• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

המתיחות בין רוסיה לבין המערב מתגברת ומתפרסת לזירות נוספות

המתיחות בין רוסיה לבין מדינות המערב הולכת ומתגברת, ומגיעה לשיאים חדשים
המתיחות בין רוסיה לבין המערב מתגברת ומתפרסת לזירות נוספות
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

שבדיה סבלה לאחרונה מגיחות של כלי טייס בלתי מאוישים מעל תחנות הכח הגרעיניות שלה, וההשערה היא שמדובר בכלי טייס רוסיים, וזאת לאחר שבשנים האחרונות רוסיה הולכת ומגבירה את פעילותה באזור הבלטי ובכך האיום הצבאי על שבדיה הולך וגדל.

שר הבטחון השבדי פיטר הולטקוויסט אמר ביום ששי בקשר למתיחות מול רוסיה ש"ברור שיש סיכון, אי אפשר לשלול התקפה נגד שבדיה...חשוב להראות סימנים שאנחנו מתייחסים למצב הזה ברצינות". שר הבטחון הורה על שליחת מיידית של כוחות צבא וציוד לאי גוטלנד, באמצעות מטוס וכן מעבורת ימית. זהו אי חיוני בים הבלטי, שרוסיה הגבירה את הפעילות באזור שלו. כוחות הצבא השבדים כבר הגיעו לאי והחלו לפעול בו.

שבדיה, שאינה חברה בברית נאט"ו, הודיעה שיתכן והיא תצטרף לברית, על מנת לחזק את בטחונה מול רוסיה. ברור מאליו שצעד כזה יגביר עוד הרבה יותר את המתיחות המחריפה עם רוסיה.

בחזית האוקראינית, ביום ששי קרסו אתרי אינטרנט רבים של משרדי הממשלה באוקראינה, וברור שהאחראית הישירה לתקיפה הייתה רוסיה. להערכתי, הקריסה גם מלמדת על היעדרו של מערך הגנת סייבר אוקראיני ראוי לשמו, ובמילא מובן שרוסיה תוכל לגרום נזקים גם לתשתיות חיוניות במדינה - כמו חשמל, מים ותקשורת. מבחינה זו, התקיפה על אתרי הממשלה הייתה רק קדימון למתקפת הסייבר אותה רוסיה תנחית במהלך עימות צבאי.

הדרישות האחרונות שרוסיה הציבה לארה"ב וברית נאט"ו, במהלך המשא ומתן ביניהן בוינה בשבוע שעבר, הן מפליגות, וביניהן:

1. סילוק של כל כלי הנשק הגרעיניים של ארה"ב מאירופה - וזאת למרות שהם מוצבים שם כבר עשרות שנים.

2. הפסקת הפריסה הצבאית של נאט"ו במדינות ברית ורשה לשעבר.

3. הפסקת "ההתרחבות" של נאט"ו לכיוון רוסיה, והפסקת הצבת כוחות באוקראינה.

4. לא לצרף חברות נוספות לנאט"ו - פינלנד, שבדיה, אוקראינה וגאורגיה.

ארה"ב אמרה שהדרישות הללו הן "בלתי קבילות", ורוסיה איימה בתגובה בהפעלת "אמצעים צבאיים - טכניים" - שאת אופיים לא פירטה.

היום אמר דוברו של פוטין, דימיטרי פסקוב, שרוסיה לא תקבל יותר הצבתם של כוחות באוקראינה: "לא נסבול זאת יותר".

פוטין איים לפני כחודשיים שרוסיה תתחיל להציב טילים היפרסוניים - שנעים במהירויות עצומות שלא מאפשרות ליירטם במערכות הקיימות כיום - על צוללות בקרבת ארה"ב, ובימים האחרונים אף נשמעו איומים רוסים על הצבת כלי נשק גרעיניים בקובה או בוונצואלה - סמוך מאוד לארה"ב - דבר שיגביר מאוד את עוצמת האיום הרוסי, כפי שהיה ב"משבר הטילים בקובה" לפני כ- 60 שנה, שכמעט והביא אז למלחמת עולם כידוע.

אין ספק - ההתגרות בין המעצמות הולכת וגוברת, וזהו סימן מובהק לגאולה שהובא ע"י חז"ל, וזהו גם אחד הסימנים אותם הרבי שליט"א מלך המשיחהדגיש במהלך תקופת מלחמת המפרץ (שהתחילה בחודש שבט שנת תשנ"א).

ישנה גם התגרות גוברת והולכת בין סין לבין ארה"ב, הן בשל איומיה של סין להשתלט על טייוואן, הן בשל משבר הקורונה (שמקורה בסין), והן בשל העובדה שסין נמצאת במסלול מואץ של התעצמות צבאית, והיא שואפת לאתגר את עליונותה של ארה"ב.

ובכל אופן - הרבי שליט"א מלך המשיח הבטיח לנו שחבלי משיח כבר היו ועם ישראל כבר עבר אותם (ספר השיחות התשמ"ח, ח"ב, עמ' 573), ושגוג ומגוג אינו נוגע ליהודים (שיחת י"ד אייר, תש"מ), והגאולה תבוא דווקא בטוב הנראה והנגלה, ובחסד וברחמים, כמפורש בריבוי שיחות קודש.

ולכן, בוודאי שלא תהיה שום מלחמת עולם גרעינית ח"ו, אלא לכל היותר התגרויות מקומיות ועימותים מוגבלים. נזכיר שרוסיה פלשה לגאורגיה לפני 14 שנה, והמלחמה ביניהן הייתה מוגבלת ביותר, וכללה הפעלת כוחות קטנים יחסית - בערך 70-80 אלף חיילים רוסים, מול 40-50 אלף חיילים ומתנדבים גאורגים ואזרים. יתכן שגם עכשיו אנו קרובים לעימות מוגבל שכזה, אבל, עדיין יש מקום רב לדיפלומטיה ולהפעלת לחצים כלכליים ואחרים, ויתכן שגם העימות המוגבל ימנע.

חשוב להזכיר שתהליך פירוק הנשק הגרעיני - של רוסיה ושל ארה"ב - נמשך כסדרו כבר עשרות שנים, ואחד הדברים הראשונים שעשה ביידן לאחר שנבחר, היה לסכם עם פוטין על המשת תהליך זה, ואכן כך נעשה בפועל, וגם זה - פירוק הנשק - הינו אחד מסימני הגאולה שהדגיש הרבי שליט"א מלך המשיח, כמובא באריכות בשיחת ש"פ משפטים תשנ"ב. ולכן, סכנת המלחמה העולמית היום היא נמוכה מאוד, ולמרות ההתגרויות הגדולות, אף צד אינו מעוניין במלחמה שכזו.

עימות המעצמות ממשיך: ארה"ב מאשימה את רוסיה

נמיביה: בן 72 ערך ברית מילה במהלך הברית לבנו של השליח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...