• ב"ה ימות המשיח!
  • ט' ניסן התשפ"ד (17.04.2024) פרשת מצורע

תמיכה צבאית אירופאית לאוקראינה

"קפיצת מדריגה" בעימות ובהתגרות בין המעצמות העולמיות: מבחינת רוסיה מדובר במהפך של ממש, כי היא חוששת שיסופקו הרבה מטוסי קרב מדגם 16-F, והיא מאוד חוששת מכך שהם יצוידו במערכות נשק חדישות, והיא גם מבינה שזה יכול להוביל לאספקה של מטוסי קרב חדישים נוספים
תמיכה צבאית אירופאית לאוקראינה
ציוד צבאי ברחבי אוקראינה (צילום: Fotoreserg)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הכרזה דרמטית בסוף השבוע:

מדינות אירופה הודיעו על תמיכתן החד משמעית באספקת מטוסי קרב איכותיים - בדגש על מטוסי 16-F לאוקראינה.

היועץ לבטחון לאומי של ארה"ב סאליבאן כבר הודיע שארה"ב תתמוך בכך, וגם תסייע למאמץ להכשיר במהירות טייסים אוקראינים בהפעלת המטוס.

בראש המאמץ עומדת בריטניה - אם כי אין לה מטוסי קרב כאלו, והיא פועלת על מנת שמדינות אירופיות אחרות - כמו הולנד ודנמרק - יעבירו את מטוסי ה -F-16 שלהן לאוקראינה. הולנד כבר נמצאת בתהליך של רכישת מטוסי קרב חדישים יותר, ומתעתדת להוציא את מטוסי ה 16-F שלה משירות מבצעי, ולכן זה הגיוני מאוד שהיא תעביר אותם לאוקראינה.

ארה"ב, נכון לעכשיו, לא תספק את המטוסים הללו, אלא היא רק תיתן את האישור להולנד ולמדינות אחרות, להעביר את מטוסי ה 16-F (שארה"ב סיפקה להן בעבר) לאוקראינה. כמו כן ארה"ב תסייע באימון טייסי הקרב האוקראינים כנ"ל.

זהו צעד מהפכני. עד עכשיו אוקראינה קיבלה רק מטוסי קרב ישנים יותר, מתוצרת רוסיה, כמו המיג 29 - שסופקו לה ע"י מדינות אירופיות שהפעילו את המטוס הזה. כעת, היא תוכל לקבל את מטוס הקרב האמריקני, שיש לו יכולות מצוינות הן בקרב אוויר והן בתקיפה מדויקת של כוחות קרקע.

רוסיה הגיבה בזעם רב על ההודעה של ארה"ב ומדינות אירופה, ואף הכריזה שהמערב מעמיד את עצמו בפני "סיכונים עצומים". אין ספק שמבחינת רוסיה מדובר בצעד מאיים ביותר, ולכן גם עד עכשיו ביידן בעצמו התנגד לאספקת מטוסי הקרב הללו לאוקראינה, אבל כעת, הוחלט כאמור על שינוי המדיניות, וברור שרוסיה חוששת מאוד מאובדן העליונות האווירית שלה, ומפגיעה חמורה בכוחות הקרקע שלה.

ביחד עם זאת צריך, להערכתי, לסייג את ההודעה האמריקנית-אירופית בכמה סייגים חשובים:

1. זמן ההכשרה של טייסי קרב על המערכות החדישות של המטוס, ועל מערכות הנשק החדישות שלו, לוקח כמה חודשים, ולכן, הסיכוי שנראה את המטוס הזה משתתף במתקפת הנגד האוקראינית (שאמורה להיפתח ממש בקרוב) - נמוך מאוד (אלא אם כן המתקפה תידחה, או שהיא תימשך זמן רב, ואז המטוסים הללו יצטרפו אליה בהמשך).

2. עדיין לא ברור כמה מטוסי קרב יסופקו. אם יהיה מדובר בכמות קטנה, זה לא יביא לשינוי משמעותי.

3. גם לא ברור אלו מערכות נשק יסופקו עם המטוס.

האם הוא יצויד בטילי האויר-אויר החדישים ביותר - כדוגמת הטיל האמריקני סיידווינדר AIM-9X שנחשב לטיל הטוב בעולם? האם הוא יקבל את טילי האמראאם מונחי המכ"ם החדישים ביותר ?

האם הוא יצויד בפצצות חכמות ובטילים חכמים שיוכלו אכן להשמיד בצורה מדויקת מטרות איכות רוסיות על הקרקע?

כל זה עדיין לא ידוע.

אבל בכל אופן, מה שבטוח הוא שמבחינת רוסיה מדובר במהפך של ממש, כי היא חוששת שיסופקו הרבה מטוסי קרב מדגם 16-F, והיא מאוד חוששת מכך שהם יצוידו במערכות נשק חדישות, והיא גם מבינה שזה יכול להוביל לאספקה של מטוסי קרב חדישים נוספים, ולכן, בשורה התחתונה, מדובר פה על "קפיצת מדריגה" בעימות ובהתגרות בין המעצמות העולמיות, שהוא אחד מסימני הגאולה הידועים, כנאמר:

"אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח"!

שנזכה לגאולה האמיתית והשלימה בקרוב ממש, היום הזה ממש, ובחסד וברחמים!

איטליה: שיטפונות אדירים הציפו את העיירה

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...