• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

המלחמה על התקשורת

לצד מחסור חמור במוצרי יסוד באוקראינה, שם חיים מזה למעלה מחודש תחת מתקפת הרוסים, הרי שבעולם נרתמים לסייע לפתירת המשבר • לפחות בתחום התקשורת, פתרון חדיש ומהיר מספק אינטרנט לתושבים, ללא צורך בתשתית קרקעית
המלחמה על התקשורת
60 לוייני סטארלינק על גבי חללית, לפני פיזורם
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הסיוע הרחב שקיבלה אוקראינה השרויה תחת ההתקפה הרוסית הינו מקיף וחסר תקדים. רק בשבועות האחרונים העביר ג'ו ביידן משלוח ענק של טילי נ"ט ונ"מ, מל"טים מתאבדים, ועוד.

במדינה הבוערת ובשכנותיה נחתו צוותי רפואה וסיוע ממדינות רבות וגם סיוע פוליטי ומדיני הוגש מימין ומשמאל.

עזרה יוצאת דופן, שיכולה הייתה להתרחש רק במלחמות של העולם המודרני, הוגשה מכיוונו של איל ההון האמריקאי אילון מאסק. מאסק מחזיק בבעלותו את חברת SpaceX העוסקת בתחום החלל ואשר תחתיה פועלת סטארלינק שחזונה לספק רשת אינטרנט עולמית לווינית שתהיה זמינה בכל מקום בעולם.

כחלק מחזון החברה, אמורים להישלח 42,000 לווינים קטנים שיפרסו קרוב לכדור הארץ ויחוגו סביבו כדי לספק את רשת האינטרנט. עד כה שיגרה החברה כ- 1,700 לווינים והיא מפעילה שירות בטא שזמין ב- 21 מדינות ועוזר רבות למקומות מרוחקים ומנותקים, ביניהם חוות מבודדות בארה"ב והקוטב הצפוני.

כל זה נחמד, אבל כשפוטין פלש לאוקראינה ואחרי זמן קצר קרסו רשתות התקשורת במדינה, הרימו האוקראינים את עיניהם מהמסכים ונשאו אותם אל אילון מאסק. והוא לא אכזב וחיבר אותם מהר משחשבו למערכת המתקדמת.

היה זה מיכאלו פדורוב, סגן ראש הממשלה, שכתב בקשת עזרה מאילון מאסק, וביקש להשאיר את ארצו מחוברת לאינטרנט תחת המתקפה הרוסית. לא עברו שעות מספר ומאסק הודיע בחשבון הטוויטר: "שירות סטארלינק כעת פעיל באוקראינה. מסופים נוספים בדרך".

אכן, ימים מספר לאחר מכן, עשו את דרכם בדרך לא דרך מכולות ומשאיות בהן תחנות קליטה של סטארלינק שאיפשרו את החיבור ללא תלות בתשתיות קרקעיות וסיפקו אינטרנט יציב לראשונה מאז פרוץ הקרבות.

לבעיות כמו אספקת חשמל לתחנות הקליטה, סיפקו מאסק ואנשי צוותו פתרונות מקוריים. עדכון תוכנה ששוחרר צמצם את צריכת החשמל של התחנה כך שתוכל להיטען ממצת של רכב, כמו גם לוחות סולאריים שהותקנו עליהן סיפקו יכולת טעינה חלקית.

מכיוון אחר, השימוש בתחנות הקליטה הופכות אותן למזוהות ובולטות עבור מטוסי קרב ומכשור איתור וניטור. באשר לזה, ביקש מאסק מהאוקראינים לנקוט באמצעי זהירות, להסוות את תחנות הקליטה, להפעיל אותן רק לצרכים חיוניים, להרחיק אותן מאנשים ולהישמר ככל יכולתם מחמת הפצצות רוסיות.

לצידו של מאסק, הציעו חברות מערביות נוספות ורבות מתחומים שונים כדי לעזור לאוקראינה לשמור את התשתיות שלה בזמן המלחמה.

עם פרוץ הקרבות הפיזיים, פתחו יחידות סייבר רוסיות במתקפה אינטרנטית מאסיבית על הרשת האוקראינית והפילו אתרי ממשלה ורשתות פנימיות. כאן התגייסו אלפי האקרים, חברות וגופים כדי לעצור את המתקפה ולתת מכת סייבר לרוסיה, שהפסידה במערכה האינטרנטית ונאלצה לנתק את רוסיה מרשתות חברתיות ואתרים בינלאומיים כדי ליצור חומת מגן.

הסיוע הרחב לו זוכה המדינה המותקפת ממחישה את דברי הרבי שליט"א מלך המשיח על תקופתנו זו המיוחדת בה העולם מתקדם לצדק ויושר וסיוע ללא תמורה לחלשים. כדבריו הקדושים בקשר למשלחות אמריקניות שנשלחו לסייע במקרי אסון מסביב לעולם ללא כל תמורה או טובת הנאה. לא נותר אלא לראות בסיומה הטוב של המלחמה עם מיעוט אבדות ככל האפשר בדרך לגאולה האמיתית והשלמה.

מסימני הגאולה: שטפונות חריגים ברחבי העולם

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...