• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מלחמה עיקשת: אוקראינה פתחה במתקפה

אחרי חודשים של מערכת מתמשכת ועמידה מפתיעה של אוקראינה כנגד בכיבוש הרוסי שנתקל בקשיים, בימים האחרונים פתחו האוקראינים במתקפה גדולה כנגד כוחות הכיבוש
מלחמה עיקשת: אוקראינה פתחה במתקפה
(צילום: Oles_Navrotskyi,depositphotos)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כמה מילים על נפילתה של רוסיה, מאז שפלשה לאוקראינה.

בנוסף למשבר הכלכלי אליו נקלעה רוסיה מאז שפלשה לאוקראינה, כעת היא מתחילה גם להפסיד בשדה הקרב באופן ממשי ביותר, שאינו ניתן יותר להכחשה ולהסתרה.

לפני כ- 11 יום החלה אוקראינה במתקפת נגד גדולה בחזית חרסון, ובימים האחרונים גם בחזית המזרח - במחוז חארקוב.

הרשתות החברתיות מוצפות בעשרות רבות של קטעי וידאו מהימים האחרונים, שמראים בבירור את הצבא הרוסי בשעתו הקשה, כאשר הוא מפסיד בשתי החזיתות - הן בחזית חארקוב (שבמזרח אוקראינה) והן בחזית חרסון.

קטעי הוידאו הללו מראים בבירור שבויים רבים, ביניהם גם קצין רוסי בכיר, וכן כוחות רבים שנמלטים על נפשם.

כאמור, הפריצה האוקראינית של המערך הרוסי היא רחבה, והיא בנקודות רבות, ובאזור חארקוב כבר ישנו תיעוד מלא של השתלטות מחדש על עשרות ק"מ, ועל יישובים רבים.

העיר חארקוב עצמה מעולם לא נכבשה.

למרות המאמץ הרוסי הכביר שהופעל לכיוונה - הצליחו האוקראינים להחזיק מעמד, וכעת, בימים האחרונים, ישנה פריצה לעומק של עשרות ק"מ, והצבא הרוסי איבד יישובים רבים, וספג אבדות קשות.

במקביל למתקפה האוקראינית, נמשך השימוש המסיבי במערכות הארטילריה החדישות - תותחים מתוצרת צרפת, גרמניה, בריטניה, וארה"ב, וכן 20 מערכות רקטיות ארוכות טווח מדגם HIMRAS - משמידים מדי יום עשרות מטרות רוסיות בעומק השטח - מחסני תחמושת, מפקדות, ריכוזי כוחות, מתקני קשר, ריכוזי ציוד לוגיסטי.

בנוסף, מערכות הטילים המיוחדות נגד סוללות נ"מ - שסיפקה ארה"ב - תועדו בימים האחרונים משמידות סוללות S300 ומערכות נ"מ חדישות רוסיות מדגם BUK.

מערכות הטילים האמריקניות הללו - מדגם HARM - שיש כמוהן גם לישראל (הן מתוצרת ארה"ב והן מתוצרת ישראל) - מתבייתות על מערכות מכ"ם ומשמידות אותן מטווחים של כ- 100 ק"מ. ההשמדה של מערכות הנ"מ הרוסיות מאפשרת לחיל האוויר האוקראיני הקטן (אך הנועז) לבצע יותר ויותר משימות תקיפה, מול חיל האוויר הרוסי שכמעט ואינו מתפקד מאז תחילת המערכה.

החידה, מדוע חיל האוויר הרוסי כמעט אינו מתפקד, לא נפתרה עד היום, אבל זה לא משנה את העובדה הברורה - הוא אכן אינו מתפקד, הוא כמעט ולא תוקף מטרות, ולמרות עליונותו הכמותית והאיכותית, אין לרוסים שום עליונות אווירית, ולכן חיל האוויר האוקראיני משמיד בימים האחרונים מטרות רבות, כמעט ללא הפרעה.

לדעתי זה ברור, שהמודיעין האמריקני-בריטי-צרפתי - הינו שותף מלא ופעיל ללחימה, והוא דואג להעביר לאוקראינים מידע מדויק, בזמן אמת, של מטרות רוסיות רבות, שמושמדות במהירות ע"י מערכות הארטילריה וחיל האוויר האוקראינים, בלי שרוסיה מסוגלת להציב מענה אפקטיבי.

ההשמדה השיטתית הזו של מאות מטרות בשבועות האחרונים, היא אחד הגורמים שהביאו את הצבא הרוסי למצבו הקשה היום, כאשר במחוז חארקוב לבדו הוא איבד כ- 20 יישובים שהיו בידיו. למעשה, הצבא האוקראיני הבקיע לעומק של כ- 50 ק"מ !
ההבקעה נעשתה לעבר העיר קופיאנסק (ראה בהמשך מעל חשיבותה האסטרטגית).

גם לתקשורת הרוסית קשה יותר ויותר להסתיר את מימדי המפלה בחזית חארקוב, ולכן גם דוברים רוסים שונים כבר מדברים על המפלה הזו בגילוי. במהלך הבריחה של הכוחות הרוסים ננטש גם ציוד רב - טנקים, תותחים, נגמ"שים, מצבורי תחמושת, וגם הרבה שבויים רוסים - והכל מתועד היטב.

אמנם, עדיין לא מדובר על התפרקות כללית, אבל הצבא הרוסי במפורש נמצא במצב גרוע יותר במחוז חארקוב, כאשר קרבות גדולים החלו בשעות האחרונות גם בקירבת קופיאנסק - שהיא צומת הרכבות המרכזית שתומכת בכל התנועה הרוסית באזור - הן של תגבורות והן של מזון, ציוד רפואי ותחמושת. כעת הצבא האוקראיני מאיים לנתק את צינור החמצן של האספקה הרוסית בחזית זו.

חשיבותה של העיר הזו היא עצומה עבור הצבא הרוסי, ולכן, מקורות רוסים טוענים שהצבא הרוסי כבר מזרים תגבורות גדולות לעבר העיר הזו, והקרב הגדול עליהרק מתחיל. בכל אופן, עצם העובדה שהצבא האוקראיני הצליח לפרוץ עשרות ק"מ לעומק השטח שהוחזק ע"י הצבא הרוסי - היא עדות ברורה לכשלון הגדול של רוסיה, וגם אם הקרב על העיר יתמשך, הצבא האוקראיני כבר נמצא מאוד קרוב אל העיר, כך שהוא יכול כבר לפגוע באמצעות אש ארטילרית מדויקת במרכז הלוגיסטי הקריטי של רוסיה באזור זה.

גם ההישגים בחזית הדרומית - במתקפה האוקראינית לעבר חרסון - הם ניכרים. הצבא הרוסי איבד באזור זה לפחות 6 יישובים, ואוקראינה השמידה בהצלחה רבה גשרים, מעבורות, וציוד צליחה, ובכך היא ניתקה למעשה אלפים רבים של חיילים רוסים ממקורות אספקה. גם בחזית זו מתועדות נסיגות של חיילים רוסים.

ביחד עם ההתקפות בחזית המזרח (חארקוב) והדרום (חרסון) מפעילים האוקראינים גם יחידות של פרטיזנים, וכן לוחמים של יחידות עלית, בעומק השטח הרוסי, והן גורמות לנזקים משמעותיים.

כל זה הוא, כאמור, חלק מנפילתה של המעצמה הרוסית - וחלק מתהליך הגאולה, שכמובא הזוהר הקדוש, כולל בתוכו את נפילת ממשלת אומות העולם.

בצורת באירופה?!

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...