני והכרחי בכדי ליישם את המטרה המרכזית - והיא בניית היישובים מחדש.

הגירוש מצפון השומרון הייתה עבירה על איסור הלכתי ואיוולת ביטחונית עם עוול ענק כלפי התושבים שגורשו מבתיהם. את הטעות הזו כעת טוענים בממשלה כי מנסים לתקן בחוק חדש שייתן להקים את היישובים מחדש, וכמובן יאפשר קודם ליהודים את חופש התנועה במקומות בהם היו הישובים חומש, שא- נור, גנים וכדים. אחרי הכל, האדמות היו ונותרו בשליטה ישראלית ובאחריות ביטחונית של הצבא ואין טעם להמשיך את המצב שם כפי שהוא.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שגורש בעצמו הגיב: "11 שנים חיכינו, וכל דקה נוספת מיותרת. הגיע הזמן לבטל את חוק ההתנתקות בכל מקום ובוודאי בצפון השומרון, שם מלבד לעקור אנשים מביתם, לשם העקירה, לא הייתה שום תוחלת לעקירה. הישובים מחכים לתושביהם שיחזרו. הכבישים שם, עמודי החשמל, המדרגות המחברות בין הישובים. מן הצד השני, גם האיוולת נשארה, ואותה הגיע הזמן לבטל".

ה"מטה העולמי למען שלימות התורה העם והארץ" מוסרים בתגובה על הצעד של נתניהו לשים וטו על הצעת החוק:"ביבי נתניהו היה יכול עוד למנוע את גירוש עמונה ב', ואת שורת הבתים באמצע הישוב עופרה, מכיוון שהוא "הרשות המבצעת". אם הוא היה אומר לבית המשפט "אני לא יכול", אז זה לא היה הוא. אולי מישהו אחר, אולי כמה חודשים אחר כך, אבל לא הוא.

- הרבי שליט"א מלך המשיח אמר לבגין "תתפטר". שלא אתה תעשה את זה. וכך גם מסר לרה"מ שמיר דרך שר קצב, בגלל חילול ה', עדיף שממשלה של גוים תעשה את זה, ולא ממשלה של יהודים שמאמינים ב-ה'. אבל ביבי בעצמו, כתלמיד ותיק של בגין, הצביע בעד "פינוי פיצוי" - ההיתנתקות מגוש קטיף. ביבי לא מנע את גירוש עמונה ב', ולא מנע את גירוש עופרה, ולבסוף הוא גם לא ימנע את גירוש גוש עציון היל"ת שהיא לב הנקונצנזוס הישראלי מאז מלחמת ששת הימים."

יהי רצון שנזכה לקיום הייעוד "ושבו בנים לגבולם" באופן המלא והסופי בהתגלות המלאה והמשולמת של הרבי מלך המשיח שליט"א לעיני כל העולם כולו תכף ומיד ממש.

 

אלאור בכלא • הגאווה הציונית מתה

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...