• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / העולם מתייבש

גל החום העולמי הגובר והולך בשנים האחרונות, מביא לתוצאות לא צפויות. באירופה בצרפת ובריטניה כבר הוכרז על בצורת - לפחות בחלק מאזורי המדינה. בארה"ב - כמות המים הזורמת בנהר הקולורדו הצטמצמה דרמטית. ההתחממות הזו בכל רחבי העולם, היא אחד מסימני הגאולה
העולם מתייבש
אחד מהנהרות שהתייבשו השנה בגרמניה. צילום: Hejnjahns
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

גל החום העולמי הגובר והולך בשנים האחרונות, מביא לתוצאות לא צפויות.

באירופה כבר הוכרז בצרפת ובריטניה על בצורת - לפחות בחלק מאזורי המדינה.

בסרביה, בשל ירידה דרמטית במפלס נהר הדנובה, נחשפו ליד אחת מערי הנמל עשרות ספינות קרב גרמניות שטובעו שם במהלך מלחמת העולם השניה. מפלס נהר הדנובה ירד לאחת הרמות הנמוכות ביותר שלו במאה השנים האחרונות וכך נחשפו עשרות הספינות שטובעו במלחמה.

בארה"ב - כמות המים הזורמת בנהר הקולורדו - שהוא אחד ממקורות המים החשובים ביותר במערב המדינה - הצטמצמה דרמטית, וזאת בשל ההתחממות הגוברת והולכת ב- 20 השנה האחרונות. מי הנהר חשובים עבור 7 מדינות אמריקניות ועבור מקסיקו, אך ההתחממות הביאה לאיוד מהיר וכן להקטנת ההפשרה של מי השלגים בהרי הרוקי (משם מתחיל הנהר לזרום), ולכן מפלס המים בנהר ירד משמעותית. כבר בשנה שעברה הכריז הממשל הפדרלי על מחסור במים באזור זה, וכבר קוצצו מכסות המים של נבאדה, אריזונה ומקסיקו.

לפני חודשיים נתנה הסוכנות הפדרלית האמריקנית שאחראית כל משאבי המים בארה"ב הוראה לשבע המדינות האמריקניות להציג בתוך 60 יום, תכנית לקיצוץ מיידי גדול של 15-30 אחוז בתצרוכת המים שלהן.

אולם, הן לא עמדו בכך והאשימו אחת את השניה בניצול לרעה של המים. גם פגישה שנערכה בשבוע שעבר בעיר דנוור שבקולורדו - בין נציגי כל המדינות - לא הניבה תוצאות. הסוכנות הפדרלית הנ"ל איימה שהיא תקבע בעצמה את חלוקת המים ואת הקיצוצים שלהן ידרשו המדינות, באם הן לא יצליחו להגיע להסכמה ביניהן.

נזכיר, שההתחממות הזו בכל רחבי העולם, היא אחד מסימני הגאולה הברורים של חז"ל.

בשורות טובות!

ארץ ישראל היא המקום הבטוח בעולם, כמפורש בפרשת השבוע שקראנו השבת בבית הכנסת: "ארץ אשר ה' אלוקיך דורש אותה תמיד עיני ה' אלוקיך בה, מרשית השנה ועד אחרית שנה".

לרוסיה אין מענה להפצצות של אוקראינה

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...