• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לחץ על חיזבאללה מצד לבנון

האם פניו של חיזבאללה להכנס לעימות עם ישראל בעת הנוכחית? קשה לדעת. הפרשן אבישי איפרגון מנתח את הקולות מלבנון והלחץ על חיזבאללה לא להכנס למלחמה
לחץ על חיזבאללה מצד לבנון
תקיפת צה"ל בלבנון היום
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ראש ממשלת לבנון פועל למנוע התערבות של חיזבאללה, כך על פי מקורות בלבנון.

הוא נפגש לשם כך עם בכירים רבים, עם רמטכ"ל צבא לבנון, עם אנשי או"ם, ודיפלומטים ממדינות שונות.

בנוסף לכך, המצב הכלכלי החמור מאוד בלבנון, גורם גם הוא לחיזבאללה להירתע ממעורבות, וזאת מתוך הבנה שמלחמה תביא את לבנון להתרסקות הכלכלית הסופית שלה, ואז גם ארה"ב וצרפת לא יעזרו לה להשתקם, בשל כך שזו תהיה אשמת לבנון.

גם צרפת, בריטניה וארה"ב - לוחצות על הממשל הלבנוני לרסן את חיזבאללה.

חשוב לזכור, שאיראן בנתה את חיזבאללה בתור "תעודת ביטוח" שמהווה איום על ישראל לבל תעז לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, ולכן, איראן לא מעונינת בהיגררות של חיזבאללה לעימות.

חיזבאללה עצמו גם חושש ממלחמה - כי ברור לו שכעת ישראל כבר ערוכה מולו בכח מלא, ויתרון ההפתעה שהוא חשב אולי להשיג - בוודאי כבר אבד לו, מה גם שהוא עלול להסתבך עם הכח הצבאי של ארה"ב ואפילו בריטניה.

חיזבאללה גם מבין היטב שאם יתחיל מלחמה, אזי עלולים לתקוף אותו גם הכוחות הנוצרים בלבנון, שמצב היחסים בינו לבינם הידרדר מאוד בשנים האחרונות, והם ישמחו להצטרף למלחמה נגדו ולחסל אותו סופית.

ובכל אופן, כל זה לא מונע "טפטוף" של ירי מלבנון, וחיזבאללה כרגע לא מונע את הירי (כפי שהיה אמש מצד חמאס) וגם חדירות (כפי שהיה שלשום - חדירה של הג'יהאד), וגם מבצע בעצמו פעילות מוגבלת (כמו ירי הנ"ט שהיה היום) - בעיקר בתור תגובה לפגיעה במוצביו ובפעילים שלו.

לסיכום: יש גורמים רבי עוצמה שמרסנים את חיזבאללה, אבל זה לא מונע ירי מוגבל מדי פעם, ולכן אנחנו רואים את הירי המוגבל הזה בימים האחרונים. ישראל מצידה, צריכה להמשיך ולהגביל את העימות עם חיזבאללה, עד שהיא תחסל את החמאס, ואז, אחרי שהאיום מהדרום ינוטרל, היא תוכל לשקול את מהלכיה בצפון ביותר חופשיות.

ובינתיים, צה"ל שומר על כוננות גבוהה בצפון, הן כדי להיות מוכן לכל התפתחות, הן כדי להמשיך ולהרתיע את חיזבאללה, והן מחשש למה שמכונה "הסלמה בלתי נשלטת" - כמו תקרית אש שמידרדרת לעימות צבאי נרחב יותר ח"ו, ששני הצדדים אינם רוצים בו.

בשורות טובות!

למחוק את חמאס

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...