• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מסע התמימים בעקבות הרבי הריי"צ

לאחר חודשיים ימים של ציפייה דרוכה, זה הגיע. התמימים מהישיבה קטנה בצפת יצאו למסע של יום שלם בעקבות הביקור של הרבי הריי"צ בארץ הקודש * התוועדויות על הנושא, ביקורים במקומות, עדויות חיות ומסמכים מאותו ביקור הם רק חלק מהמסע הארוך. בואו והצטרפו למסע המיוחד עם גלריית תמונות מרהיבות!
מסע התמימים בעקבות הרבי הריי"צ
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

 

ב"ה. יחי המלך!

המסע המרתק של התמימים בישי"ק בצפת

לאחר חודשיים ימים של ציפייה דרוכה, זה הגיע. התמימים מהישיבה קטנה בצפת יצאו למסע של יום שלם בעקבות הביקור של הרבי הריי"צ בארץ הקודש * התוועדויות על הנושא, ביקורים במקומות, עדויות חיות ומסמכים מאותו ביקור הם רק חלק מהמסע הארוך. בואו והצטרפו למסע המיוחד עם גלריית תמונות מרהיבות!

חודשיים ימים בישיבה קטנה בצפת ממתינים למסע. כדי להצטרף למסע היה על התמימים להשתתף במבצע הכנה מיוחד לי' שבט. משימות יומיות, מעמדי הקהל, חומר לימודים יומי והשתתפות בשיעורי גאומ"ש מיוחדים היו מנת חלקם של התמימים.

המסע הארוך החל כבר ב4 וחצי לפנות בוקר. התמימים יצאו לטבילה במקווה האריז"ל כהכנה לתפילה, ומיד עלו לפקוד את קברו של האריז"ל.

שיעור חסידות במאמר שאמר הרבי הריי"צ במהלך הביקור נערך בבית הכנסת העתיק בראש פינה. המשפיע הרב יואל נפרסטק הסביר את המאמר בטוב טעם.

לאחר תפילת ראש חודש וארוחת בוקר יצאו התמימים לביתו של מר קלר לפגישה מרתקת. מר קלר שגילו נוסק למאה, זכה לראות את הרבי הריי"צ בביתו בראש פינה, שנכנס לשתות תה ולהתפלל מנחה כשהרכב בו נסע נעצר לטיפול. מר קלר, שקיבל ברכה מהרבי לאריכות ימים, היה אז בן 11 ורישומו של הביקור עדיין נותר בו: "כל המחזה כולו, החל מהרכב שעדיין היה נדיר באותם ימים ועד סוף הביקור של הרבי, הותיר בי רושם חזק". מיד כשהרבי נכנס לבית, סביו של מר קלר זיהה שזהו ה'ליובאוויטשער' שמודעות בעיתונים של אותם ימים סיפרו שהוא מגיע ארצה. "הוא היה גבוה ועם מראה מרשים מאוד" מתאר קלר בהתרגשות.

התמימים מודים למר קלר, מאחלים לו המשך אריכות ימים וממשיכים לתחנה הבאה במסע. טבריה.

בטבריה משתטחים התמימים על הציונים הקדושים בהם ביקר הרבי. הלא זו הייתה מטרת ביקורו בארץ: להשתטח על קברי האבות וקדושי עליון, כתחליף לביקור על קברי אבותיו ברוסיה, אליהם כבר לא היה ביכולתו לגשת.

בכל מקום הם מקבלים הסבר קצר מהר"מ הרב נחמן לרנר, שמתלווה לכל המסע ומתבל אותו בסיפורים נדירים ותיאורים חיים.

אחת התחנות היותר מרגשות בטבריה היתה אצל רבי מאיר בעל הנס. שם, לאחר תפילה קצרה על הציון, התיישבו התמימים לסדר ניגונים מרגש שנגמר בריקודי 'יחי' סוערים כשכל האנשים מסביב מצטרפים גם הם.

סיכומו של הביקור בטבריה נחתם בבית הכנסת העתיק בעיר. התמימים הקשיבו למשא מאלף מהרה"ח זושא פויזנר שזכה להיות ב'יחידות' אצל הרבי הריי"צ. לאחר מכן הם צפו בהקרנת ווידאו מיוחד על ביקור הרבי בארץ הקודש שנערך במיוחד בשביל המסע והוקרן לראשונה במקום. מסמכים מאותו ביקור כמו גם מודעות מעיתונים של אותה תקופה, מכניסים את התמימים לאווירה של הביקור המרגש.

"אל יפטר אדם מחבירו אלא מתוך דבר הלכה". במשפט זה נפרד הרבי הריי"צ מהקהל הרב שנכח בתחנת הרכבת בלוד בסיומו של הביקור בארץ.
התמימים יוצאים לסיורים ממבט הלכתי במפעלי הגליל התחתון.
שליח הרבי שליט"א מלך המשיח ורב היישוב גבעת אבני, הרה"ח יוסף חיים רוזנבלט שליט"א, מסביר לתמימים על ההיבטים ההלכתיים של המוצרים שבמפעלים שתחת השגחתו. התמימים מבקרים במפעלי 'ויסוצקי', 'יקב תבור' ו'מוזיאון המרציפן'. הסיור בגליל התחתון נחתם בהתוועדות ארוכה בביתו של הרב רוזנבלט שנגמרת בשעות הערב המאוחרות.

סיכומו של המסע הארוך נחתם בתפילת 'מעריב' והשתטחות על ציוני הרשב"י, רבי אלעזר בן שמעון ורבי יצחק נפחא שבמירון. מעניין לציין, שבמערתו של רבי יצחק נפחא התעכב הרבי הריי"צ שעה ארוכה ולאחר מכן נמצא כתוב על הציון בכתב ידו הקדושה של הרבי: "כל התלמידים הלומדים ברוסיא. כלל ישראל מרגיש מחסור בגשמיות וברוחניות".

עייפים אך מרוצים חזרו התמימים לישיבה. מאחוריהם יום שלם של סיור גדוש בתכנים חסידיים, שהותירו רושם עז ובוודאי יפעלו את ההתגלות תיכף ומיד ממש!

תודתנו נתונה לכל המקומות שאירחו אותנו ולכל השותפים במלאכה: הרב שלמה ברקוביץ – שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לראש פינה, הרב טורקוב, הרב רוזנבלט, הרב זושא פויזנר ולכל העוזרים והמסייעים ובראשם הנהלת הישיבה והתלמידים השלוחים, התמימים מנחם רחימי ושימי הרשקוביץ.

התמונות מספרות...

יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד! 


משנכנס אדר מרבין - ב-770 - בשמחה

ירושלים: הכנסת ספר תורה למרכז משיח וגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...