• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ישראל ערוכה להגן על עצמה גם מהאיום החדש

איראן ערכה ניסוי בטיל חדיש, שיכולות ההתקפה שלו עולות על הקודמים. מערכות ההגנה הישראלית כבר ערוכות להתמודד עם האיום. "הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל". הקב"ה מגן על עם ישראל כפי שחזינו אמש בשרידי הטיל שנפלו בכפר הערבי
ישראל ערוכה להגן על עצמה גם מהאיום החדש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

איראן הציגה טיל חדש לטווח של 1450 ק"מ, ש"יכול להגיע עד ישראל".

לטענת איראן הטיל מסוגל לבצע תמרון בשלב הנחיתה שלו, ובכך לחמוק ממערכות כמו כיפת ברזל.

על כך יש להעיר מספר הערות חשובות:

א. מבחינת הטווח, אין בכך כל חדש, יש כבר מזמן טילים איראניים שיכולים להגיע לישראל, ולשם כך בדיוק פותחו מערכות ההגנה הישראליות כדוגמת ה"חץ". 

ב. לגבי היכולת של הטיל לעבור את כיפת ברזל:

כיפת ברזל מלכתחילה אינה מיועדת להתמודד עם טילים בליסטיים ארוכי טווח! אלא רק עם רקטות לטווחים קצרים ובינוניים. 

מי שאמור להתמודד עם הטילים הללו הן מערכות ה"חץ" ושרביט קסמים.

וכאן צריך קצת לפרט:

1. מערכות החץ 3 - מיירטת טילים כשהם במרחק רב מישראל, ומחוץ לאטמוספירה, זאת אומרת הרבה לפני "שלב הנחיתה" שבו הטיל האיראני "מבצע תמרון". ובמלים פשוטות - טיל החץ3 מיועד "לתפוס" את הטילים האיראניים כשהם בנקודה הכי רגישה שלהם - באמצע המסלול (הרבה לפני שהם מתפצלים או מבצעים תמרון), ולכן אין משמעות לעובדה שהטיל הזה יכול לבצע תמרון בשלב הנחיתה.

2. מערכת החץ 2 - נבנתה מלכתחילה גם מול מטרות של טילים מתפצלים, וע"פ דיווחים שונים יש לה יכולת מסוימת לפעול גם מול טילים מתמרנים.

3. מערכת שרביט קסמים - נבנתה במיוחד נגד מטרות שלא נעות במסלול בליסטי פשוט - אלא מתמרנות / טילי שיוט / רקטות חכמות - ולכן יש לה יכולות גבוהות גם נגד הטיל האיראני הזה. מערכת ישראלית זו היא מתוחכמת במיוחד, ופעולת במספר שיטות במקביל על מנת ליירט בהצלחה מליאה גם טילים מתמרנים.

האופן שבו המערכות הללו פועלות הוא רב שכבתי. דהיינו שהן מייצרות מספר שכבות הגנה. במידה ומערכת החץ 3  לא תצליח ליירט את הטיל במרחק של 500 ק"מ מגבול ישראל, ישאר עדיין די זמן לשגר עוד טיל של חץ 3  או של חץ 2 . במידה וגם הם יכשלו, אזי, לפחות בחלק מהתרחישים, ישאר די זמן לשגר טיל מיירט של "שרביט קסמים". ולכן, הסיכוי של טיל איראני כלשהו לחדור את כל מערכות ההגנה, אינו עומד על יותר מ 5-10 אחוז.

ולסיכום: יש בישראל מגוון מערכות הגנה מתוחכמות שמיועדות לתת מענה בדיוק מול טיל כזה (מתמרן), והן עובדות בשיתוף פעולה, ומגבות אחת את השניה.

והעיקר: "לא ינום ולא ישן שומר ישראל"!

והרי במו עינינו ראינו שבמלחמת המפרץ כל מערכות ההגנה לא הצליחו ליירט את טילי הסקאד, אבל בחסדי ונסי ה' הגלויים למרות שנורו על ישראל 40 טילים בליסטיים ארוכי טווח, מספר האבדות היה קטן מאוד (וביחד עם זה כל יהודי הוא בנו יחידו של ה' - וה' יקום דמם של הנפגעים).

שיהיו בשורות טובות!

דיווח מעניין - שרידי הטיל הסורי שהתפוצץ באוויר הלילה (כנראה טיל 200-S ארוך טווח, שבדרך כלל הסורים משגרים כמה ממנו נגד מטוסינו) - נפלו בכפר הפלסטיני ג'בע לג'נין... ועל זה נאמר "למה מצרים בבכוריהם - כי לעולם חסדו" !  - כל הרשע של שונאי ישראל בסופו של דבר רק מזיק לשונאי ישראל עצמם...

חסדי ונסי ה' הגלויים!

מסר מרגיע מרוסיה: אין מנצחים במלחמות

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...