• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לראשונה: ביקור רשמי של הרמטכ"ל במרוקו

למרות שבעבר היתה מרוקו מדינה שלא תמכה בישראל ואף פעלה כנגדה, הרי שבשנים האחרונות היא שינתה את גישתה, וכיום פועלת לשיפור היחסים הדיפלומטים. אמש פורסם כי בקרוב צפוי לבקר באופן רשמי הרמכ"ל כוכבי שיגיע למרוקו במסגרת תפקידו
לראשונה: ביקור רשמי של הרמטכ"ל במרוקו
הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

נמשכת ההתקרבות בין ישראל לבין מדינות ערב.
אתמול פורסם שהרמטכ"ל כוכבי יבקר בקרוב במדינה ערבית.

היום כבר אושר לפרסום שזו תהיה מרוקו - בה יהיה לראשונה ביקור של רמטכ"ל צה"ל.

נזכיר, כי למרות קשרים חשאיים כאלו ואחרים שהתקיימו עם מרוקו במשך השנים, הייתה לה גם שותפות פעילה במלחמת יום הכיפורים. חטיבה מרוקאית לחמה נגד צה"ל בחזית רמת הגולן, והייתה בין הכוחות הראשונים שהסתערו על המוצבים הישראלים בצפון רמת הגולן. בנוסף, הרמטכ"ל המצרי סעד א-שאזלי גילה לאחר המלחמה, שהייתה אמורה להגיע ולהשתתף בלחימה גם טיסת שלימה של מטוסי קרב מתקדמים מדגם 5-F, אולם עקב נסיון הפיכה במרוקו, בוטלה השתתפותה.

בנוסף, מרוקו פעלה באופן אגרסיבי נגד העלייה לישראל, ונזכיר בהקשר זה את טביעתה של הספינה "אגוז", ועליה 44 עולים ממרוקו, ואלחוטן מישראל. לאחר טביעת הספינה, חילקו פעילים יהודיים במרוקו כרוזים שנועדו לעורר את האוכלוסיה היהודית לעלות לארץ ולחזק את רוחה לאחר האסון הכבד.

אחד הפעילים שחילקו את הכרוזים - רפי ועקנין - נתפס ע"י שלטונות מרוקו, נכלא, וניסו להוציא ממנו בעינויים קשים את שמותיהם של שאר הפעילים.
רפי עמד בעינויים ובגבורה עילאית לא חשף את שמות חבריו. רפי ועקנין ז"ל נפטר לאחר אותם עינויים (למרות שהועבר לבית רפואה בצרפת לאחר חנינה כללית שניתנה במרוקו לכלל האסירים בשל חילופי מלכים).

בהשגחה פרטית, תאריך פטירתו של רפי ועקנין ז"ל היה השבוע - י"ג תמוז (נפטר בשנת תשכ"א), ה' יקום דמו.

בשורות טובות
"יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה"

סעודיה מאפשרת למטוסים ישראלים לטוס בשטחה

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...