• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הפרקלי"צ מאשימה את החייל ברצח

פרקליטות צה"ל העבירה את משפטו של החייל לביה"ד בקרית מלאכי שיחל היום, מחשש להפגנה גדולה שתוכננה להיות ביפו. לפיכך, עוברת ההפגנה לביה"ד הצבאי בקסטינה. החייל שהרג מחבל יואשם ברצח, לא פחות, למרות שלפי תחקיר מד"א ותחקיר הסרטון ע"י מנתח שפת גוף, מסתבר שהחייל פעל כנדרש לפי נוהלי כבילת הידיים של צה"ל. לשר הביטחון יעלון ממשיך להאשים את החייל. פרטים נוספים בכתבה.
הפרקלי"צ מאשימה את החייל ברצח
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

פרקליטות צה"ל העבירה את משפטו של החייל לביה"ד בקרית מלאכי, מחשש להפגנה גדולה שתיערך במקום. בהתאם לכך, שונה מקום ההפגנה לביה"ד הצבאי בקרית מלאכי. לפי תחקיר מד"א ותחקיר פרטי של הסרטון ע"י מנתח שפת גוף, מסתבר שהחייל פעל כפי שנדרש ממנו, גם לפי נוהלי כבילת הידיים של צה"ל. למרות זאת, סר הביטחון יעלון ממשיך להאשים את החייל.

 לקראת הדיון היום בהארכת מעצרו של החייל החשוד ברצח המחבל לאחר הפיגוע בחברון, התארח עורך דינו בתכנית הבוקר של חדשות 10 ומתח ביקורת על התבטאויות יעלון כלפי מרשו. "הוא אומר שהחייל סרח. איך הוא יודע? הוא לא מקבל את חומר הראיות", טען עו"ד אייל בסרגליק. ב-14:00 יובא החייל לבית הדין הצבאי בקסטינה.

בערים ובישובים רבים בארץ נערכות הפגנות לשחרור החייל שירה במחבל. גם ראשי עיריות רבים חברי כנסת ושרים מצטרפים למחאה הציבורית. ראש עיריית בית שמש דיבר נגד המעצר התמוה, וראש עיריית רמלה יואל לביא תקף היום את הממשלה ואמר כי "יש פה התנהגות בלתי מוסרית של המנהיגות האסטרטגית בישראל".

שר הביטחון יעלון ממשיך להאשים את החייל שהרג מחבל שכביכול "סרח" ובית הדין הצבאי משתמש בחומרים של "בצלם" כדי להכניס חיילים יהודיים לכלא. 

מסקנות הועדה שהקים מד"א לתחקור האירוע ומהם עולה, כי היה חשש במקום להימצאות מטען חבלה על גופו של המחבל שלבש מעיל ביום חמסין. ממד"א נמסר כי כוחות הבטחון טרם שללו אפשרות זו ועל פי הנהלים נאסר על הצוות הרפואי לטפל בפצוע. אותו דבר עולה מבדיקת הסרטון של "בצלם" ע"י מנתח תנועת גוף בשם ד"ר אמיר הלמר, מנתח את הסרטון ומראה שהחייל נקלע לסיטואציה בה היה חשש ברור למטען חבלה על גופו של המחבל, והוא פעל כפי שהיה צריך לפעול.

בלי קשר לכל האמור לעיל, מחבלים שבאים להרוג צריכים לדעת שהם לא ייצאו מזה בחיים. זו היתה מדיניות הלחימה בטרור משך שנים רבות עד להסכם אוסלו שהפך את מפקדי צה"ל הגבוהים לפוליטיקאים מן השורה השניה והשלישית.

וברשתות החברתיות, אחד מפיקודיו הישירים של יעלון העלה תזכורת מתקופת שירותו כמג"ד.

פרקליטי צה"ל ביד אחת עם "בצלם"

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

  • emanuel kandioty , י"ט אדר ב' התשע"ו, 16:55

    הפרקליטות הצבאית שהתערבה ברמת הפרט תוך כדי לחימה בצוק איתן ושבגללה נהרגו חיילים וקצינים טובי בנינו, הפרקליטות הזאת עשויה מאותו חומר אנרכיסטי של בצלם ושוברים שתיקה. המוטיבציה שלהם להרשיע את החייל שלנו ברצח מטורפת.

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...