• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המדע ׳מאשר׳: הסיפור המקראי על סדום ועמורה הוא אמיתי ומדויק

ממצאים שנחשפו בשנים האחרונות בחפירות הארכיאולוגיות שנערכו בשטח סדום, מאמתות את הסיפור המקראי. לא שהיינו צריכים הוכחה לאמיתות הכתוב בתורה, אך כיום אפילו החוקרים מקבלים את העדות המוצקה לכך
המדע ׳מאשר׳: הסיפור המקראי על סדום ועמורה הוא אמיתי ומדויק
מיקום המזוהה כיום עם המקום עליו שכנה העיר סדום
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

"והשם המטיר על סדום ועל עמורה גפרית ואש מאת השם מן השמיים".

חוקרי תנ"ך והיסטוריונים רבים חלוקים בדעתם: האם מה שכתוב בתורה הוא נכון? היות והתנ"ך מציג תוכן מחייב מאוד עבור בני-אדם, והיום לא כל כך אוהבים להתחייב, אזי "כל עוד לא הוכח אחרת" מעדיפים אקדמאים רבים העוסקים בתחום לחשוד ו/או להתעלם מדיווחיו הפשוטים של ה"טקסט התנ"כי", ולראות בו אוסף אגדות ו"השפעות מתקופות שונות".

למשל, העיר המקראית סדום שחרבה בעוונות יושביה המרושעים, אמנם הייתה עיר של ממש, או שמדובר באגדה? ואם אכן הייתה קיימת - היכן שכנה ומה הייתה הסיבה המדעית לכך שתרבות שלמה נמחקה ברגע אחד מעל פני האדמה?

אבל ארכיאולוגים דווקא כן אוהבים ממצאים ממשיים. ולכן הם מבלים את זמנם בחיטוט אין סופי בערימות עפר אין סופיות בתקווה למצוא שריד שישפוך אור על אמת חבויה אי שם בנבכי העבר.

ב-2015 גילו ארכיאולוגים בדרום בקעת הירדן שרידי עיר מתקופת הברונזה (לפני למעלה משלשת אלפי שנה, משוער). צוות החפירות בראשות פרופסור סטיב קולינס חשף הריסות שכבר אז סבר שניתן לשייכן לסדום. לאחרונה עברו הממצאים בחינה מחודשת, שהביאה את החוקרים למסקנה מהפכנית. היום הם טוענים שלא רק שאכן היתה עיר כזו, אלא שהממצאים מוכיחים כי גם התיאור המקראי על הדרך שבה נמחקה העיר מעל פני האדמה, הינו נכון ומדויק. "גפרית ואש" שאכן הומטרו "מן השמיים" (!), הם שהחריבו את העיר ואת האזור כולו. הכיצד?

מחקרים שבוצעו על כ-120 מהשרידים שנמצאו באזור העידו על סימנים לחום קיצוני. כלי חרס שנמצאו שם נחשפו לחום כה עז, עד שהותכו והפכו לזכוכית. ועוד יותר מזה, גבישי זירקון בציפויי הזכוכית הללו נוצרו תוך שנייה. דבר כזה קורה רק בטמפרטורות גבוהות מאוד, כמו אלה שעל פני השמש. כמו של פצצת מימן.

הסימנים היו ברורים, אבל - מה יכול לגרום כאן לטמפרטורות מטורפות כאלה? האופי המדויק של האסון חמק מן החוקרים עד ש- הפנו את עיניהם השמימה…

תחילה חשדו שמדובר בפגיעת מטאור ענק רב-עוצמה, אולם היעדרו של המכתש שהיה צריך להיות שם במקרה כזה ערער את ההשערה. ואז הגיעו לתרחיש שונה במקצת: פיצוץ אווירי של מטאור (פיצוץ מסיבי של אסטרואיד) כמו זה שהתרחש לפני מאה שנה בטונדרה של רוסיה ושיטח אזור ענק. האירוע היה כה עז עד כי נראה ממרחק של 800 קילומטרים. עדי ראיה לקטסטרופה ההיא תיארו כדור אש אדיר שהופיע בשמיים והתפוצץ מעל האזור.

היום סבורים שפיצוץ כזה הוא שהוביל גם לחורבן הערים העתיקות בכיכר הירדן. "ההרס הקיף לא רק את תל אל-חמאם (סדום), אלא גם את שכנותיה, עמורה וערים אחרות במישור, שככל הנראה נחרבו מפיצוץ מטאורי בשמים" טוענים החוקרים.

