• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

המבצע הצבאי שמסבך את אוייבת ישראל

אזרבייג'אן החלה במבצע צבאי רחב היקף מול ארמניה - בחבל נגורנו קרבאך. עכשיו איראן נאלצת להפנות את כל תשומת הלב שלה למה שקורה "בחצר האחורית" שלה
המבצע הצבאי שמסבך את אוייבת ישראל
(צילום: EPA)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אזרבייג'אן החלה במבצע צבאי רחב היקף מול ארמניה - בחבל נגורנו קרבאך, שהוא סלע מחלוקת ותיק בין שתי המדינות.

התירוץ המיידי ליציאה של אזרבייג'אן למבצע הצבאי הוא הרג של 6 אזרחים שלה ע"י מוקשים ארמנים, אך, למעשה, כבר תקופה ארוכה שישנם דיווחים על הגברת המתיחות, צבירת כוחות של שני הצדדים, העברת תחמושת מישראל לאזרבייג'אן, ולאחרונה איראן אף איימה על אזרבייג'אן, ואז טורקיה איימה בחזרה על איראן.

כעת, ישנן הפגזות ארטילריות של שני הצדדים, תקיפות אוויריות, והפעלה של מל"טים מתאבדים ומל"טים חמושים שמשגרים פצצות וטילים - בעיקר ע"י אזרבייג'אן - שקיבלה אותם מישראל וגם מטורקיה, אך גם של ארמניה (שקיבלה אותם מאיראן).

ישראל היא בעלת ברית של אזרבייג'אן, והיא ספקית נשק חשובה שלה, וכך גם טורקיה.

מבחינת ישראל הלחימה הזו מגיעה בעיתוי מצוין, וכפי שכבר כתבתי על כך בשבועות הקודמים (כשאיראן איימה על אזרבייג'אן וספגה איום בחזרה מטורקיה).

העיתוי הוא מצוין, משום שעכשיו איראן נאלצת להפנות את כל תשומת הלב שלה למה שקורה "בחצר האחורית", ובמילא המתיחות שהייתה בתקופה האחרונה מול חיזבאללה - תצטמצם מאוד.

יתירה מזו. הפעילות הצבאית של אזרבייג'אן מהווה גם איום צבאי ישיר על איראן, כי אם היא תכבוש אזורים נוספים בנגורנו קרבאך, היא תוכל לחסום לחלוטין את המעבר היבשתי החשוב של איראן באזור זה, וזה יביא לבידוד נוסף של איראן. איראן חוששת מכך מאוד, ולכן היא מספקת נשק ותמיכה לארמניה, ואף איימה צבאית על אזרבייג'אן. אבל, איראן גם חוששת מאוד ממלחמה עם אזרבייג'אן, משום שזה יוביל להתערבות של טורקיה.

ובקיצור, בחסדי ה' ונסי ה', איראן מסתבכת עכשיו בחזית רחוקה מאיתנו, והיא נמצאת מבחינתה בסכנה של בידוד יבשתי, ואולי אף לחימה מול אזרבייג'אן וטורקיה, וזה כמובן מצב מעולה עבור ישראל.

בחסדי ה', השונאים שלנו (איראן וטורקיה) - נמצאים כעת במצב של סכסוך קשה, וכפי שמובא בנביא ישעיה, שכידוע נקרא "נביא הגאולה", משום שזה היה הנושא המרכזי של נבואותיו (וזה גם הרמז של שמו - "ישעיה" מלשון ישועה והצלה וגאולה) -
"וסכסכתי מצרים במצרים".

זוהי גם התממשות של סימן חז"ל המובהק על הגאולה:
"אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח"!

ושוב אנו רואים, כיצד בחסדי ונסי ה', ההשגחה האלוקית על ארץ הקודש היא גלויה ומתמדת, וארץ ישראל היא המקום הבטוח בעולם, משום שכעת כל המתיחות מול איראן וחיזבאללה תצטמצם, היות שאיראן ניצבת בפני איום חמור, והיא עכשיו בבעיה גדולה מאוד...

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

חתימה וגמר חתימה טובה לשנה טובה ומתוקה!

השטפונות מציפים את העולם

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...