• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

שעת השי”ן באוקראינה

היחס המתוח בין המדינות מסלים לאחרונה. תרגילי מלחמה מדאיגים את מנהיגי מדינות העולם והחשש כי מלחמה כזו קרובה לפרוץ גדול מתמיד • גורמים באוקראינה פועלים נמרצות להנמכת הלהבות • טוב וחסד לכל העולם, בתקופת סימני הגאולה
שעת השי”ן באוקראינה
חיילים מצבא רוסיה בעת כיבוש האי קרים (צילום: Anton Holoborodko)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

תגבור הכוחות הגדול של הצבא הרוסי בגבול עם אוקראינה, שהחל לפני כחצי שנה, מגיע כעת לשיאו. לפי הערכת המודיעין האמריקני ריכזה רוסיה בגבול עם שכנתה כ- 100,000 חיילים, והיא מתכוננת להעברתם של כ- 75,000 חיילים נוספים. ע"פ נתונים שפרסמה אוקראינה כולל התגבור כ- 1200 טנקים, 2900 נגמ"שים, ו- 1600 תותחים ומשגרי רקטות מסוגים שונים.

רוסיה העבירה לבסיסי האוויר הקרובים לאוקראינה גם 330 מטוסי קרב, ו- 240 מסוקים, והכח הימי שלה באזור מונה כבר 75 ספינות, וככל הנראה גם 6 צוללות.

על פי דיווחים שונים, כוללים הכוחות גם יחידות עילית רבות – "ספצנאז" – שלהן תפקיד מיוחד – פריצה מהירה לעומק השטח, והשתלטות על שטחי מפתח, גשרים, מפקדות, ואפילו מוסדות ממשל. כמו כן, פרסה רוסיה גם ללוחמה אלקטרונית, ובאוקראינה חוששים גם ממתקפות סייבר גדולות, כפי שהיה במלחמת רוסיה-גיאורגיה לפני כ- 13 שנה.

הרקע לתגבור הכוחות הינו העליה במתיחות במחוזות דונייצק ולוהנסק באוקראינה, בהן נמשכת מלחמת אזרחים מזה קרוב לשמונה שנים, וזאת בעידוד רוסי מסיבי, הכולל אספקת נשק, סיוע לוגיסטי, אימונים, ואפילו השתתפות של חיילים רוסים במסווה של אזרחים ומורדים. רוסיה מעוניינת בסיפוח המחוזות הללו שבהן אוכלוסייה רוסית ניכרת. זאת לאחר שרוסיה כבר השתלטה בכח על קרים, וכבשה אותה לפני שמונה שנים, ומאז היא ממשיכה לאיים על אוקראינה, שמנסה מצידה לקבל את מטריית ההגנה של ברית נאט"ו.

שני הצדדים ביצעו תרגילים גדולים בחודשים האחרונים, שכללו הפעלה של אלפי חיילים, וכמויות גדולות של אמצעי לחימה. גם אוקראינה תגברה מאוד את כוחותיה בגבול, אולם, נחיתותה הצבאית מול רוסיה ברורה.

התרגילים הרוסיים הגדולים מהווים מקור אמיתי לחשש במערב, שמא הם ישמשו כמסווה יעיל לפתיחתה של מתקפת פתע – וזאת בהתאם לדוקטרינה הצבאית הרוסית, וכפי שעשתה בריה"מ בפלישתה להונגריה ולצ'כוסלובקיה (בהתאם לדוקטרינה זו פעלו גם מצרים וסוריה במלחמת יום הכיפורים, שאף היא התחילה בתוך מסווה של תרגיל).

לאחר שנראה היה בחודשי הקיץ שהמתיחות בין הצדדים פוחתת, החלה רוסיה בתגבור משמעותי נוסף בחודשיים האחרונים. במקביל, התריע המודיעין האמריקני על הכנות משמעותיות למלחמה, שלא נצפו בעבר גם בעורף הרוסי. הכנות אלו מהוות, בשפה המודיעינית, "סימנים מעידים" לקראת מלחמה.

ההכנות כוללות גיוס של כ- 100,000 חיילי מילואים שרוסיה החלה בו, וכן הכנות משמעותיות בתחום הרפואי - הכנות לקליטת נפגעים, הזרמת אספקה רפואית, העברה של ציוד לוגיסטי בכמויות גדולות, כולל תחמושת וחלקי חילוף. גיוס המילואים וההכנות הלוגיסטיות והרפואיות הללו הן בבחינת סימנים מקדימים לקראת מתקפה קרובה, והן הופכות את המצב בשטח מ"איום" בלבד, לכדי סכנה ממשית בפלישה רוסית קרובה. המודיעין האוקראיני אף פרסם הערכה שלפיה רוסיה נערכת לפלישה בחודש ינואר.

