• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

פרשנות / כל הפרסומים בתקשורת, ולפיהם איראן "על סף" פצצה - זה אינו נכון!

איראן אמנם מתקרבת לפצצה, אבל יש עדיין לפחות שנה ואפילו שנה וחצי עד שהיא תגיע לשם • במשך זמן זה ניתן לנקוט - וחייבים לנקוט, במגוון פעולות שיבוש התקפיות, שירחיקו את איראן מהיעד שלה • פרשנות, אבישי איפרגון
כל הפרסומים בתקשורת, ולפיהם איראן "על סף" פצצה - זה אינו נכון!
(צילום: Mehr News Agency)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

דיווחים בארה"ב - איראן העשירה לראשונה אורניום לרמה של 84 אחוז!

על פי דיווח של שני דיפלומטים לסוכנות הידיעות בלומברג, פקחי הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, מצאו לראשונה באיראן, הוכחות לכך שהיא העשירה אורניום לרמה הגבוהה ביותר עד כה. רמה של 84 אחוז. וזאת כאשר הרמה המקובלת להעשרה עבור נשק גרעיני היא 90 אחוז.

כעת, ידרשו פקחי הסוכנות לבדוק האם מדובר בתהליך העשרה מכוון ומוסדר, או בחריגה טכנית לא מתוכננת.

פרשנות והערכה:

איראן טענה בשנתיים האחרונות, שהיא לעולם לא עברה את רמת ההעשרה של 60 אחוז.

אולם, בחודש מאי בשנה שעברה, כבר גילו פקחי הסוכנות העשרה לרמה של 63 אחוז, אם כי היא לא הוגדרה על ידם כרמה של העשרה מסודרת ומבוקרת, אלא כהעשרה "מזדמנת" שקרתה לאו דוקא באופן מכוון. ואכן, חריגה של 3 אחוז [מעל 60] יכולה להתרחש די בקלות.

אבל עכשיו, הדיווח בבלומברג הוא חמור בהרבה. כי לא מדובר בחריגה קלה של 3 אחוז יותר מ- 60, אלא בקפיצה לרמה של 84 אחוז. רמה שכזו היא רמה קרובה מאוד לרמה של העשרה גרעינית שהי א 90 אחוז, ולמעשה היא מלמדת על כך שאיראן יכולה להעשיר בקלות, ויתכן שהיא כבר מעשירה אורניום לרמה של נשק גרעיני. הסיכוי שמדובר בתקלה או במהלך לא מתוכנן הוא קטן (אם כי אפשרי).

בנאום המפורסם שלו באו"ם, לפני 11 שנים, צייר נתניהו את ה"קו האדום" עבור העשרת האורניום, ובמשתמע איים על איראן בתקיפה צבאית, אם תגיע לקו זה. ואכן, מאז, איראן לא העשירה אורניום ברמה שכזו. בשנים שלאחר נאום נתניהו נחתם הסכם הגרעין, שלמרות מגרעותיו הרבות, הרחיק את איראן מהעשרה ברמה גבוהה. טראמפ נסוג מהסכם הגרעין והטיל סנקציות קשות על איראן, אולם בזמן ממשל ביידן היחס כלפי איראן התרכך.

רק לאחרונה, כאשר נודע שאיראן מספקת מל"טים לרוסיה, הקשיחה ארה"ב את יחסה כלפי איראן. בנוסף, רמת התרגילים הצבאיים שארה"ב מקיימת עם ישראל עלתה מאוד בחודשים האחרונים, והם מוגדרים כתרגילים המשותפים הגדולים ביותר אי פעם, ואין ספק שארה"ב וישראל רוצות לשדר בכך מסר ברור לאיראן. ישראל גם פועלת באופן אקטיבי, ועל פי פרסומים זרים מחסלת מדעני גרעין, ופוגעת קשה במתקני גרעין, טילים, ומל"טים של איראן.

אולם, כעת נראה שמגיע הזמן לפעולה בסדר גודל אחר. אמנם, ישראל עדיין לא עומדת, להערכתי, לצאת למתקפה, וזאת משום שלהערכת אגף המודיעין בצה"ל, איראן עדיין רחוקה כשנה וחצי לפחות מהשגת פצצה גרעינית מבצעית. אולם, הצעד האיראני החריג (אם יתברר שאינו תקלה), מחייב תגובה ישראלית הולמת, חשאית או גלויה, שתבהיר לאיראן שיש מחיר להעשרה כה מסוכנת.

