• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

פרשנות / מלחמה, לא כמו שהכרנו

העולם חווה במהלך שנות קיומו אין ספור מלחמות, צפון מול דרום, מזרח מול מערב, חזקים הדורסים את החלשים וקטנים המפתיעים את הגדולים • אך במערכה הנוכחית משהו משתנה, דווקא הצד החזק בחר להילחם בלי כלי מלחמה, באופן כזה הוא בוחר להכניע את האויב
מלחמה, לא כמו שהכרנו
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מעולם לא ידעו כל כך הרבה אנשים על מה שקורה לאנשים רבים כל כך, בכל כך הרבה מקומות. ועדיין, הצפת התקשורת שהפכה את העולם לשקוף, לא עשתה את כולם לחכמים גדולים. הדיווחים אמנם מכילים פרטים רבים, אבל הקשר בין הדברים, הסיבתיות האמיתית ומשמעותם העתידית של התרחישים, נראית כמו גן חיות של פרשנויות.

עד כאן רושם חיצוני. אבל על אקטואליה ניתן להביט גם במבט פנימי. ואז ניתן להבין גם למה. למה באמת זה קורה ולאן זה מתקדם. כמובן שעבור זה צריך להיכנס לראש של מי שממציא את המציאות. זה בדיוק מה שעושה הנביא, וגם לא שומר את המידע לעצמו. במבט כזה, המלחמה הזאת אינה בין האימפריה הרוסית לבין היתוש האוקראיני שזמזם לה באוזן.

התנגשות ציוויליזציות?

רוסיה וצ'צ'ניה החשוכות מול אירופה הדמוקרטית וארה"ב הנאורה בחסות נאט"ו שקמה לתחיה? גם זה עדיין אינו נוגע במהות. אז מה כן? בואו זום-אאוט. נעלה לחלל ונסובב את מימד הזמן אחורה. מה רואים?

שמאז ומעולם מתגלגל כאן ריטואל כזה: ממלכת הצפון (באירופה זה מזרח) נגד כל השאר. שני הצדדים מתעצמים, מתאמנים ומתחמשים, מטפחים צבאות אדירים. זה עובד טוב עם המנונים מרטיטים, מצעדים צבאיים ומארשים. הלבבות מתמלאים לאומנות (אנחנו הכי) ובעקבותיה מגיחה מפלצת השליטה (ומי הם בכלל), ועכשיו זה כבר מתחיל להריח שרוף. באיזשהו שלב מישהו מתחצף או לא לגמרי נכנע עד מורד, והאש פורצת. ואז - דם ואש, תמרות עשן, עד שהצד החזק מנצח, והאנושות מתחילה להכין את עצמה לקראת המלחמה הבאה.

Boris_Johnsons_visit_to_Ukraine_in_occasion_of_the_possible_Russian_invasion_(13)

וכמו תמיד, גם עתה: מעצמות - יש. מלכויות מתגרות זו בזו - יש. תירוץ - יש. אבל הפעם משהו מוזר קורה כאן. מה? שצד אחד מהשניים, ודווקא הצד החזק - מסרב להיגרר למלחמה. איפה נשמע דבר כזה? בשום מקום אף פעם.

ליתר דיוק, ארה"ב ובעלות בריתה האירופאיות מסרבות להילחם בדרך הקונבנציונלית, המסורתית והמוכרת מימות עולם, אבל הן בהחלט כן מפעילות נשק חדש. לראשונה בהיסטוריה, מעדיף ה"צד החזק" להילחם בלי לירות אף לא יריה אחת, ולעשות שימוש בארסנל מרשים של נשק מסוג אחר.

הן קוראות לו "סנקציות". המושג הזה נשמע הזוי בהקשר של מלחמת-עולם, אבל הוא לא. וברגע בו הפסיקו לגמגם, התאחדו, והתחילו להתייחס אליו ברצינות, הוכה העולם בתדהמה. "אנחנו נבטיח ביחד שהמלחמה הזו תהיה כישלון אסטרטגי עבור פוטין", הבטיחו וקיימו מנהיגי האיחוד צרפת, גרמניה ואיטליה, ומעבר לים, גם בריטניה, קנדה וארה"ב.

סוד כוחם של מגלומנים מונח בכך שהם לא חושבים שזה יכול לקרות להם. אבל זה קורה, ורוסיה נותקה ממערכת התשלומים הבינלאומית (swift). צעד עיקרי בהדרתה ממערכת הסחר העולמית. לא בכדי הגדיר זאת הפרזידנט הצרפתי כ"נשק גרעין פיננסי". רוב הבנקים ברחבי העולם יעצרו ככל הנראה את כל העסקאות עם הבנקים הרוסיים שהוסרו מהרשת. מגבלות קשות הוטלו על הרזרבות הבינלאומיות של הבנק המרכזי הרוסי. וזה אומר שלפוטין אין היום גישה ל-630 מיליארד דולר של הבנק המרכזי הרוסי. אפילו שווייץ זנחה את הניטרליות המתועבת שלה.

