• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

איראן תשלם 9,400,000$ לנפגעי טרור בישראל

ניצחון משמעותי על הטרור לארגון המשפטנים "שורת הדין" בראשות עו"ד ניצנה דרשן לייטנר בערעור נגד איראן, קרבנות הטרור ברח' בן יהודה ירושלים ב1997 יפוצו ע"י משטר ההיאטולות ב9.4 מיליון דולר. וזה רק החלק שהם יקבלו עכשיו. לסיפור המלא.
איראן תשלם 9,400,000$ לנפגעי טרור בישראל
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ניצחון משמעותי על הטרור לארגון המשפטנים "שורת הדין" בראשות עו"ד ניצנה דרשן לייטנר בערעור נגד איראן, קרבנות הטרור ברח' בן יהודה בת"א יפוצו ע"י משטר ההיאטולות בכמעט 9.5 מיליון דולר.

ניצחון לקורבנות הטרור על הטרור האיסלאמי.

9.4 מיליון דולר מכספי האיראנים יועברו לקורבנות מתקפת הטרור במדרחוב בן יהודה משנת 1997.
--
בחודש פברואר 1997 הוציא ארגון החמאס לפועל פיגוע התאבדות כפול במדרחוב בן יהודה ירושלים שגרם לרציחתם של חמישה ולפציעתם של עשרות. במהלך משפט שהתנהל בבית המשפט בארה"ב החל משנת 2001 הצלחנו להוכיח שאיראן סייעה וסיפקה משאבים לטרוריסטים באירוע הטרור הזה. בית המשפט פסק נגד איראן לטובת חמש משפחות של נפגעים אמריקאים פיצוי של שבעים מיליון דולרים.
--
לאחר חמש עשרה שנים של דיונים ומאבק משפטי שהתנהל בבית המשפט המחוזי בסן דייגו שבקליפורניה, אל מול הניסיונות השונים של האיראנים לחמוק מהתשלום, הורה שופט בית המשפט בסוף השבוע שאיראן תעביר 9.4 מיליון דולרים באופן מיידי למשפחות הנפגעים. הערעור של האיראנים בנוגע לשאר הסכום עדין תלוי ועומד - אבל אנחנו פועלים כדי שגם הוא ימומש.
--
מדובר כאן בניצחון משמעותי מאוד של נפגעי הטרור על הטרוריסטים האיסלאמים - בייחוד בתקופה בה ארה"ב ואירופה מנסות לחזק ולקרב בכל דרך את המשטר האיראני. הרצח הנורא שבוצע על ידי באי כוחם של האיראנים לא יישכח!

מדובר בהישג תקדימי לקורבנות הטרור על הממשל האיראני, זאת לאחר שבית משפט אמריקאי קיבל לאחרונה את ערעור ארגון “שורת הדין” להעברת נכסים איראניים מוקפאים למשפחות קורבנות הפיגוע.

הארוע בולט במיוחד על רקע העובדה שבימים אלו, ארה”ב והאיחוד האירופאי מקלות בעול הסנקציות על המשטר הקיצוני באיראן, ודווקא כעת חמישה מקורבנותיו של הטרור האיראני זכו לניצחון תקדימי כאשר בית המשפט הורה להעביר לידיהם כספים איראניים.

אחד התובעים, סטיוארט הירש, שנפצע קשה מאד בפיגוע, מסר בתגובה: “זהו ניצחון גדול של הצדק עבור המשפחות. אני לא אחזור להיות אותו אדם, כפי שהייתי לפני הפיגוע כשמחבל מתאבד התפוצץ לא הרחק ממני. אבל הכסף שנקבל יאפשר לי לשפר את איכות החיים שלי, ולקבל את כל הטיפולים הרפואיים להם אני נזקק עד עצם היום הזה”.

סיפורם של חמשת העותרים מתחיל בפברואר 1997, כאשר נפצעו בפיגוע ההתאבדות הכפול שביצע ארגון החמאס במדרחוב בן יהודה, בירושלים. חמישה אנשים נהרגו בפיגוע, כולל שלוש נערות בנות 14. קורבנות חפים מפשע רבים אחרים נפצעו.

עורכי הדין דייוויד שטרכמן וניצנה דרשן-לייטנר, מנהלת ארגון “שורת הדין”, הגישו תביעה כנגד הממשלה האיראנית ומשרד ההגנה האיראני בשנת 2001 בשמם של משפחות הקורבנות והפצועים בפיגוע החמאס משנת 1997. עורכי הדין טענו שאיראן סיפקה תמיכה חומרית וכלכלית לחמאס בביצוע הפיגוע.

מנכ"לית "שורת הדין" ניצנה דרשן לייטנר: "זהו פסק דין היסטורי נגד איראן . בעוד ממשלות רבות ברחבי העולם, כולל ממשל אובמה, מתחרות זו עם זו מי נותן יותר כסף למשטר הפושע בטהרן , משפחות הקורבנות עדיין נלחמות על מנת לגרום למדינת הטרור הזו לפשוט רגל. הרפובליקה האיסלמית צריכה להבין כי פסקי הדין הללו לא יבוטלו וכי נפגעי הטרור ימשיכו לרדוף אותם בערכאות משפטיות בכל רחבי העולם . המשפחות דורשות צדק נגד אלה שהרסו את חייהם, הן לא סולחות וגם לא שוכחות".

- - -

נזכיר עוד, שבעקבות תביעות של "שורת הדין" נגד בנקים בעולם שמספקים כסף לטרור הפלסטיני ביהודה שומרון ועזה, בנק הפועלים הודיע שהוא מנתק קשריו עם הבנקים הפלסטיניים מחשש לתביעות דומות.

ודווקא בשעה זו, החליט שר האוצר כחלון, להעביר לממשלת הטרור הפלסטיני חצי מיליאד ש"ח שבלי ספר יעודדו את הטרור. האם "שורת הדין" תדע לתבוע גם אותו?

המנהרות ממשיכות לקרוס: 5 מחבלים נוספים נפצעו היום

אידיוטים שימושיים: הפגנות קפלן הורגות את החטופים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...