• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דיווחים בארה"ב: ישראל החלה להזרים מי ים למנהרות החמאס

בשלב זה לא ברור באיזה איזורים מופעל הליך ההצפה ועד כמה הוא יפגע ביכולות של המנהרות שלא תמיד מקושרות האחת לשניה. ניתן להעריך כי מדובר באיזורים בהם לצה"ל יש שליטה מלאה. ההליך מוביל לכניעה מוגברת של מחבלים החוששים לטבוע
דיווחים בארה"ב: ישראל החלה להזרים מי ים למנהרות החמאס
(צילום: דובר צה''ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ההזרמה נעשית באמצעות 7 משאבות גדולות, שמזרימות כמויות ענק של מים במהירות גבוהה.

ביחד עם זאת, קשה להעריך מראש מה יהיו תוצאות ההזרמה, כיוון שרשת המנהרות היא מסועפת מאוד, משתרעת על פני לפחות 500 ק"מ, ויש בה גם אמצעי הגנה שונים. כמו כן, לא כל המנהרות קשורות אחת בשניה, ולכן הצפה של אזור מסוים לא בהכרח תשפיע על אזורים אחרים.

לא נמסר באיזה אזור החלה הזרמת המים, אך ניתן להעריך שמדובר באזור שכבר נמצא בשליטה מליאה של צה"ל, ולכן ניתן להקים בו את המשאבות, לתפעל ולתחזק אותן, ולפרוס הלאה את הצינורות - ולכן כנראה שמדובר באתר בצפון הרצועה, שם צה"ל כבר פועל בחופשיות בכל רצועת החוף העזתית.

צה"ל משתמש כיום במגוון אמצעים להשמדת המנהרות ואלפי הפירים שלהן. בדרך כלל מוכנס למנהרה רובוט, ואחריו כלב, ורק לאחר מכן לוחם מיומן של יחידות ההנדסה. ישנן שיטות שונות להשמדת המנהרות, וצה"ל ממשיך כל העת לחפש פתרונות לבעיה הזו.

מצרים בעבר השתמשה ביעילות בהצפת מנהרות על מנת לפגוע קשה ברשת מנהרות ההברחה של החמאס ברפיח (בגבול עם מצרים - מדבר סיני), אולם תנאי השטח שם היו שונים, ואיפשרו הזרמה מהירה דרך תוואי שחצה את רוב המנהרות, והציף אותן. צה"ל מתמודד עם אתגר אחר - גדול הרבה יותר, מסועף הרבה יותר, והגישה הטכנית למנהרות קשה יותר כי הן נמצאות בעומק הרצועה, בלב השטח הבנוי בצפיפות, ושורץ עדיין מחבלים.

צריך גם לזכור שאי אפשר להציף בבת אחת את כל המנהרות - לא רק בגלל הקשיים הטכניים והעובדה שלא כולן מקושרות זו לזו - אלא גם בשל החשש מפגיעה בחטופים.

ובכל אופן, אין ספק שמדובר באמצעי יעיל, וכדאי להרחיב אותו לאזורים רבים נוספים, תוך מציאת פתרונות טכניים לקשיים לדעיל.

גם האפקט הפסיכולוגי של הצפת המנהרות הוא חזק מאוד, והוא יתרום לכך שעוד מחבלים רבים יכנעו מחשש לטביעה במנהרות.

במשרד הבטחון סירבו להגיב לדיווח בארה"ב.

יד ה' מכה בשונאי ישראל | מבזקים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...