עוד דווח, שהמודיעין האמריקני, העוקב מקרוב אחרי הצבא הרוסי, העביר, באופן חסר תקדים, מידע מודיעיני חשאי רב למדינות רבות באירופה, על מנת לשכנע את מנהיגיהן בחומרת האיום הנוכחי. מידע זה הביא את מנהיגי בריטניה, גרמניה, צרפת ומדינות נוספות לגנות בחריפות את פעולותיה של רוסיה, ולהבטיח שכל פעולה רוסית נגד אוקראינה תביא לתוצאות קשות.

בתחילת חודש טבת, קיים הנשיא ביידן שיחה ארוכה עם פוטין, שבה הוא הזהיר אותו מפני התוצאות החמורות שיהיו למתקפה רוסית על אוקראינה. ביידן אמר לפוטין שארה"ב תגיב ב"צעדים חזקים" בכל מקרה של הסלמה צבאית, ושהצעדים יכללו הן סנקציות כלכליות קשות והן "צעדים קשים אחרים", שאותם הוא לא פירט. היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, ג'ייק סאליבן אמר לאחר השיחה, שארה"ב מוכנה לנקוט נגד רוסיה בצעדים אותם היא לא נקטה בשנת 2014. באותה שנה השתלטה רוסיה על קרים, וארה"ב הגיבה רק באופן של סנקציות כלכליות. כעת, איים היועץ לביטחון לאומי, יתכן שארה"ב אף תשלח חיילים אמריקנים למזרח אירופה.

המתיחות המחריפה בין הצדדים היא יוצאת דופן. נשיא אוקראינה זלנסקי אף הזהיר מפני מלחמה שעלולה להביא לזוועות שהיו במלחמת העולם השניה ח"ו. החשש המרכזי הוא מעימות אוקראיני-רוסי שיגרור לתוכו את ברית נאט"ו ובראשה ארה"ב.

אחד מסימני הגאולה עליהם מדבר הרבי שליט"א מלך המשיח בהרחבה, הינו: "אם ראית מלכויות מתגרות זו בזו צפה לרגלו של משיח" (בראשית רבה, פרשה מ"ב).

סימן גאולה מובהק זה, שניתן לנו ע"י חכמינו ז"ל ברוח קדשם, מתאים לחלוטין למה שמתרחש לאחרונה, כאשר רמת האיומים ההדדיים גוברת, ואיתה גם החששות מעימות בין המעצמות.

אולם, יש לדעת שהרבי שליט"א מלך המשיח חוזר ומדגיש בהזדמנויות שונות שהגאולה תבוא 'בחסד וברחמים', והזכיר את המובא בספר תהלים ע"י דוד המלך: "טוב ה' לכל ורחמיו על כל מעשיו". וכפי שמבארים חז"ל בגמרא (מסכת בבא מציעא, דף פ"ה) הדבר אמור אפילו לגבי בעלי חיים, וקל וחומר שה' מרחם על כל בני האדם, גם על הגויים.

ולכן, הגאולה תבוא בשמחה וטוב לבב גם לאומות העולם, וגם הם יגאלו, ולא יהיו עוד מלחמות נוראיות ח"ו.

ואכן, גם בחזית האוקראינית, לא נראה שמי מהצדדים אכן רוצה במלחמה כוללת, שעלולה להביא לאבידות כבדות ולנטל כלכלי עצום, לכן סביר להניח שלכל היותר יהיה בין אוקראינה לרוסיה עימות מוגבל ביותר. אם ארה"ב ונאט"ו יפגינו נחישות מול רוסיה, יתכן שגם עימות מוגבל לא יהיה.

ככלל, הסיכוי למלחמה בין מעצמות העל הוא נמוך ביותר, ויש לזכור שפוטין וביידן כבר הסכימו על הארכת תוקף ההסכם לפירוק הנשק הגרעיני NEW START, עד לפברואר 2026. 

ולכן, אנו מאמינים ובטוחים שאיננו ניצבים בפני מלחמה עולמית ח"ו, אלא לכל היותר 'התגרות' בין המעצמות, שגם היא כנ"ל אחד מסימני הגאולה המובהקים.

מהפך בברזיל: הגויים מקבלים את שבע המצוות

ההשלכות של מות מנהיג איראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...