• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

עו"ד יורם שפטל: "הדיקטטורה של בג"ץ"

עו"ד יורם שפטל נותן ב"שיעור אזרחות", מנתח איך הצעדים בהם הפך בג"ץ את מדינת ישראל ממדינה בת שלוש רשויות, "מחוקקת מבצעת ושופטת", למדינה דיקטטורית שנשלטת בבג"צ החל משנת תשמ"א עד שנת תשנ"ד • כיצד העביר אהרון ברק לידיו את כל הסמכויות השלטוניות של הממשלה וכו' • לסיפור המלא
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

עו"ד יורם שפטל נותן ב"שיעור אזרחות", מנתח איך הצעדים בהם הפך בג"ץ את מדינת ישראל ממדינה בת שלוש רשויות, "מחוקקת מבצעת ושופטת", למדינה דיקטטורית שנשלטת בבג"צ החל משנת תשמ"א עד שנת תשנ"ד • כיצד העביר אהרון ברק לידיו את כל הסמכויות השלטוניות של הממשלה וכו' • לסיפור המלא

כך הפכה מדינת ישראל לדיקטטורת בג"ץ:

מציאות כזו שגוף פוליטי בן 15 איש שלא נבחר ע"י הציבור שולט בכל רשויות השלטון האחרות באופן של שלטון ללא מצרים, איננה בנמצא בכל המדינות הדמוקרטיות, ואולי אפילו לא במדינות הדיקטטורה. ומציאות זו לא היתה קיימת במדינת ישראל עד שנות ה80 של המאה הקודמת.

 

ביטול "זכות העמידה" בבג"צ

בשנת תשמ"א עשה אהרן ברק (שמונה לראש הבג"ץ בסוף 1987) את הצעד הראשון, והוא ביטל את  "זכות העמידה". דהיינו, כל מי שתובע את חברו בדין, צריך להוכיח שחברו גרם לו נזק, ואין אפשרות לאדם שלישי שלא קשור לעניין להגיש תביעה או עתירה לבג"ץ, על ענין שלא גרם לו נזק. במילים אחרות: במקום שאין סכסוך, אין פסיקה.

כל זה היה נכון עד שנת תשמ"א, ונשאר נכון לגבי כל הרמות השיפוטיות גם היום, חוץ מבג"ץ. אהרן ברק ביטל את "עקרון העמידה בדין" לגבי בג"ץ. התוצאה, כל עתירות השמאל לגבי הביטחון, ובניה בשטחים וכו', מוגשות ע"י אנשים שלא נגרם להם נזק ישיר מאותו מעשה, ולא יכלו להגיש עתירון מעין אלה לפני 1981.

 

עיקרון "אי השפיטות"

עיקרון "אי השפיטות". עד 1980 בג"צ נמנע באופן מוחלט מלהתערב בהחלטות ממשלה בדוגמת מינוי או פיטורי שרים, ובעבודת הכנסת כמו למשל פסילת חברי כנסת, בחירת יו"ר וכיו"ב. עיקרון זה בוטל ע"י אהרן ברק, שאמר שבסמכות בג"צ להתערב בשיקולי עבודת הממשלה והכנסת, מערכת הביטחון, וכל המשרדים. "הכל שפיט".

 

החידוש הדיקטטורי  "עיקרון הסבירות"

החלטות אלו הפכו את בג"צ לשליט בשתי הרשויות המחוקקת והמבצעת, אומר עו"ד שפטל, אבל עדיין לא דיקטטור. מה שהפך את בג"צ לדיקטטור הוא "עיקרון הסבירות" של בג"צ, שאומר שעובד ציבור חייב לפעול לא על פי שיקול דעתו המקצועי, אלא על פי "סבירות". ומי מחליט מהי ה"סבירות"? - אהרון ברק, שאין לו שום הסמכה מקצועית ונסיון באותו תחום אותו הוא מחליט לשפוט.

 מלבד כל הנ"ל, מראה עו"ד יורם שפטל את החד צדדיות של לשמאל של אהרן ברק, את האפלייה בספקי הדין שלו, פירוש חוק יסוד "זכות האדם וחירותו" באופן שכלל לא כתובה בלשון החוק, ביטול חוקים שנתקבלו בכנסת, (מאז אהרן ברק, בג"צ ביטל יותר מ15 חוקים).

אהרן ברק דאג גם למחליפים שלו בבג"צ, ובמשך שנות דור "שיבט" בג"צ את עצמו בצלמו ובדמותו, ומזה עשרות שנים שהבג"צ הוא לא קבוצת שופטים, אלא קבוצה פוליטית שהחליפה את השלטון במדינה ע"י ניצול של בית המשפט לצרכיהם הפוליטיים. ולא רק זה, אלא דואגים לשים את הפקידים המתאימים להם במקומות הנכונים, באופן שאי אפשר לפטר אותם, כמו למשל, היועץ המשפטי לממשלה.

הדברים החמורים נאמרים בטוב טעם עם הוכחה אחרי הוכחה, וחלק חשוב נמצא גם בחלק השאלות ותשובות בסרט, בהמשך ההרצאה.

יש לציין כי הרב אוריאל צימער ז"ל בהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח, את ספרו "יהדות התורה והמדינה". חלק ממה שקורה היום במדינה בתמיכת הבג"צ של אהרן ברק נצפה על ידו כבר בעשור הראשון לקום המדינה. 

כדאי לראות את הסרט, וללמוד משהו על ה"טופ" של מערכת המשפט במדינת ישראל שהפכה לדיקטטורה פוליטת של השמאל הקיצוני, ולדעת, שאין ממשלה להושיענו, רק הרבי שליט"א משיח צדקנו, יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!

השר כץ: עונש מוות לברגותי

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...