השמיים נטרקו בפני טיסות מרוסיה. בעקבות זאת ספג הרובל הרוסי מכה קשה וצניחה תלולה של כ- 50% מערכו. בעת כתיבת השורות מאה ושבעה רובל שווים דולר אחד. זה אומר שרובל אחד שווה עכשיו פחות מסנט, כאשר גם את הרובלים במצבם העלוב הזה קשה עד בלתי אפשרי להוציא מהבנק כי שתיים מחברות האשראי הגדולות והמוכרות בעולם - ויזה ומסטרקארד, הוציאו את לקוחות הבנקים הרוסיים ממאגר הזכאים ליהנות משירותי האשראי, בהתאם להנחיות הממשל האמריקאי ביחס ללקוחות מ"הרשימה האסורה". מבחינה פיננסית, מדינה ללא אשראי זה אומר חזרה לתקופת האבן. למרות ניסיונות של השלטונות ברוסיה למנוע את זליגת התמונות האלה למערב, דלפו לרשתות החברתיות מחזות של תורות ארוכים בהם נראים אזרחים רוסים ממתינים כדי לנסות למשוך מזומנים מהבנקים. "הצעדים החדשים ימנעו מרוסיה לממן את המלחמה שלה", אומרת פון דר ליין בשם איחוד הכלכלות האירופאיות. "אנחנו נפרק את המבצר הפיננסי הרוסי".

Members_debated_the_French_Presidency’s_priorities_with_Emmanuel_Macron_-_51830991330

השלמתו של צינור גז רוסי ענק הוקפאה. צעד שיסגור את הברז ליצוא חברת-הגז הרוסית GAZPROM בזמן ש 40% מההכנסות הלאומיות של רוסיה מקורן ביצוא גז ודלק. צעדים אישיים ננקטים נגד טבעת האוליגרכים/מיליארדרים מקורבי פוטין ששולטים יחד עמו בנכסי העתק של המדינה. אלה הפסידו מיליארדים כבר ביום הראשון לפלישה. הבורסה הרוסית מגיבה למאורעות בקריסת שערים שרק מתגברת מאז. נכון להיום ועד להודעה חדשה נסגרה הבורסה הרוסית המרוסקת.

ואפרופו עושר פרטי, אילון מאסק, מי שנחשב כיום לאיש העשיר בעולם, נענה לבקשת זלנסקי וחיבר את אוקראינה לרשת לווייני התקשורת שלו, וזאת לאחר פגיעות סייבר ואחרות ביציבות הרשת באוקראינה. הפגנות תמיכה באוקראינה גוברות בכל העולם החופשי. השלכותיה של דעת-קהל גורפת כזו במשטרים-דמוקרטיים ברורות לגמרי. רשימה חלקית. נכון לעכשיו, אין לנו מושג איך יגמר הסיפור הזה, והאוקראינים הקפואים והרעבים עדיין מופצצים באכזריות. אבל מה שבטוח, שמלחמה כזאת - לא הייתה כמותה.

מלחמה בדרך של שלום

לא היינו יודעים מה לחשוב על כל זה, אילולי הרבי שליט"א מלך המשיח, שסיכם כבר מזמן במשפט מפתח קצר את העניין כולו. רק עכשיו ניתן להבין על מה הוא דיבר כשניבא אודות "מלחמה, אבל בדרך של שלום". אז מה זה, מלחמה או שלום? שלב מעבר. ממלחמה לשלום.

והוא מתרחש ב"רגע הגלות האחרון שהופך להיות רגע הגאולה הראשון" (כך הוא ניבא לנו). הפרומו של הנבואה הזו הוקרן עם חתימת ההסכמים לפירוק הנשק הגרעיני בין המזרח למערב, המשיך בנפילת משטר הזוועות של ברית-המועצות האימתנית ללא שנורתה יריה אחת. המשיך במהפכות-"החברתיות" בעולם הערבי. דיקטטורים רצחניים קרסו בזה אחר זה לנוכח אזרחים חמושים בטלפונים.

