• ב"ה ימות המשיח!
  • כ' סיון התשפ"ד (26.06.2024) פרשת שלח

מרוקו: רעידת אדמה עצומה פגעה במדינה

נכון לעכשיו כבר מדובר על למעלה מאלפיים הרוגים ברעש האדמה החריג בעוצמתו שפגע במרוקו. ב"ה לא דווח על יהודים שנפגעו באירוע. משלחות חילוץ יוצאות מכל העולם לסייע
מרוקו: רעידת אדמה עצומה פגעה במדינה
רעידת האדמה (צילום: alyaoum24)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

רעידת אדמה קשה מאוד במרוקו.

לצערנו הרב מדובר באסון גדול, למעלה מאלף הרוגים נמנו עד עתה, וסביר להניח שהמספר יעלה משמעותית.

מבין התיירים הישראלים השוהים במרוקו, כמעט כולם יצרו קשר ב"ה, אך יש עדיין ככל הנראה כ- 15 מנותקי קשר.

מדינות רבות הכריזו על רצונן לעזור למרוקו, וגם ישראל הציעה משלחת סיוע, אל עדיין לא ברור אם מרוקו מעונינת במשלחת שכזו או שתעדיף לקבל ציוד בלבד.

צוותי חילוץ פרטיים של חברות ביטוח ישראליות כבר יצאו למרוקו.

על פי גיאולוג מומחה שהתראיין בנושא רעידת אדמה גדולה שכזו, לא התרחשה מאז תחילת המאה ה- 20 (דהיינו לפני 120 שנה) ברדיוס של 500 ק"מ מהאזור הזה, ולכן זהו אירוע נדיר.

נזכיר גם את רעידת האדמה הקודמת שהייתה לפני מספר חודשים בטורקיה ובסוריה, וגרמה שם לנזקים עצומים ולהרס של עשרות אלפי מבנים.

מדובר באסון נורא, למדינה שהיא ביחסי שלום עם ישראל, ונתפלל כולנו לבשורות טובות.

רעידות אדמה הן מסימני הגאולה, וצריכים להתפלל כולנו ביחד שהיא תבוא בקרוב ממש, ובחסד וברחמים, ובטוב הנראה והנגלה.

 ב"ה ללא נפגעים יהודיים 

משרד החוץ הודיע שיצר קשר עם כל מנותקי הקשר.

ב"ה כולם לא נפגעו, ואין יותר מנותקי קשר ישראלים.

כאמור, כל התיירים הישראלים יצרו קשר, ולכולם שלום.

ועכשיו, גם מתחילים להתגלות סיפורי הנסים וההצלה של ישראלים רבים.

מתוך כתבה ב"ישראל היום":

באחד ממאות בתי המלון הפרוסים בעיר התיירותית, משלחת של תנועת "איילים" ומנהלי אגפי הצעירים מכל רחבי הארץ סיימה את ארוחת הערב בבית המלון. עדיאל אלגי, מנהל אגף הצעירים מדימונה, סיפר:

"אחרי הארוחה עמדנו ליד הלובי ודיברנו, יצאתי עם עוד ארבעה חברים מהמשלחת לכיוון חדרי השינה, המזל שלנו הוא שלא הגענו לחדרים, אחרת לא יודע מה היה קורה...
פתאום היה רעש אדיר! זה נשמע כאילו משאית מתחילה לנסוע מעל המלון! כל הקומות העליונות מתחילות להרעיש מעליך, ופתאום דברים החלו לקרוס מסביב.

האדמה רעדה בטירוף, הרבה נפלו על הרצפה או במדרגות ולא הצליחו לרוץ. רק כשעמדנו מתחת לכיפת השמיים מחוץ למלון, התחלנו להריץ ווטסאפים, לחפש את כולם ולראות שכולם בסדר. אחת החברות בקבוצה נלכדה מתחת לאיזו קורה. היא יצאה מזה ממש בנס. איזה בחור מקומי הגיע אליה וממש משך אותה החוצה מתוך ההריסות, שכל הזמן המשיכו לזוז. היא ממש נבהלה, לא הבינה מי זה ומי הוא, ואז הבחור הזה מזהה שהיא מישראל ושייכת למשלחת שלנו, הוא מביא אותה אלינו ומבקש מאיתנו כסף. אחת החברות הוציאה 20 דירהאם והוא צועק עליה: לא, תביאי 100! 100!...

ראינו בניינים שלמים שקרסו, ומדברים כרגע על כמה מאות הרוגים, אני חושב שיהיו הרבה הרבה יותר. האדמה רעדה בטירוף ואני חושב על כל הכפרים האלו שאתה עובר בדרך, אתה יודע, צריפי פחונים כאלו, שממש קשה להגיע אליהם… לנו כתיירים היה מזל, אף אחד מהקבוצה שלנו לא נפגע פיזית..."

נסים גלויים!

נקמת פוטין? חוסל מפקד המרד פריגוז'ין

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...