נדגיש: למרות כל הפרסומים בתקשורת, ולפיהם איראן "על סף" פצצה - זה אינו נכון!

אמנם היא מתקרבת לכך, אבל יש עדיין לפחות שנה ואפילו שנה וחצי עד שהיא תגיע לשם.

במשך זמן זה ניתן לנקוט - וחייבים לנקוט, במגוון פעולות שיבוש התקפיות, שירחיקו את איראן מהיעד שלה.

הסיבה לכך שנדרשת שנה ואפילו שנה וחצי לפצצה, נובעת מכך, שאיראן עדיין צריכה להעשיר כמות נכבדה של אורניום לרמה של 90 אחוז, וזה יקח לה כמה חודשים, כי ברור שיהיו לכך הפרעות רבות, וזה יתקבל בעולם (לא רק בישראל) כצעד מתגרה חמור ביותר במעצמות שחתמו עם איראן על הסכם הגרעין, ועדיין לא פרשו ממנו (כמו בריטניה, צרפת, גרמניה).

לאחר אותה העשרה לרמה של 90 אחוז, צריך להמיר את גז האורניום UF6, למצב מוצק של מתכת האורניום. את ההמרה האיראנים אמורים לעשות במתקן ההמרה שיש להם באיספהאן. גם מתקן זה כבר ספג בעבר חבלות מסתוריות, וסביר להניח שגם יספוג בעתיד. ההמרה הזו תיקח לאיראן עוד כמה חודשים, כי גם היא תהיה נתונה לעיכובים, תקלות ושיבושים שונים.

לאחר מכן, צריך לעבד את מתכת האורניום לשני חצאי כדור מדויקים מאוד, וגם זה לוקח זמן.

ואז צריך להכניס את הכל לתוך מעטפת של פצצה.

בנוסף איראן תשאף להכניס הכל לתוך טיל, כי ברור לה שמטוס קרב שלה, שישא על גביו פצצה אטומית, יופל עוד לפני שיגיע למטרתו, ולכן עדיף לה להרכיב הכל על גבי טיל. וגם אלו תהליכים שלוקחים זמן, וכלל לא נראה שלאיראן היום יש מערכת טכנית מוכנה של מעטפת לפצצה, וגם לא של טיל שמותאם לשאת אותה בתוכו. התאמה של טיל לפצצה היא עסק מסובך בפני עצמו, והיא מצריכה הקטנה של מימדי הפצצה, והתאמות שונות.

כל התהליכים הללו לוקחים זמן - לפחות שנה עד שנה וחצי, ובינתיים ישראל תוכל לפעול באופו אקטיבי ולסכל ולעכב זאת.

שורה תחתונה: אין מקום לפאניקה. וגורמי הבטחון בוודאי פועלים במרץ, כפי שפעלו בעשרות השנים האחרונות, בהצלחה מרובה בסייעתא דשמיא, כדי לסכל את המהלך האיראני.

ארץ ישראל המקום הבטוח בעולם

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א הבטיח לנו פעמים רבות שארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם, ולכן בוודאי שאנו סמוכים ובטוחים בחסדי ה' יתברך, ששומר ומגן על עם ישראל בכל מקום שהוא, ובפרט בארץ הקודש.

את התגשמות דבריו של הרבי מלך המשיח שליט"א ראינו היטב בתקופת מלחמת המפרץ (שאנו מציינים 32 שנה אליה, ממש בימים אלו) - כאשר עשרות טילי סקאד נחתו בישראל, ומספר הנפגעים היה קטן ביותר, שלא כצפוי כלל. ולכן גם עכשיו אנו בטוחים בה' יתברך שבוודאי שומר ומגן עלינו, ואין מה לחשוש כלל, אלא יש לחזק את בטחוננו המוחלט בה', ולהוסיף בתורה ובמצוות, ומתוך שמחה וטוב לבב, נזכה כולנו בקרוב ממש לגאולה האמיתית והשלימה.

ניקרגואה: שחיטה כשרה לקראת חג הפסח

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...