• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

רבני פיקוח נפש: אין להשאיר מחבל חי

עמותת הרבנים "פיקוח נפש" הוקמה עקב אגרת שהרבי שליט"א מלך המשיח שלח לשליח הרב יוסף גרליצקי ב"אתערותא דלעילא" וציווה עליו להתעסק בענייני פיקוח נפש ברבנות לפי שו"ע שכ"ט, אבל לא בשם חב"ד. בכנס השתתפו בין היתר, האדמו"ר מבוסטון - הרב מאיר אלטר הלוי הורוויץ, רב העיר צפת - הרב שמואל אליהו, רב העיר בני ברק - הרב משה לנדא, ראש מכון המקדש - הרב ישראל אריאל ועוד
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

עמותת הרבנים "פיקוח נפש" הוקמה עקב אגרת שהרבי שליט"א מלך המשיח שלח לשליח הרב יוסף גרליצקי ב"אתערותא דלעילא" וציווה עליו להתעסק בענייני פיקוח נפש ברבנות לפי שו"ע שכ"ט, אבל לא בשם חב"ד.

הרב גערליצקי, רב מרכז חב"ד ת"א הקים את "עמותת הרבנים פיקוח נפש", שבראשה עומדים גם הרב דרוקמן, ולהבדיל בין החל"ח הרב יעקב יוסף, בנו של הגר"ע יוסף, שפרש מחברותו בכנסת במפלגת ש"ס עקב תמיכת אביו בהחזרת שטחים ובמיוחד שהביע את נכונותו למו"מ על ירושלים (בשנת תשמ"ט). הרב יוסף הצטרף לעמותת הרבנים פיקוח נפש, והביע כמה פעמים בגלוי את עמדותיו התורניות נגד עמדת אביו שלא עמדה במבחן המציאות, כי איננה דעת תורה.

היוזמה הראשונה של העמותה היתה בתחילת הסכם אוסלו, בזמן שש"ס היתה בממשלה והאוטובוסים התפוצצו. התקשורת והממשלה שידרו אווירה של "ציד מכשפות" נגד הסכם ה"שלום" אחרי רצח רבין, וכל מי שידבר נגד ה"שלום" אחד דינו. למרות זאת, הרב גערליצקי ניסח פסק דין על סמך הכתוב בסימן בשולחן ערוך שכ"ט, המתאים לשיחות הרבות מאד של הרבי שליט"א מלך המשיח, נגד החזרת שטחים ונגד כל וויתור לערבים.
פסק הדין הופץ בין כל הרבנים בארץ, ומאות רבות הצטרפו אליו בחתימתם. פסק הדין וסיכומי אסיפות הרבנים, כמו גם דרישות תקיפות בשם התורה, פורסם כמה פעמים בין חברי הכנסת, למרות האווירה ששררה בציבור.

יש לציין שהרב דרוקמן בין העומדים בראש העמותה אף קיבל איום ישיר מהיוה"מ לממשלה לפטרו מתפקידו אם ימשיך בפעולות, והרב דרוקמן לא שעה אליו. ייתכן בהחלט שגם לחץ הרבנים עשה את שלו, והיה בין הגורמים ליציאת ש"ס מהממשלה באותה תקופה, כאשר הגר"ע יוסף הכריז "לא לשלום הזה התכוונתי .. אנו לשלום והמה למלחמה". אבל, הגר"ע יוסף לא חזר בו מעמדתו שהביאה לכאן את המחבלים בהסכם אוסלו, ובנו הרב יעקב המשיך להביע את עמדת התורה בכינוסי הרבנים "פיקוח נפש".

לאחרונה, הכריז גם הרב הראשי בנו של הגר"ע יוסף, שחייל צריך להרוג מחבל בלי להתחשב אם אחר כך יגערו בו וכו', כי זו הוראת התורה. אבל הלוחצים לוחצים, ואחרי שניים שלושה ימים הוא הוכרח להתנצל ולומר שמחבל כפות צריך לכלוא עד שיבוא המשיח... דבר שלא השתמע מהדיבור שלו מלפני כן.

עצם התאספות רבנים חשובים מכל קצוות הארץ לומר בקול רם וצלול דעת תורה בעת כזו של בלבול, קובע ברכה לעצמו.

התמונות והסרטון מערוץ 7

בכנס השתתפו בין היתר, האדמו"ר מבוסטון - הרב מאיר אלטר הלוי הורוויץ, רב העיר צפת - הרב שמואל אליהו, רב העיר בני ברק - הרב משה לנדא, ראש מכון המקדש - הרב ישראל אריאל ורבנים נוספים.

בהודעה שפרסמו לאחר הכנס כתבו הרבנים, "הדרך היחידה לעקור מהשורש את גל הטרור של המרצחים הערביים בארץ הקודש, היא אך ורק על ידי עמידה חזקה של ממשלת ישראל שלעולם לא תקיים משא ומתן על שטחי ארץ הקודש, הבעת חרטה על הנסיגות הקודמות ו'ההצהרה האומללה' של שתי מדינות לשני עמים".

לאחרונה התפרסמה כתבה מאחד מראשי המדברים במועצה האמריקאית ליחסי חוץ (CFR) בכתב עת אמריקאי חשוב, ש"תהליך השלום" הוא לא הפיתרון, אלא הבעיה. הערבים הוכיחו שהם לא מוכנים לדמוקרטיה, ולא רוצים שלום. הוא מציע לממשלת ארה"ב לחזור ולהטיל את כל ההאשמה על הפלסטינים.

הואיל ונדחה ידחה: מכה להליך המשא ומתן

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...