• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

אלכוהול לצעירים: התגלית המדעית שאיחרה ב-60 שנה

מחקר חדש קבע לראשונה כי יש הבדל בין צעירים למבוגרים הצורכים אלכוהול, ובעוד שלצעירים עד גיל 40 המשקה החריף מזיק, הרי שלמבוגרים הוא אף מועיל • נתוני המחקר תואמים באופן מפתיע להוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח עשרות שנים קודם במסגרתה הגביל את השתיה בקרב החסידים עד גיל 40
אלכוהול לצעירים: התגלית המדעית שאיחרה ב-60 שנה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

המחקר, שפורסם בכתב העת המדעי The Lancet, מעלה כי בעוד שלגברים מעל גיל 40 קיימים יתרונות בריאותיים בשתיית אלכוהול מתונה, כגון בריאות איתנה יותר של מערכת הלב, הפחתת כולסטרול וסוכרת, מניעת שבץ מוחי ועוד, הרי שלמערכת הגוף הצעירה אין תועלת בכך. 

יתירה מזו, רשימת הסיכונים הכרוכים בשתיית גברים צעירים ארוכה ומצמררת ועלולה להגיע עד מוות. החל מסיבוכים רפואיים ועד שורת סיבות שנגררות בגלל שתיה מופרזת כגון תאונות, קטטות, פגיעה עצמית או פציעות מבלי משים.

עמנואלה גאקידו, פרופסור למדעי מדדי הבריאות במכון למדדי בריאות והערכה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון, אומרת כי "הנחיות האלכוהול, הן גלובליות והן הלאומיות, הדגישו בדרך כלל את ההבדל בין רמת הצריכה של גברים בהשוואה לנשים. המחקר שלנו מציע שהנחיות גלובליות, הנחיות לאומיות והנחיות מקומיות יהיו יעילות יותר אם הם ידגישו את גיל הצריכה". 

"אמנם זה אולי לא ריאלי לחשוב שצעירים יימנעו משתייה, אבל אנחנו חושבים שחשוב להעביר את הנתונים העדכניים ביותר כדי שכולם יוכלו לקבל החלטות מושכלות לגבי בריאותם", אמרה גאקידו.

עוד נטען במחקר כי הכמות המזיקה לצעירים מתחת לגיל 40 היא כוס יין של 100 מ"ל, פחית/בקבוק בירה, או כוסית של 30 מ"ל של שתייה בעלת 40 אחוזי אלכוהול.

מה שרואים משם

בדברי ימי חסידות חב"ד, לגימת משקה חריף בעת התוועדות רעים הייתה ועודנה חלק אינטגרלי מהמעמד. לגימה שנועדה לקרב את הלבבות, להסיר מחיצות ובהגדרות החסידות ובמושג שנשאב מהלכות שחיטת בהמות - 'משקין את הבהמה לפני השחיטה' - שתיה שנועדה לנקות את ריאות הבהמה מסירכות וליחה. 

גם את הנפש הבהמית יש להשקות, את היצרים והתאוות, העצלות והעצבות. בשתיית מעט 'משקה המשמח' החסידים יוצרים ערוץ תקשורת רוחני ואמיתי יותר שדרכו הם מבקשים להתחזק בעבודת ה', לקבל עליהם החלטות טובות ולסלק מעצמם את אותה ישות מגונה. 

חסידי הדור הקודם ידעו, איפוא, 'לשתות' כהלכה ועל שולחן התוועדותם עמדו בקבוקים כרסתניים שבאו על תיקונם עד גמירא. חזקה על אותם אנשים של צורה שלא הרימו ידיים, לא צעקו וצווחו ולא איבדו את דעתם. הם ריסנו את הנפש הבהמית שבקרבם ולא לשם כך אמרו 'לחיים' יחדיו. 

בדורנו, הדברים השתנו. הרבי שליט"א מלך המשיח, בשיחה שנשא בשנת ה'תשכ"ג - 1963 לערך - העלה את נושא שתיית ה'משקה' בקרב החסידים והודיע כי הדברים שיאמר מכוונים כלפי צעירי החסידים אשר מתחת לגיל 40.

"מיוסד על מאמר רבותינו זכרונם לברכה, "עד ארבעין שנין מיכלא מעלי", (עד ארבעים שנה האכילה מנוצלת כראוי) ומכאן ואילך "מישתי מעליא" (השתיה מעולה), כל מה שייאמר בהמשך שייך בעיקר לאלה שלפני גיל ארבעים. (ובפרט לבחורים שעוד קודם הנישואין, כיון שבשייכות לבחורים ישנם הרי עוד טעמים למה צריכים הם להינזר מלשתות 'משקה'); אבל גם אלו שאחרי גיל ארבעים צריכים למעט בשתיית 'משקה'".

במעמד זה, הורה הרבי שליט"א מלך המשיח שאין לעשות קידוש על 'משקה' - דהיינו וודקה או וויסקי, וכאשר אומרים 'לחיים' בהתוועדות חסידית, יגבילו את השתיה ל-3 לגימות מדודות שמצטרפות כולן לרוב 'רביעית' - כמות מדידה תורנית השווה לכ-86 סמ"ק.

מעל גיל 40, התיר הרבי שליט"א מלך המשיח את השתיה, אך הורה שלא להפריז בה יתר על המידה, ולהשתמש בה אך ורק לשם התעוררות בתורה ומצוות במסגרת התוועדות חסידית.

קבלו ביטול

לצד נכונותם של נתונים אלו, והאמת ההיסטורית שמתגלה על דברי הרבי שליט"א מלך המשיח לאחר יותר מיובל שנים, נתונים אלו וודאי מעלים גם תחושת חמיצות צודקת אצל קוראינו הצעירים. אין יותר אלכוהול?

ראשית, זה נותן לנו סיבה נוספת לצפות לגאולה, בה הרע והמוות לא יהיו קיימים עוד, וגם משתיית אלכוהול ככל שיהיה ייצאו רק תוצאות טובות, כך שוודאי בגאולה כבר לא יהיו הגבלות גיל בנושאים אלו.

בנוסף לכך, ראוי לציין כי עם כל החיבה למשקאות יוקרתיים ומיושנים ככל שיהיו, אף משקה יקר וישן ככל שיהיה לא מתקרב לעוצמתו וטעמו הנדירים של "היין המשומר" שממתין לגאולה כבר מעת בריאת העולם. בקרוב נטעם ממנו.

רוסיה תצייד את סוריה בנשק חדיש?

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...