• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מחאה וקריאת עזרה

בחודש האחרון, לאחר שהתברר שראש הממשלה שיקר, ושום דבר ממה שהובטח לא נעשה, איימו במטה מאבק עמונה שהם לא יתפנו מרצון היות שהממשלה לא עמדה בהבטחות, וכל התושבים נזרקים מבתיהם אל לשום מקום. רבני חב"ד ומשפיעים בקריאת מחאה ועזרה.
מחאה וקריאת עזרה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

רבני חב"ד ומשפיעים בחב"ד-ליובאוויטש יוצאים מחדש ב"קול זעקה ומחאה" כנגד גירוש יהודי עמונה. בקריאה לחסידי חב"ד לעשות כל שביכולתם למנוע את הריסת היישוב עמונה ולעזור למגורשים.

המכתב נכתב כחודשיים לפני ההבטחות ראש הממשלה לבנות בתים חלופיים למתפנים עד הפינוי. הממשלה ובראשה נתניהו, בנט, וליברמן, לא קיימו את ההבטחות שבזכותן הסכימו התושבים להתפנות בשקט.

בחודש האחרון, לאחר שהתברר שהממשלה שיקרה לתושבים, ושום דבר ממה שהובטח לא נעשה, איימו במטה המאבק שהם לא יתפנו ברצון היות שהממשלה לא עמדה בהבטחות, וכל התושבים נזרקים מבתיהם אל לשום מקום.

המכתב יו"ל במסגרת "מטה המאבק של חסידי חב"ד למען עמונה" ובו מוחים הרבנים כנגד ממשלת ישראל והעומדים בראשה. כמו כן, רבני חב"ד קוראים לעזור למתיישבים בכל מה שצריך.

 השטחים החקלאיים - ליברמן יותר צדיק מהאפיפיור

אחד הכרמים המיוחדים ביותר בבנימין מצוי באחת החלקות הסמוכות לישוב עמונה, לא ממש קרוב. צווי הפינוי וההריסה עליהם דן בג"ץ כלל לא דנו בהרס החלקות החקלאיות - כך לטענות עורכי הדין של תושבי עמונה, אלא שצה"ל הכניס לתכנית הריטוש גם את החלקות החקלאיות של היהודים, ללא קשר לפסק הדין.

ברגע זה התקבלה ידיעה שהשר ליברמן הורה להרוס גם את השטחים החלקאיים הגדולים של הישוב, ונזכרים באיסור המפורש בתורה "להכרית עץ מאכל" ובפרט משבעת המינים. (וגם מצד ה"ציונים",  שעוד שבועיים מגיע "יום הנטיעות" שלהם ששכחו ממנו, והשיר של נעמי שמר "אל נא תעקור נטוע"), ועוד והוא עיקר, שזו משענת פרנסתם היחידה של חלק מהתושבים שכעת הורסים את ביתם. הכרמים כוללים שטחים גדולים למדי של עצי גפן יחודיים שהושקעו בהם שנים של עבודה. למרות שצו בג"ץ חל רק על הבתים, ובפירוש לא על הכרמים ושטחי החקלאות, ליברמן החליט להיות יותר צדיק מהאפיפיור ולהרוס גם אותם עד היסוד, כדי להבטיח שלתושבי עמונה לא יהיה לאן לחזור.

הכרם בעמונה

בתמונה: הכרם המושקע, הרחק מעמונה, בתרדמת חורף 2017. שליברמן ישמיד/השמיד

 

"חוק ההסדרה"? - לגמרי לא מוסדר.

עוד שקר. לפני שבוע, הבטיחה הממשלה (קרי: נתניהו, ליברמן, בנט, שקד) להעביר אתמול (30.1.17) את "חוק ההסדרה" ש"נועד להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון אחת ולתמיד, ולמנוע ניסיונות לפגוע בהתיישבות". (נתניהו). אבל, מה לעשות, זה לא הצליח, ונדחה שוב. למתי? להיום (1.2.17) בשעה 10:00 המשך הדיונים, וזה גם יום פינוי עמונה, כאשר כל העיניים מסתכלות רק לשם.

גם אם החוק יעבור בקריאה שלישית, בהחלט סביר שהבג"ץ יפיל את החוק, ועד כדי כך שהיועה"מ מנדלבליט אמר שהוא "לא יגן על החוק אם יאושר במליאה,  כי אינו חוקתי". כלומר, ל"חוק ההסדרה" אין הרבה סיכויים, ונתניהו לא יכול, גם אם ירצה, לפטר את מנדלבליט, כמו הנשיא טרמפ בארה"ב.

לא יכול? - לא רוצה. בדיוק כמו שנתניהו יכל לא לומר לצבא לצאת לפינוי, אבל הוא כן אמר לפנות. אז הוא אשם.

הבטחות הבניה - האמנם? או רק מס שפתיים?

תמורת זאת, שרי ממשלת הפינוי והגירוש של נתניהו הכריזו על תוכניות בניה בירושלים, בביתר, ביהודה ושומרון, מקומות שעד עתה נמנעו לבנות שם מצד הלחץ האמריקאי שהוסר כעת.

עתה, לאחר שהוסר הלחץ, ובאו ההכרזות, (וגם זה, בתור בלוני ניסוי), מקווים מאד לראות בעתיד הקרוב בתים חדשים ליהודים במרכז ארץ ישראל. מצד שני, קשה מאד להאמין להבטחות הממשלה לגבי בניה כפי שראינו בחודשיים האחרונים, ועד שנראה בתים עומדים על תילם מאוכלסים ביהודים, קשה מאד להאמין להם.

זה עדיין אפילו לא "על הנייר", שלא לדבר על התחלת בניה בפועל, שלשם כך צריך למצוא קבלן, שיסדר לעצמו הלוואות בבנקים, (שלא ששים להלוות לבניה במקום שאולי לא בטוח), ויסדר לעצמו מערכי בניה עם מכונות ופועלים וכו', ועד שיתחילו לעלות על הקרקע להתחלת בניה יכולים לעבור חודשים ארוכים, וגם אחרי זה, בניית בתים לוקחת הרבה זמן, וכמה עיכובים ח"ו יכולים לבוא בדרך.

אדרבה, שהממשלה תראה לכל העולם, לשם שינוי, שהפעם דיברו אמת. ואנחנו, לא רק הערבים, צריכים "ועדת מעקב"... שלא נשכח את ההכרזות...

 שום ממשלה לא תושיענו, רק הרבי שליט"א משיח צדקנו, יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!

 

הרפורמים מלמדים ילדים "יהדות" בבתי"ס

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...