• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הסלמה בין סין לבין ארה"ב: מעל שמי ארה"ב אותר בלון ריגול סיני

בלון ריגול אותר בימים האחרונים מעל שמי ארצות הברית. למרות הבקשה להפילו הרי שמשרד ההגנה האמריקאי, נמנע מכך. האירוע משפיע על יחסי המדינות ומגביר את המתיחות בעולם
הסלמה בין סין לבין ארה"ב: מעל שמי ארה"ב אותר בלון ריגול סיני
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הבלון אותר בימים האחרונים, מעל מדינת מונטנה בארה"ב,. ועל פי דיווחים שונים, ביידן הורה להפילו, אבל הפנטגון (משרד ההגנה האמריקני) התנגד.

יתכן שההתנגדות נבעה בשל הרצון להשתלט על הבלון ועל האמצעים המותקנים בו, או בשל חוסר רצון לדרדר עוד יותר את היחסים עם סין, שהפלת הבלון תיתן לה "תירוץ" לפגוע באמצעי ריגול אמריקנים שפזורים לרוב מעל ים סין הדרומי, שעליו סין טוענת לבעלות ולריבונות.

כך או אחרת, הבלון הענקי עדיין משייט בשמי ארה"ב, וכבר דווח שיש בלון כזה גם מעל קנדה, וכמובן שזה מגביר את המתיחות בין ארה"ב לבין סין שמשגרת אמצעי ריגול מעל שטחה הריבוני של ארה"ב.

סין לא מיהרה להכחיש, והיא הגיבה על ההאשמות האמריקניות באמירה עמומה, ש"אנחנו בודקים את הענין".

הפנטגון יצא בהודעה שאכן הוא עוקב אחר הבלון, ומידע מאתר "פלייט רדאר" - שעוקב אחרי טיסות ברחבי העולם, מראה בבירור תנועה של מטוסי ריגול אמריקנים מתוחכמים בסביבת הבלון. בבית הנבחרים האמריקני קראו לביידן לפעול במהירות נגד הבלון.

אמנם, לפי בכירים אמריקנים, אין זו הפעם הראשונה שבלון סיני חודר לארה"ב, אולם הבלונים בעבר הגיעו לזמנים קצרים יותר, ואילו כעת נראה שהבלון מיועד לשהות ארוכה. בארה"ב הביעו חשש שהוא יגיע לקרבת אתרים אסטרטגיים, היות שבמדינת מונטנה, וכן המדינות הסמוכות לה, יש בסיסי טילים בין-יבשתיים גרעיניים, וכן בסיסי מפציצים גרעיניים. גורמי בטחון אמריקנים מסרו שהם נערכים לכך ופועלים על מנת שהבלון לא יוכל לאסוף מידע אסטרטגי.

יש לבלון יתרונות על לוויין. הבלון נע בגובה נמוך בהרבה ויכול לאסוף מידע רב שללוויין קשה להשיג, כמו כן, ניתן לנייד את הבלון, לשנות את גובהו, וגם לנצל את הרוחות על מנת לשנות את מיקומו, בעוד שלוייני הריגול בדרך כלל נעים במסלול קבוע, או נמצאים בקביעות מעל נקודה מסוימת - לוויין גיאוסטציונרי - כדוגמת הלויינים שמאתרים שיגורי טילים.

במלחמת המפרץ, ארה"ב עשתה שימוש בלוויני DSP (שבהשגחה פרטית את תמונותיהם צירפת לכתבה השמינית שפורסמה אתמול), שהם לוויינים גיאוסטציונריים, והם שנתנו התראה על שיגור הטילים לעבר ישראל.

יתכן שהבלון אוסף מידע על מערכות מכ"ם, מערכות תקשורת ועוד. ויש סיכוי, קטן אמנם, אבל קיים, שזו טעות סינית, בלון שאיבדו עליו שליטה וכיו"ב. סביר להניח, שאם ארה"ב תוכל להנחית אותו (ולא להפיל אותו ולהסתכן בנזק ואולי בסיכון חיי אדם) - היא תעשה זאת, והיא תוכל להפיק ממנו מידע רב.

שיגור הבלון (שרוב הסיכויים שאכן שוגר במזיד) הינו חלק מההתגרות בין המעצמות.

"אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח"!

בעקבות מתקפת מל"טים באיראן: פיצוץ עז במתקן צבאי באיספהאן

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...