• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

ארה"ב מודיעה על חיזוק צבאי משמעותי לאוקראינה

בעוד רוסיה מאבדת זמן וכוחות רבים בלחימה מול אוקראינה, אך בפועל מצליחה לכבוש צעד אחר צעד ערים נוספות בשטחי הלחימה, מודיעה ארה"ב על חיזוק משמעותי למערך הלחימה האוקראיני והיא תספק מערכת רקטות לטווח בינוני
ארה"ב מודיעה על חיזוק צבאי משמעותי לאוקראינה
(צילום:Oles_Navrotskyi,depositphotos)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ארה"ב הודיעה לראשונה על אספקת מערכות רקטות לטווח בינוני.

למעשה, הטווח המקסימלי של מערכות ה HIMRAS שיסופקו הוא גבוה מאוד, ומגיע עד כדי 480 ק"מ (!), אבל בכירים אמריקנים אמרו שארה"ב לא תספק את הדגם ארוך הטווח, אלא רק רקטות לטווח בינוני של 70 ק"מ בלבד, וזאת משום שאין לאוקראינה צורך בטווחים הארוכים מאוד (שיכולים להכות בעורף האזרחי הרוסי), אלא רק בטווח בינוני שמכסה את המטרות בתוך שדה הקרב עצמו.

נכון לעכשיו מדובר רק על 4 מערכות רקטיות, שיועברו לאחר 3 שבועות של אימונים.

לרקטות הללו יש יכולת פגיעה מדויקת מאוד, והן ישפרו את יכולת התקיפה העמוקה של אוקראינה, אולם, העובדה שהן יגיעו לפחות עוד 3 שבועות, וכן מספרן הקטן - 4 מערכות בלבד - מגבילה את ההשפעה שיכולה להיות לכך על תמונת המערכה. 

נכון לעכשיו, רוסיה ממשיכה להשקיע עוד ועוד כוחות, ולאבד הרבה חיילים וציוד יקר, במאבק העיקש על חבל הדונבאס במזרח אוקראינה, שכיבושו הוא מטרת העל של רוסיה. 

הצבא הרוסי מתקדם לאט לאט, הן בשל ההתנגדות העיקשת והן משום שהוא חושש לספוג אבדות, הוא מפעיל הרבה ארטילריה, וגם נעזר מאוד בכוחות הלא-סדירים והמיליציוניים של הבדלנים הפרו-רוסים. ההתקדמות הרוסית אמנם איטית, אבל ההישגים בחבל דונבאס הולכים ומצטברים, ואוקראינה לא מצליחה לעקור את הצבא הרוסי שהולך ומתבסס במזרח אוקראינה - בסיוע מסיבי של עשרות אלפי חיילים בדלנים. 

רק אם אוקראינה תקבל סיוע רב וממשי, של נשק יותר התקפי, יהיה לה סיכוי לעקור את הצבא הרוסי מהמזרח. ארה"ב אמנם הבטיחה 40 מיליארד דולר, אבל עדיין לא ברור אלו מערכות נשק יועברו בפועל, באיזה כמות, ומתי הן יסופקו, ולכן, נכון לעכשיו, הלחימה הקשה במזרח נמשכת, צבא אוקראינה "מחזיק בשיניים" את שארית חבל הדונבאס שעוד לא נכבשה, והלחימה הקשה, של קרוב ל- 100 ימים, מכבידה מאוד הן על רוסיה, הן על אוקראינה, והן על העולם כולו, שסופג עליות מחירים בתחומים רבים.

היום רוסיה הודיעה על תרגיל גדול של כוחות הגרעין שלה, וגם איימה שאם ארה"ב תספק את הרקטות האמורות לעיל, אזי יגדל הסיכוי לעימות צבאי עם "מדינה שלישית". ארה"ב מצידה לא נרתעת, וביידן הודיע שאכן ארה"ב תספק את הרקטות הללו.

ההתגרות בין המעצמות היא מסימני הגאולה - כנאמר "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח"!

בשורות טובות

חג שמח, יחי המלך המשיח!

קבלת התורה בשמחה ובפנימיות!

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת 'דרכי תמימים' ת"א, פרשן לעניני צבא ובטחון

מצמרר: כך הובאו לקבורה עצמות יהודים שנרצחו בשואה

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...