• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

פרשנות / הפצצת הגשר בקרים תפעל לטובת אוקראינה

הגשר המרכזי המחבר בין רוסיה לאיי קרים הופצץ בשבוע שעבר. מדובר באפשרות האספקה המרכזית של רוסיה לאיזור הכבוש. לא ברור מי עמד מאחורי ההפצצה אך היא תפעל לטובת אוקראינה
הפצצת הגשר בקרים תפעל לטובת אוקראינה
החלק בגשר שקרס (צילום מסך)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

"אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח".

דברי חז"ל הקדושים הללו מתגשמים מול עינינו בכמה זירות ברחבי העולם.

באוקראינה, לאחר שהמודיעין האוקראיני הצליח להוציא לפועל התקפה מאוד משמעותית על גשר קרץ' ביום שבת, הגיבה רוסיה אתמול במתקפה גדולה מאוד על עשרות מטרות אזרחיות ברחבי אוקראינה.

אמנם, לא הותקפו ישירות בניני מגורים, אבל כל 80 הטילים ששוגרו וכן 20 המל"טים המתאבדים מתוצרת איראן - הוכוונו לעבר מטרות אזרחיות, במיוחד לעבר מטרות השייכות לתשתית החשמל, אנרגיה, גז וחימום. בתקיפה נהרגו ונפצעו עשרות אזרחים אוקראינים.

פוטין הוא שהורה על המתקפה המסיבית, ואף הצהיר בתקשורת על כך שהיא עומדת לצאת לפועל, וזאת לאחר שגשר קרץ' - שמחבר בין רוסיה לבין קרים ונבנה לאחר כיבוש קרים ע"י רוסיה - פוצץ בחלקו באמצעות משאית נפץ. חלק מהגשר קרס לחלוטין, וחלקו האחר ספג פגיעה משמעותית.

גשר קרץ' (קרים) נחשב לאחד הפרויקטים הגדולים של פוטין - והוא הגשר הארוך ביותר באירופה (19 ק"מ אורך!), והפיצוץ שלו היווה מכה קשה ליוקרה הרוסית (מה גם שרוסיה הצהירה שהגשר מוגן מאוד), מה גם שהגשר פוצץ בסמוך מאוד ליום הולדתו של פוטין. התגובה הרוסית הקשה לא איחרה לבוא, וכאמור עשרות מטרות אזרחיות הותקפו.

צריך לזכור שהנשק בו רוסיה משתמשת לתקיפות אלו אינו נשק חכם ומדויק (כמו הנשק שישראל משתמשת בו לתקיפות בעזה) ולכן מספר הנפגעים האזרחיים הוא גדול, והזעם בעולם כלפי רוסיה רק התגבר.

לכן, מדינות רבות הודיעו על הגברת הסיוע לאוקראינה. ארה"ב הבטיחה לה שתצייד אותה במערכות נ"מ להגנה מפני טילים ומטוסים, וכך גם גרמניה. בשעות האחרונות מדווח שכבר היום גרמניה ביצעה העברת חרום של אחת מבין 4 סוללות להגנה אווירית. מה שצד את עיני בדיווח הוא שמדובר, לראשונה, במערכת הגנה אווירית מדגם IRIS SL.

ראשית, זוהי מערכת ההגנה הגרמנית החדישה ביותר, והיא נכנסה לשירות בגרמניה לפני שנים בודדות.

שנית, בניגוד לכל מערכות ההגנה המערביות שסופקו עד היום, זוהי מערכת הגנה אווירית לטווח של 40 ק"מ !

זה טווח משמעותי שמאפשר לספק הגנה יעילה מאוד על עיר גדולה.

ובנוסף, לטילי הנ"מ של המערכת הזו יש יכולות יחודיות, כושר תמרון גדול מאוד, ויכולת לנעול ולהשמיד לא רק מטוסים ומסוקים, אלא גם טילים מונחים, טילי שיוט, רקטות וכלי טייס בלתי מאוישים, וזאת תוך כדי התמודדות גם עם אמצעי הגנה ולוחמה אלקטרונית חדישים, ולכן המערכת הזו מהווה איום גדול גם על חיל האוויר הרוסי.

זו הפעם הראשונה שאוקראינה מקבלת מערכת נ"מ כה חדישה, עם יכולות גבוהות מאוד, מתוצרת מדינה מערבית. לעניות דעתי, לכשתושלם האספקה של 4 הסוללות הגרמניות, ובמיוחד אם ארה"ב תנקוט בצעד דומה ותספק מערכות איכותיות להגנה אווירית (ולא רק טילי כתף) אזי התמונה באוקראינה תשתנה.

אם ארה"ב לא תספק מערכות לטווח גדול, אזי 4 סוללות יספיקו להגנת 4 ערים בלבד - וזה יוסיף מאוד להגנה על אוקראינה, אבל עדיין ישאיר ללא הגנה ערים רבות נוספות.

ובכל אופן, עצם האספקה של מערכת כה חדישה, שיכולה לאיים מאוד על מטוסים ומסוקים רוסים, וליירט טילים ורקטות רוסיות - מביאה להגברת המתיחות באירופה.

מתיחות ישנה גם בצפון קוריאה, שבשבועות האחרונים ביצעה שיגורי טילים חריגים - מעל שטחה של יפן!

אזעקות נשמעו ביפן, ואזרחים נקטו באמצעי הגנה באיזורים שונים.

המתיחות הגיעה עקב תמרונים צבאיים, והיא נמשכת גם כעת, כאשר ארה"ב מגבירה את נוכחותה באזור, ויפן ודרום קוריאה מבצעות אף הן תמרונים שונים.

המתיחות הצבאית נמשכת במוקד חשוב נוסף - בין סין לבין טייוואן.

כאמור לעיל, חז"ל הקדושים כבר אמרו לנו שההתגרות בין המלכויות היא מסימני הגאולה הברורים.

אמנם, לכאורה, בדרך כלל יש עימותים שונים ברחבי העולם, ואם כן מדוע אנו אומרים שעכשיו מתגשם סימן הגאולה הזה?

הסיבה לכך היא, שהמצב העולמי בשנה האחרונה החריף מאוד, וזאת בשל המלחמה באוקראינה שמאיימת על שלום העולם כולו, ובשל העימות שהתפתח בחודשים האחרונים בין סין לבין טייוואן וארה"ב. עד כדי כך, שנשיא ארה"ב ביידן אמר השבוע שהעולם לא היה במצב כל כך מסוכן מזה כ- 60 שנה !!!

[מאז משבר הטילים בקובה].

אבל, חשוב מאוד לזכור ולהזכיר את הבטחת הרבי ודברי הנבואה הקדושים שלו:

הגאולה תבוא בחסד וברחמים, ובטוב הנראה והנגלה, ו"חבלי משיח" ו"גוג ומגוג" כבר היו בעבר, ואין להם שום השפעה על יהודים, ובכלל הרי מפורש ש"הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל", ובמיוחד בארץ הקודש שהיא "המקום הבטוח בעולם", ובמיוחד כאשר אנו נמצאים בחג הסוכות שבו אנו מצווים ב"ושמחת בחגך", וברור שציווי התורה הוא גם נתינת כח לכך שעלינו להוסיף בשמחה מתוך בטחון גמור בגאולה הקרובה לבוא תיכף ומיד ממש, ובחסד וברחמים.

השפעת מלך המשיח: המעצמות דנות בפירוק הנשק

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...