Boris_Johnsons_visit_to_Ukraine_in_occasion_of_the_possible_Russian_invasion_(10)

"...אומר לצפון תני, ולתימן אל תכלאי, הביאי בני מרחוק, ובנותי מקצה הארץ" (הנביא ישעיהו). והנה זה בא: בשבת פרשת ויקהל תשנ"ב דיבר הרבי שליט"א מלך המשיח במפתיע על כך שעליית היהודים לארץ ישראל מתגברת בקצב שכמותו לא ראינו מאז יצאנו לגלות לפני אלפי שנים, "מעין ודוגמת והתחלה לקיבוץ גלויות". כלומר, התחילה הגשמת הנבואות אודות פעולותיו של משיח בקו התפר שבין הגלות לגאולה. בדיוק בזמנן של אותן פרשיות, השנה, פלש פוטין לאוקראינה, מה שגורר יציאה מואצת מאוקראינה וחילוצים הרואיים של קהילות יהודיות שמתחננות להגיע הנה. 

האמנם בעבור זה "צריך" לעורר כזאת מלחמה?! כן. וזו אינה הפעם הראשונה בה הופך אלוקים את העולם עבור "המעט מכל העמים".

רמז מלפני 2,600 שנה

הימים הקשים שאחרי חורבן בית-המקדש. בני יהודה מוגלים לבבל אסורים בנחושתיים, ולצידם יחזקאל הנביא. ואז, פורצת מלחמת עולם בין שתי אימפריות-העל. מצרים הקדמונית מול בבל האדירה. כל הפרשנים מאוחדים בדעתם שלנבוכדנצר הבבלי אין שמץ של סיכוי. פרעה חזק ממנו, זה ברור לכולם.

רק אחד יודע ומדווח שסופה של מצרים הגיע, כי השם גילה לו חשבונות אחרים. את החשבונות שלו. רוב היהודים מאמינים בנביא הדור, לא מזמן חוו על בשרם עד כמה האיש הזה יודע על מה הוא מדבר. ובכל זאת, היו שם גם כמה שלא ממש הבינו איך זה יכול להיות… מצרים היתה שם אלפי שנים, תמיד, כמו השמש. וככה, בשקט, הם החליפו מבטים והרימו גבה. המלחמה נמשכה שנים רבות, עד שלבסוף הובסה מצרים כליל.

למען ידעו

עד כאן היסטוריה. ומכאן - מקפיץ אותך הרבי שליט"א מלך המשיח אל העתיד: כל האימה הזאת, שהיתה כרוכה במגלומניה ואכזריות, פחד, תקוות וסבל אנושי מטורף כמו כל מלחמה, לכל זה היתה מטרה אלוקית עיקרית אחת: שיראו!

שאותם מתי המעט שאמנם האמינו בנביא-הדור, אבל לא עד הסוף, שיראו בעיניים מיהו האדם שאיננו טועה לעולם. מי מחובר למלך מלכי המלכים. יודע הכל, צודק תמיד. שיאמינו בו עד הסוף. כי אמונה אמיתית באלוקים מחייבת אמונה באיש האלוקים "ויאמינו בהשם ובמשה עבדו". בכל דור ודור.

ולמה הגיע הסבל הזה לכל הלא-יהודים שנלחמו? גם להם היו חשבונות מדוקדקים עם הריבונו של עולם שמפורטים בנבואה הזאת, ראה שם. אבל העיקר כאן זוהי הוודאות שאמורה להתחזק ולזרוח בתודעתו של כל יהודי, ש"הם לא נבראו אלא לשמשני, ואני לא נבראתי אלא לשמש את קוני". שהעולם כולו נברא רק כדי לסייע ליהודי להתקרב אל אלוקיו. ויש מי שמנהל את מלכות-השם עלי אדמות.

President_Biden_at_Camp_David_February_12_2022

גם לנביא דורנו יש צבא. הפעם ראו כולם את הצבא הזה בפעולה, ועד שגם שר האוצר, קרא לחב"ד "צבאות השם". עם ישראל ראה אותם בלב התופת לא מעלים בדעתם לשלוף את הדרכון הישראלי/אמריקאי ולהשאיר את הקהילה מאחור. העולם ראה את הרב מחלץ היתומים היהודיים מאודסה, את "כפר חב"ד" של אוקראינה שהוכן מבעוד מועד עם כל מה שצריך לפליטים יהודים. את בתי הכנסת מגוננים על משפחות ובודדים בחסדם הגדול של רבנים אלמוניים.

כולם יודעים שליחיו של מי הם האנשים המופלאים האלו שנשארו שם בפנים עבור כל יהודי באשר הוא. עם כל הכבוד לאנשי משרד-החוץ למשל, שחיכו לפליטים במקום בטוח מעבר לגבול.

כולם גם ראו וטרם הספיקו לשכוח את שליחי האיש הזה בהודו מוכת המגפה, לא עוזבים עד שאחרון הישראלים עלה על המטוס לארץ. כולם ראו מי נמצא ועובד בשטח בכל מקום שצריך, בחירוף נפש בשדה הקרב.

חי וקיים יותר מכל ישות אחרת.

הרוסים ממשיכים בתוכניתם אך אינם מרחיבים את המלחמה

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...