בשבוע שעבר שוחח הארכיאולוג פיליפ סילביאן מאוניברסיטת Trinity Southwest שבאלבקרקי ניו מקסיקו, על מחקריו בנושא בכנס השנתי של בתי הספר האמריקאים למחקר המזרח. לדבריו, האזור (אזור ים המלח של היום) היה מישור פורה ומאוכלס במשך לפחות 2,500 שנים. בדיוק כפי שכתוב בבראשית. ואסון מסתורי שאירע לפני 3,700 שנה הביא למחיקה פתאומית של כ- 40 עד 65 אלף אנשים שהתגוררו בו באותה עת. האירוע היה כה קטסטרופלי עד שהאזור נותר בלתי מאוכלס במשך 600 שנה.

כך שגם התיארוך המדעי המשוער, תואם במידה רבה את הכרונולוגיה התורנית.

החוקרים טוענים בלהט כי ההסבר המדעי החדש שלהם משקף בבירור את התיאור המקראי העתיק של חורבן הערים ופרסמו זאת בכל מקום אפשרי. מחבר המאמר על המחקר, ד"ר סטיבן קולינס, ציין בהרצאתו שהסיפור המקראי היה תוצאה של אירוע אמיתי המשולב בתת מודע הקולקטיבי, וכתוצאה מכך מתועד בתנ"ך: "זיכרון החורבן של עיר הכיכר, אוכלוסייתה הגדולה ואדמותיה החקלאיות תועדו בספר בראשית... על אזור שנחרב בגלל אסון שמימי שהוטל על חטאי התושבים. התנ"ך גילה לנו גם את שמות הערים: סדום ועמורה".

אכן, לזה יקרא ארכיאולוגיה. שאפו לפרופסור ולעוזריו.

אנו מאמינים שקוראי העיתון הזה אינם זקוקים לסימוכין ארכיאולוגיים על מנת לדעת ולהאמין בתורת האמת. מי שכן צריך להבין זאת בדרך הזו דווקא הוא המדע עצמו. הקדוש ברוך הוא איננו מסתפק באמונה. הוא רוצה להתוודע אל נבראיו דרך מערך המושגים השכלי שלהם דווקא. שיגיעו אליו יתברך "בכוחות עצמם".

בני אדם משוכנעים במה שהם רואים בעיניהם. ההגיון-האנושי המוגבל (מאוד) טוען בעקשנות שרק מה שהוא רואה / מודד / מבין - אכן קיים. לפיכך, כלים-מדעיים אובייקטיביים מתניעים תהליכי עיבוד שכליים שהם הכרחיים לזיהוי וקבלת האמת. בטרמינולוגיה הקבלית-חסידית נקראת המודעות הזו "דירה בתחתונים". זה אמנם לוקח הרבה יותר זמן מהקפיצה הקוונטית הסופר-אינטליגנטית שנקראת אמונה, וגם כרוך בעבודת נמלים מייגעת שיכולת בהחלט לחסוך לעצמך, אבל כאשר זה קורה דווקא ככה והאסימון נופל סוף סוף ("יש אלוקים!") - אז זה לגמרי שלך. הרווחת את זה ביושר ואף אחד ושום דבר לא יוכל לעולם להחליש או לקחת ממך את הוודאות הזו. האמונה חופפת עליך והיא הופכת לחלק ממך.

והקדוש ברוך הוא? שש ושמח בדירתו בתחתונים.

סילביה מצא גם ראיות לכך שהפיצוץ ככל הנראה גרם ליצירת גלים מבעבעים ממי ים המלח שעלו אל פי האדמות החקלאיות הפוריות באזור והרסו אותן.

בספר בראשית פרק י"ט נכתב: "וַה' הִמְטִיר עַל סְדֹם וְעַל עֲמֹרָה גָּפְרִית וָאֵשׁ מֵאֵת ה' מִן הַשָּׁמָיִם. וַיַּהֲפֹךְ אֶת הֶעָרִים הָאֵל וְאֵת כָּל הַכִּכָּר וְאֵת כָּל יֹשְׁבֵי הֶעָרִים וְצֶמַח הָאֲדָמָה". החוקרים טוענים כי ההסבר המדעי שלהם משקף בבירור את התיאור המקראי של חורבן הערים התאומות. מחבר המאמר על המחקר, ד"ר סטיבן קולינס, ציין שהסיפור המקראי היה תוצאה של אירוע אמיתי המשולב בתת מודע הקולקטיבי וכתוצאה מכך מתועד בתנ"ך: "זיכרון החורבן של עיר הכיכר, אוכלוסייתה הגדולה ואדמותיה החקלאיות תועדו בספר בראשית ושולבו בסופו של דבר כסיפור מסורתי על אזור שנחרב בגלל אסון שמימי שהוטל על חטאי התושבים. התנ"ך גילה לנו את שם העיר: סדום".

ממשלת בנט-לפיד ממשיכה להתפורר

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...